Der er koldt på toppen (Britney S)

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Der er koldt på toppen (Britney S)

Indlæg af DUBTEMPLE »

Og forventningerne er tårnhøje, såsom at en sanger rent faktisk synger, og måske oven i købet er god til det !!!

Nu er hun iflg artiklen her blevet SÅ pissed, at hun rent faktisk synger lejlighedsvist, advarslen hermed givet videre.

https://www.dr.dk/musik/festival/i-afte ... edet-synge
Vi har bedt Klaus Møller lytte til en række optagelser af Britney Spears, hvor hun synger acapella - altså uden underlægningsmusik og andre effekter - for at få hans vurdering af sangerindens sangtalent.

Og han er ikke imponeret.

- Hun presser sin stemme voldsomt meget, når hun synger. Stemmen får ikke lov til at komme ud naturligt, men bliver presset unaturligt frem. Og så har hun vært ved holde tonerne i længere tid, hvilket er et tegn på, at hendes stemme ikke er så stærk længere, siger Klaus Møller.

- Jeg kan høre, at hun synger helt uden teknik. Hendes strube er meget lukket og spændt, og hun nærmest gisper efter vejret. Hun har også svært ved at ramme tonerne ordentligt
/Dub


Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

https://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt/smukfest-om-britney-fusk-vi-kan-ikke-garantere-noget/7258558 skrev:Årets Smukfest har netop slået portene op, og et utal af tålmodige festivalgæster kunne således indtage bøgeskoven i Skanderborg.

En af de mange, der kom i god tid for at blive de første til at åbne pladsen, er den 36-årige københavner Mette Hansen og hendes veninde Lisbeth Nielsen.

De er ikke i tvivl om, at de skal opleve hovednavnet Britney Spears indtage Bøgescenen kort før midnat.

- Hun er en, man skal se, siger Mette Hansen, der bliver bekræftet af sin veninde.

Spears er i årevis blevet klandret for ikke selv at synge, når hun optræder. I stedet skulle hun benytte sig af playback.


Hvis det er sagen, smutter de to damer.

- Så tror jeg, at vi fordufter, og så er det godt, at D-A-D på det tidspunkt spiller lige ved siden af, siger Mette Hansen.

Ingen garanti
Smukfests talsmand, Poul Martin Bonde, fortæller, at festivalen ikke har stillet nogen krav til Britney Spears' sang, hvorfor de heller ikke tør sige, om Britney Spears kommer til at synge live.

- Jeg ved ikke, hvordan Britney vælger at optræde. Jeg går ud fra, at hun leverer et stort show. Det er det, som hun er kendt for at gøre, siger talsmanden.

Således vil talsmanden heller ikke afvise playback til Britney Spears' koncert i aften på Smukfest.

- Kunstnere kan støbe deres optrædener sammen på mange forskellige måder, og om det gøres på den ene eller anden måde, er vi ligeglade med, så længe at det er godt, og det plejer Britney at være, siger han.

Playback i tyskland
Britney Spears kommer lige fra en koncert i Mercedes-Benz Arena i Berlin, hvor hun optrådte i går.

Her blev hun af den tyske presse netop revset for ikke kun at komme 47 minutter for sent på scenen, men også for at bruge playback.

'Britney Spears' mikrofon ser kun ud til at virke, når hun mellem sine verdenshits såsom 'Baby One More Time', 'Ooops! I Did It Again' eller 'I'm A Slave 4 U' forpustet spørger publikum, hvordan de har det, eller om de har det sjovt'. Ellers kører sangen på bånd', skriver Berliner Morgenpost.

Også den tyske tabloide avis Bild hæftede sig ved den manglende sang.

Helt almindeligt
Det er meget udbredt, at musikere i større eller mindre grad afspiller et underliggende lydspor med sang, der er optaget på forhånd, når de optræder live.

Der er graden af brugen af det, der er vidt forskellig.

Det fortæller Mikkel Holm, projektchef i lydfirmaet Nordic, der står for lyden på en række af landets store festivaler, blandt andet Smukfest.

- Jeg oplever ofte, at sangen ligger dubbet, Det vil sige, at man synger live hen over sin egen stemme, siger han.

En smagssag
Mikkel Holm forklarer, at det fra musikernes side er et forsøg på at genskabe det værk, de har lavet i studiet.

- Det er en smagssag, og jeg skal ikke gøre mig til dommer over for det.

- Det handler om, hvorfor man går til koncert - er det for at høre noget unikt, eller er det for at se et show og underholdt, siger Mikkel Holm.

Britney Spears optræder på Bøgescenen klokken 23.15. Ekstra Bladets Thomas Treo anmelder koncerten.
Så må vi jo se, hvad Hr. Treo har at skrive om den midaldrende sanger og hendes singback / playback. :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg forventer at Treos anmeldelse allerede er skrevet.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev: https://www.dr.dk/musik/festival/i-afte ... edet-synge
Hun presser sin stemme voldsomt meget, når hun synger. Stemmen får ikke lov til at komme ud naturligt, men bliver presset unaturligt frem. ...
Jeg kan høre, at hun synger helt uden teknik. Hendes strube er meget lukket og spændt, ...
Men det er vel ellers ret moderne, at synge på denne måde...? Det har jeg i hvert fald fået indtryk af igennem de senere år - bl.a. igennem programmer som X-faktor. Dem, der synger på den måde, bliver tit udvalgt til at gå videre i konkurrencen, og folk som Blackman plejer at blive helt salig af denne type sangere... Jeg ved ikke helt hvad gengren hedder, men jeg tror det må være noget indie-noget... Det er tit de unge piger, der kommer med den slags sang. Jeg har stadig ikke vænnet mig helt til det, for jeg er en af dem, der i mine yngre dage har fået printet SÅ fast ind i hovedet, at man ikke må synge på den måde. Så i mine ører lyder den slags stadig bare "forkert".

...men hvis det er blevet moderne, og mange mennesker i dag åbenbart er glade for at lytte til den form for sang - tjaaaa så er det måske godt nok.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

...måske skal vi se det som et oprør imod den etablerede form for musik og sang, ligesom da 3-akkorders-pigtrådsmusikken kom frem. Dette er jo også en af kunstens opgaver - at gøre oprør, sætte spørgsmålstegn, skabe debat og røre osv. Må man være en stor stjerne og synge uden sang-teknik i traditionel forstand? Må man være en stor stjerne og kun spille 3 akkorder på guitaren? Er det kunst at putte en akvariefisk i en blender og lade tilskueren bestemme, om der skal trykkes på start? Det er vel sådan noget, vi er ude i her...
Senest rettet af Mr. Soundman ons 8. aug 2018 17:34, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

MrBacon skrev: ... midaldrende sanger ...
Ahhr skal vi nu ikke lige ... https://sproget.dk/lookup?SearchableText=midaldrende

Britney er 36.

TT:


Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Life expectancy =72?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Only the good die young.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Smittefar skrev:Jeg forventer at Treos anmeldelse allerede er skrevet.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Det kan du være HELT sikker på. Inklusive antallet af stjerner.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Bred enighed:

https://www.dr.dk/musik/festival/skanda ... spears-ned

Ups ,.. jeg kan jo ikke synge

Billede
/Dub

Medlemsavatar
jkspost
Medlem
Indlæg: 329
Sted: København

Indlæg af jkspost »

gs-dk skrev:
Smittefar skrev:Jeg forventer at Treos anmeldelse allerede er skrevet.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Det kan du være HELT sikker på. Inklusive antallet af stjerner.
Ja det er vel rimeligt nok, når nu musikken tilsyneladende også allerede er fremført inden klovnen har betrådt scenen... :lol:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hun burde få lov at synge mere. :)


Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

super fedt track

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:Hun burde få lov at synge mere. :)

... Det ér trods alt 14 år siden.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ja, hun started som middelmådig og gennemsnitlig, sådan var udgangspunktet, og det var så DERFRA det styrtdykkede,..

Man kan selvfølgelig argumentere bagvendt og sige at hun viser hensyn ved ikke at udsætte folk for sin nuværende stemme

Anyway, tror lige jeg renser ørene med lidt Aretha Franklin :-)
/Dub

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Kan i huske at mange mente hun var den nye Madonna......Pfthhh...ha-ha-ha det stod jeg helt uforstående overfor.

Nyt svar