4Sound i knæ

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Re: 4Sound i knæ

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev:I sverige er ophørsudsalget nu slut, ...
Aaaarj hvor er jeg dog dum! Hvorfor har jeg ikke også holdt øje med det svenske web :luny:

Nå men fik du en idé om ca. hvor mange procent rabat de har kørt i forbindelse med ophørsudsalget derover? Og kunne man handle igennem deres webshop under ophørsudsalget?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev:
DUBTEMPLE skrev:I sverige er ophørsudsalget nu slut, ...
Aaaarj hvor er jeg dog dum! Hvorfor har jeg ikke også holdt øje med det svenske web :luny:

Nå men fik du en idé om ca. hvor mange procent rabat de har kørt i forbindelse med ophørsudsalget derover? Og kunne man handle igennem deres webshop under ophørsudsalget?
Hey, der var 30 pct, så stadig ikke særlig billigt når man tænker på deres priser måske lå 10-20 pct for højt i mange tilfælde :-D

Hvem ved, måske har de også tømt butikkerne med lastbiler få timer før deres udsalg, som i DK, hvor der så kun var gulvtæppet, hylderne, og lidt kabler tilbage til de kunder de havde inviteret på "udsalg" :-(

Du er IKKE gået glip sf noget, alt har derudover været fysisk, ingen salg over web, kun personligt fremmøde

Fint det er slut
/Dub

Medlemsavatar
Peter
Medlem
Indlæg: 517
Sted: Kbh

Indlæg af Peter »

DUBTEMPLE skrev:
Mr. Soundman skrev:
DUBTEMPLE skrev:I sverige er ophørsudsalget nu slut, ...
Aaaarj hvor er jeg dog dum! Hvorfor har jeg ikke også holdt øje med det svenske web :luny:

Nå men fik du en idé om ca. hvor mange procent rabat de har kørt i forbindelse med ophørsudsalget derover? Og kunne man handle igennem deres webshop under ophørsudsalget?
Hey, der var 30 pct, så stadig ikke særlig billigt når man tænker på deres priser måske lå 10-20 pct for højt i mange tilfælde :-D

Hvem ved, måske har de også tømt butikkerne med lastbiler få timer før deres udsalg, som i DK, hvor der så kun var gulvtæppet, hylderne, og lidt kabler tilbage til de kunder de havde inviteret på "udsalg" :-(

Du er IKKE gået glip sf noget, alt har derudover været fysisk, ingen salg over web, kun personligt fremmøde

Fint det er slut
Lastbilerne kørte varerne til butikken i København. Det gav vel mening på det tidspunkt ikke at sælge varelageret til spotpris når der stadig var en butik tilbage.

Ærgerligt det er slut

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Peter skrev:
DUBTEMPLE skrev:
Mr. Soundman skrev:
Aaaarj hvor er jeg dog dum! Hvorfor har jeg ikke også holdt øje med det svenske web :luny:

Nå men fik du en idé om ca. hvor mange procent rabat de har kørt i forbindelse med ophørsudsalget derover? Og kunne man handle igennem deres webshop under ophørsudsalget?
Hey, der var 30 pct, så stadig ikke særlig billigt når man tænker på deres priser måske lå 10-20 pct for højt i mange tilfælde :-D

Hvem ved, måske har de også tømt butikkerne med lastbiler få timer før deres udsalg, som i DK, hvor der så kun var gulvtæppet, hylderne, og lidt kabler tilbage til de kunder de havde inviteret på "udsalg" :-(

Du er IKKE gået glip sf noget, alt har derudover været fysisk, ingen salg over web, kun personligt fremmøde

Fint det er slut
Lastbilerne kørte varerne til butikken i København. Det gav vel mening på det tidspunkt ikke at sælge varelageret til spotpris når der stadig var en butik tilbage.

Ærgerligt det er slut
Ja, selvfølgelig, rent bortset fra at man havde inviteret på udsalg, "kom og ryd butikken", eller noget i den stil, nærmest uden at der var noget at gå efter, en her fra LM beskrev det lidt tilbage i tråden her

Hvis vi er uenige om hvorvidt det var fed stil, så gerne for min skyld :-)

God dag til dig også !
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Istedet for at kikke baglæns, er der måske nogen der har et bud på hvad vi vil se, og ikke se, i DK de næste 5-10-15 år på "musik-butik-fronten" ???????

(tænker både web og fysisk)

:-)
/Dub

Medlemsavatar
Peter
Medlem
Indlæg: 517
Sted: Kbh

Indlæg af Peter »

Jeg ved ikke om det er god stil. Jeg forstod at der var varer, men på ingen måde en fyldt butik.
Jeg er ret sikker på, at de økonomisk ikke har været i en position, hvor de kunne tillade sig ikke at rykke det meste af varene til Kbh.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mike-air skrev:Jeg kørte forbi butikken i Oslo sidste uge, og den så helt uberørt ud. Ingen skilte omkring lukning. Det undrede mig lidt.

Men her har vi forklaringen :-D lol
https://www.4sound.no/maintenance-no-5.htm

Edit:
Moderselskabet i Norge viser et underskud der bliver mindre og mindre. Validiteten af det resultat er jeg usikker på, mht. omlægningen osv. Men hvis det stemmer, så kunne det jo godt være årsagen til man ser det som en rentabel investering.
https://www.proff.no/selskap/mi-holding ... PAJLI10NZ/
Slår mig netop nu hvor jeg skal til at købe en mic hos Thomann:
En signifikant årsag til man kan holde 10 4sound butikker i live i Norge er, at der er told på varer man køber i udenfor Norge (pisse irriterende iøvrigt) :-P

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Heine skrev:...og i sidste uge gik gamle, hæderkronede SC Sound konkurs (RØDE og en masse andre, gode produkter)
Kan forstå at de er startet op igen i lidt mindre omfang end før.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Så kom den endelige og officielle dødsdom

Ingen har i sidste ende ønsket at køre det belastede navn videre, eller overtage,...

Kurator har desuden lidt praktiske oplysninger til folk med indefrosne rep-varer osv

https://finans.dk/erhverv/ECE11768321/s ... ctxref=ext
/Dub

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Deres hjemmeside er også gået i sort så der bliver måske ikke noget konkurs salg alligevel.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

JesperS skrev:Deres hjemmeside er også gået i sort så der bliver måske ikke noget konkurs salg alligevel.
Kurator taler jo om auktion, hvad det så betyder
/Dub

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

Black friday tilbud ville være lækkert

Medlemsavatar
Peter
Medlem
Indlæg: 517
Sted: Kbh

Indlæg af Peter »

Der holder to store flyttebiler ude foran 4Sound her til formiddag og jeg kan se at der er noget aktivitet derinde, så det kan være at varelageret er solgt til anden side

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Havde lige forudset en enkelt kaotisk åbning i morgen fredag. Men kurator skal jo have sine penge (rettelse: kreditor)
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
scofield
Medlem
Indlæg: 223

Indlæg af scofield »

Det kan også være at kurator henter udstyr/instrumenter, som kunder har til gode, dvs som ikke ejes a boet. Fx har jeg opgivet krav om at få nogle monitors retur som jeg havde til reperation, og kender også til andre der har instrumenter liggende på værkstedet.

Medlemsavatar
Peter
Medlem
Indlæg: 517
Sted: Kbh

Indlæg af Peter »

scofield skrev:Det kan også være at kurator henter udstyr/instrumenter, som kunder har til gode, dvs som ikke ejes a boet. Fx har jeg opgivet krav om at få nogle monitors retur som jeg havde til reperation, og kender også til andre der har instrumenter liggende på værkstedet.
Irriterende!

Har I henvendt jer til kurator, som der står i artiklen fra finas.dk der linkes til længere oppe i tråden?

'Jeg forventer, at de aktiver, som tilhørte selskabet, vil blive solgt på auktion inden jul. En række kunder har indleveret deres instrumenter til reparation, og de har været nervøse for, om deres aktiver risikerede at blive solgt af boet. I det omfang vi har modtaget anmeldelser fra disse, vil de private aktiver naturligvis ikke blive solgt af boet,« skriver han i en mail.

Kuratoren oplyser også, at hvis et instrument er indleveret og repareret før konkursen, vil det blive udleveret til kunden mod forevisning af dokumentation og betaling for reparationen.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev:Kurator taler jo om auktion, hvad det så betyder
Hvori ligger den forretningsmæssige pointe i at vælge at afsætte tingene på auktion fremfor et ophørsudsalg?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev:
DUBTEMPLE skrev:Kurator taler jo om auktion, hvad det så betyder
Hvori ligger den forretningsmæssige pointe i at vælge at afsætte tingene på auktion fremfor et ophørsudsalg?
Folk er sendt hjem, muligvis uden løn, lokalet skal ryddes og afstås omgående da der er store tab forbundet med det også, udsalg tager tid, derudover er der måske lovgivning og proccedure-krav, måske blot erfaring med at dette giver mere på bundlinien, bare mine bud og gæt

Hvis nogen er bedre til at kloge sig så sig frem
/Dub

Medlemsavatar
scofield
Medlem
Indlæg: 223

Indlæg af scofield »

Peter skrev:
scofield skrev:Det kan også være at kurator henter udstyr/instrumenter, som kunder har til gode, dvs som ikke ejes a boet. Fx har jeg opgivet krav om at få nogle monitors retur som jeg havde til reperation, og kender også til andre der har instrumenter liggende på værkstedet.
Irriterende!

Har I henvendt jer til kurator, som der står i artiklen fra finas.dk der linkes til længere oppe i tråden?

'Jeg forventer, at de aktiver, som tilhørte selskabet, vil blive solgt på auktion inden jul. En række kunder har indleveret deres instrumenter til reparation, og de har været nervøse for, om deres aktiver risikerede at blive solgt af boet. I det omfang vi har modtaget anmeldelser fra disse, vil de private aktiver naturligvis ikke blive solgt af boet,« skriver han i en mail.

Kuratoren oplyser også, at hvis et instrument er indleveret og repareret før konkursen, vil det blive udleveret til kunden mod forevisning af dokumentation og betaling for reparationen.
Jeg har fået svar fra advokaten i dag, og har været i kontakt med reparatøren og har lavet en aftale om at få udleveret højttalerne :-)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Den sidste besked, på døren, om at dørene ville blive åbnet igen snart, til det man kun kan formode måtte være et ophørs-udsalg, eller auktion, viste sig heller ikke at blive holdt.

Forretningen tømmes lige nu ud i lastbiler

Den såkaldte auktion, hvis den er reel, er underligt nok ikke blevet kundgjort bredt i branchen, ellers ville det uden tvivl være blevet nævnt her på LM, eller i en af FB-grupperne

Måske rent insider-agtigt, det kunne f.eks. være på vej til den rekonstruerede norske del, hvor det jo passer 100 pct ind i det eksisterende sortiment

Eller 117 andre muligheder

Men nogen åben og officiel auktion, med højeste bud, til bedst mulig sikring af de nødlidende i boet har der åbenlyst ikke været tale om

Det kan selvfølgeligt umiddelbart undre en, hvis det ikke sker

Men måske gøres der bare klar, til auktion på en anden adresse ?????
/Dub

Medlemsavatar
docone
Medlem
Indlæg: 414
Sted: Århus

Indlæg af docone »

Tit så bliver konkurs auktionen afviklet af eksterne auktionshuse som har speciale i konkursauktioner f.eks. Auktionshuset DAB.
Her samles alle vare hos auktions firmaet og der laves eftersyn, hvor de enkle lots kan checkes og selve auktione er online.
Jeg tror ikke varerne sendes til Norge det vil give for meget papirarbejde da det så er en form for eksport mellem Danmark og Norge og mellem ti virksomheder som begge er under konkursbehandling.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

De har offentliggjort, at auktionen er aflyst, da en køber henvendte sig og købte hele varelageret.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Haha, tænkte det sgu nok, "en køber",.. men tak for info :-)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

docone skrev:Tit så bliver konkurs auktionen afviklet af eksterne auktionshuse som har speciale i konkursauktioner f.eks. Auktionshuset DAB.
Her samles alle vare hos auktions firmaet og der laves eftersyn, hvor de enkle lots kan checkes og selve auktione er online.
Jeg tror ikke varerne sendes til Norge det vil give for meget papirarbejde da det så er en form for eksport mellem Danmark og Norge og mellem ti virksomheder som begge er under konkursbehandling.
Ja, normalt åbent og officielt, og dermed optimale bud-potentiale,... f.eks. via et auktionshus

Af hensyn til de nødlidende parter ikke mindst

Undre mig hvis salget til anonym " køber" skulle være lovlig, men ved ikke om stævning af konkursbo er mulig, (jeg ville ikke finde mig i det som en der var ramt)
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Mon ikke bobestyrer har rimelig godt styr på det juridiske
4soundAuktion.jpg
4soundAuktion.jpg (52.14 KiB) Vist 785 gange
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar