Om brugtsalg

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Om brugtsalg

Indlæg af Razmo »

Ved ikke lige hvor jeg skal smide den her, så hvis det ikke er det rette sted, så må admins lige smide den hvor de mener den hører til :)

Jeg har jo solgt en del igennem mange år på DBA og her inde, og er i den forbindelse stødt på noget der har undret mig nogle gange, og ville høre om i andre også har bemærket dette.

Det består i, at jeg synes der generelt ikke er specielt meget gang i mit salg af udstyr forår og sommer, men har ikke oplevet det samme med efterår og vinter... i starten tænkte jeg ikke meget over det, men da det nu er sket så mange gange at jeg har oplevet dette, er jeg begyndt at undre mig over hvorfor folk åbenbart køber mindre forår og sommer frem for efterår og vinter.

Og nej, det handler ikke om, at jeg har en masse til salg lige nu, og er pissed over det ikke sælger :lol: ... men skal indrømme, at det igen er gået i stå denne gang, og det er derfor jeg lige ville høre hvad andre oplever?

Man går jo lidt selv og kommer op med grunde der kunne være årsagen, og min har længe været, at musikere måske ikke køber specielt meget forår og sommer, da de måske er mere ude og spille med alt det de har købt efterår og vinter? :lol: ...

Hvad er jeres oplevelse... altså jer der har solgt meget og igennem flere år?... har i oplevet det her også? eller er det bare mig der har en masse skrammel til salg de gange jeg har oplevet det? :lol:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Der er flere der roder rundt herinde når det er koldt :-)

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Det er sgu da stadig koldt i år :D ... ej, det kan selvf. også være årsagen :D
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
oVHSen
Medlem
Indlæg: 213
Sted: Midtfyn

Indlæg af oVHSen »

Mon ikke folk bruger penge/tid på øl, havearbejde, Lalandia, ny græsslåmaskine og badebolde, i stedet for instrumenter?
"The boat can leave now, tell the crew"

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Måske Holger kan vise en graf over aktiviteten på Lydmaskinen over et år, det kan jo være der er en sammenhæng.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Har ikke tænkt over årstider, men synes både lydmaskinen og DBA er blevet sløvere de sidste par år. Gik bare ud fra det var Facebook.

Rent anekdotisk er der et par ting jeg satte til salg i december som jeg først kom af med i marts/april, såh..
Nobody noes.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Det er også derfor jeg er nysgerrig på at høre andres oplevelse med emnet... for jeg kan jo ikke være sikker på det gælder alle, bare fordi det gælder for mig, men der er ingen tvivl for mit vedkommende... i denne tid og frem til after August sælger jeg langt mindre, og langsommere... sådan er det bare... det går nok også, jeg har ikke travlt, jeg undrede mig bare lidt over det... jeg køber jo selv i samme omfang hele året rundt.... tror jeg nok... har egentligt ikke tænkt over hvornår jeg køber noget :D
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

pga psykologi, har folk flest penge sidst på året ?

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

Der er mange faktorer der gør sig gældende for både køb og salg :
Skattepenge (begge veje!), børnepenge, feriepenge, bonus osv.

Festivaler, jul, sommerferie. Man sælger/køber osse lettere omkring den første i måneden hvor folk enten har eller mangler ekstra penge. Der er det så nok de yngre der er mere "sæsonbestemte".

Men generelt synes jeg at brugtmarkedet er "eksploderet" de sidste 8-10 år. Der er mange flere der sælger nu, og samtidigt er chancerne for at gøre et kup blevet mindre, i takt med at folk, via nettet, ved mere om, hvad tingene kan være værd.

Og så kommer jo den anden snak om netop hvad tingene er værd! :wink:

En god handel må være den hvor begge parter er tilfredse! :)

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Jeg har ikke analyseret så meget på det, men jeg synes generelt det går lidt langsomt med at få solgt grej...
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Hardware er vel bare svært at pushe disse dage?

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg synes det virker ok hurtigt med de mindre dyre ting og meget langsomt med high end tingene for mig
Deaktiveret

Nyt svar