Logo-design

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Logo-design

Indlæg af mediumaevum »

Jeg forsøger at designe et logo til min youtubekanal.

Jeg har aldrig før designet et logo, og derfor ved jeg ikke hvad der kræves for at et logo opfylde visse betingelser, for at kunne kaldes et logo.
Jeg har forsøgt med et simpelt design, med en ridder på stejlende hest og borg i baggrunden. Der er ikke ret meget uniformt i billedet, men behøves der være det?

Har lavet en kort animation (5 sek.).

OPDATERET:

Tror I logoet vil vække interesse hos besøgende, eller vil de blive skræmt væk?
Senest rettet af mediumaevum fre 22. feb 2019 14:55, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

mediumaevum skrev:Jeg forsøger at designe et logo til min youtubekanal.

Jeg har aldrig før designet et logo, og derfor ved jeg ikke hvad der kræves for at et logo opfylde visse betingelser, for at kunne kaldes et logo.
Jeg har forsøgt med et simpelt design, med en ridder på stejlende hest og borg i baggrunden. Der er ikke ret meget uniformt i billedet, men behøves der være det?

Har lavet en kort animation (5 sek.).

Tror I logoet vil vække interesse hos besøgende, eller vil de blive skræmt væk?
Jeg tror det er et fint konstrueret logo. Enkelt og ikke en masse farver til at distrahere . Og det vil også være fint som stillbillede i mindre format.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

Kimex skrev: Jeg tror det er et fint konstrueret logo. Enkelt og ikke en masse farver til at distrahere . Og det vil også være fint som stillbillede i mindre format.
Tak :)

Jeg gik bevidst uden om farver med mit logo, for netop som du siger, at holde det enkelt.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg er med på ideen med animationen, men jeg syntes der er alt for mange detaljer i logoet, og teksten bliver ikke nemmere at læse af at den står sådan. Ville nok foretrække noget meget mere simpelt. Men igen, hvis det ikke er et logo men en intro grafik der skal være genkendelig er det sikkert ok, men jeg ville ikke forslå det til f.eks. en virksomhed.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Man vil ikke kunne læse navnet i mindre format.
Nøjes evt med navn og et tårn”borg” ovenover som et pictogram. Så det kan blive letgenkendelig ligemeget størrelsen

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator

Indlæg af Kimex »

Jeg syntes også du skulle droppe teksten. Ellers er der det godt.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

Er dette bedre eller værre end det første udkast?
MediumAevum_LogoThumbnail .jpg
MediumAevum_LogoThumbnail .jpg (43.65 KiB) Vist 943 gange

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator

Indlæg af Hald »

æh, marginalt bedre, men tror ikke helt du fangede hintet med et pictogram.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev:æh, marginalt bedre, men tror ikke helt du fangede hintet med et pictogram.
Så altså, kun ridder til hest eller hvad?

Hvis jeg gør det ret meget mere simpelt, med f.eks. en borg som pictogram, så risikerer jeg i dén grad plagiat. Ridder til hest er allerede cliché, men jeg vil mene at teksten og tårnene i siderne afhjælper det.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator

Indlæg af lakris »

Plagiat? Hvad mener du?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

lakris skrev:Plagiat? Hvad mener du?
Det jeg mente med plagiat var, at jeg umuligt kan designen simpel pictogram af en borg/ridder, uden at det design grundet sin simpelhed, allerede er brugt.

Men jeg har prøvet med et endnu mere simpelt design:
mediumaevum_thelogo.jpg
mediumaevum_thelogo.jpg (45.47 KiB) Vist 895 gange
Holdt op imod hinanden, hvilke synes I der er bedst?

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator

Indlæg af Kimex »

Så altså, kun ridder til hest eller hvad?
Ja. Jeg ser ingen grund til at andre bruger dette logo.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Spørger bare dumt - men hvad skal logo'et signalere? Det er ikke klart for mig.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

gs-dk skrev:Spørger bare dumt - men hvad skal logo'et signalere? Det er ikke klart for mig.
Middelalder - generelt.

Det skal bruges til udvalgte middelalder-relaterede videoer som intrografik.

F.eks. (men ikke begrænset til) animerede rekonstruktioner af middelalderbygninger.

Ved godt at teksten ser meget "moderne" ud - men det er faktisk tæt på romersk skrift (før-middelalderlig), men det er vigtigt for mig at det er læsbart. Æ'et har jeg dog gjort noget ud af.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator

Indlæg af gs-dk »

Spørger igen dumt - er en ridder på en hest lig med middelalder? Er det ikke senere og her er jeg ude i manglende viden:)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

gs-dk skrev:Spørger igen dumt - er en ridder på en hest lig med middelalder? Er det ikke senere og her er jeg ude i manglende viden:)
Ridder til hest = middelalder.

"En ridder var en kriger til hest; han er også et ikon for den periode i Europas historie, der kaldes middelalderen."

https://da.wikipedia.org/wiki/Ridder

Deraf også mit kunstnernavn - MediumAevum - Middelalder.
En betegnelse opfundet i 1604 for at betegne mellemtiden mellem antikken (romerriget) og (daværende) "nutiden" (det som vi idag kalder renæssancen).

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator

Indlæg af lakris »

Så det er intrografik du laver og ikke et logo?

Så har jeg ikke flere tips

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

lakris skrev:Så det er intrografik du laver og ikke et logo?

Intrografik kan vel også være et logo?

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Vedhæftede filer
2.PNG
2.PNG (850.52 KiB) Vist 789 gange
1.PNG
1.PNG (791.25 KiB) Vist 789 gange

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

Tak for jeres mange forslag og konstruktive kritik. Jeg tror umiddelbart at jeg holder mig til ridder-logoet/intrografik som vist i mit nu opdaterede trådstartsindlæg.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator

Indlæg af lakris »

mediumaevum skrev:
lakris skrev:Så det er intrografik du laver og ikke et logo?

Intrografik kan vel også være et logo?
Man laver oftest intrografik hvor et logo kan indgå.

Så der er forskel på logo og intrografik

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator

Indlæg af Hald »

mediumaevum skrev:Tak for jeres mange forslag og konstruktive kritik. Jeg tror umiddelbart at jeg holder mig til ridder-logoet/intrografik som vist i mit nu opdaterede trådstartsindlæg.
Der kom så lige en mere på listen over tråde hvor du spørger en masse til råds, får en masse konstruktive forslag, og så alligevel bare gør som du selv ville fra starten.

Jeg tager lige fløjlshandskerne af et sekund og retter på grafikerbrillerne, hvis jeg skulle lave noget grafik til tryk, hjemmeside, video, eller whatever, og kunden kom med det du har lavet, ville jeg enten sige at det ikke kan bruges, eller trække mig fra projektet. Det er klart at det er en smagssag, men der er ikke mange der har klappet dig på ryggen og sagt at det bare var super godt. Det bliver ikke meget tydligere hints, se hvilket som helst af de logo'er fra de screenshots der tidligere er posted, de ligner noget som man lynhurtigt kan genkende, og det er nemt at smide på whatever, nogle er dejlig simple, andre er lidt for rodede til min smag, men ingen af dem er man i tvivl om. Hvis dit logo sad på siden af en varevogn der kørte forbi ville 5% af danmark måske gætte det i forbifarten, og det er kun fordi de er hestepiger, så jeg håber at det er målgruppen.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev:
mediumaevum skrev:Tak for jeres mange forslag og konstruktive kritik. Jeg tror umiddelbart at jeg holder mig til ridder-logoet/intrografik som vist i mit nu opdaterede trådstartsindlæg.
Der kom så lige en mere på listen over tråde hvor du spørger en masse til råds, får en masse konstruktive forslag, og så alligevel bare gør som du selv ville fra starten.

Jeg tager lige fløjlshandskerne af et sekund og retter på grafikerbrillerne, hvis jeg skulle lave noget grafik til tryk, hjemmeside, video, eller whatever, og kunden kom med det du har lavet, ville jeg enten sige at det ikke kan bruges, eller trække mig fra projektet. Det er klart at det er en smagssag, men der er ikke mange der har klappet dig på ryggen og sagt at det bare var super godt. Det bliver ikke meget tydligere hints, se hvilket som helst af de logo'er fra de screenshots der tidligere er posted, de ligner noget som man lynhurtigt kan genkende, og det er nemt at smide på whatever, nogle er dejlig simple, andre er lidt for rodede til min smag, men ingen af dem er man i tvivl om. Hvis dit logo sad på siden af en varevogn der kørte forbi ville 5% af danmark måske gætte det i forbifarten, og det er kun fordi de er hestepiger, så jeg håber at det er målgruppen.
Min video er stadig skjult på youtube. Det eneste "nye" i tråden er inspirationer på logo - inspiration som jeg kendte til i forvejen.

Når min youtube-video er skjult, betyder det at den ikke vises for andre end dem, som har linket. Det gør jeg, fordi jeg stadig er modtagelig over for kritik, så at sige, for ikke at spam'e abonnenter med video-notifikationer som alligevel tages ned.

Jeg har heller ikke sat logo'et på min Lydmaskine-profil - endnu et tegn på at jeg stadig retter og modtager kritik.

Jeg skal se hvad jeg kan få gjort af rettende tiltag.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

Desuden skrev jeg: TROR at jeg holder mig til mit logo. Tro er ikke viden, det er stadig tvivl.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator

Indlæg af gs-dk »

Hald skrev:
Kommer til at tænke på den her

Nyt svar