Virker det IRL ?
Nogen klassiske indspildninger derfra der stikker posetivt ud ?
Studiebesøg i Peter Gabriels Realworld studie
Det er ikke så unormalt igen.
I studier som er kendte for "tracking" er det ofte muligt.
https://www.thechurchstudios.com/studios/ <- det er et af "de store" der lige kom til mig.
I forhold til medhør, er det jo bare at skrue ned for mains og så tracke med HP.
Fornyligt rykkede vi rundt i vores bette familiefirma, så vi har pult og gear i det store tracking room. Det fungerer super fedt. Det er fedt at være tæt på musikerne når der indspilles. Og med vokal er det SÅ fedt. Man er helt tæt på og kommunikerer ikke gennem et vindue. Jeg er mega fan.
http://realworldstudios.com/clients/ <- der er referencer.
Men det er jo et ret stort kompleks, så hvor de forskellige ting er indspillet er jo svært at spå om. Men fede referencer ikke desto mindre.
Tak ,.. checker det ud snarestmarco skrev: ↑tirs 21. sep 2021 09:53http://realworldstudios.com/clients/ <- der er referencer.
Men det er jo et ret stort kompleks, så hvor de forskellige ting er indspillet er jo svært at spå om. Men fede referencer ikke desto mindre.
/Dub
Ja jeg kan sagtens se fordelene i det, men også ulemperne. Selv med gode tracking hovedtelefoner kommer der bleed igennem fra f.eks. trommer, det betyder at man ikke kan stole helt på det man lytter på, så er der en mislyd kan man ikke så nemt hører det. Derimod, hvis man sidder isoleret fra live-rummet kan man lytte alt det der kommer ind uden bleed, samt ved lavere lydstyrke.marco skrev: ↑tirs 21. sep 2021 09:51Det er ikke så unormalt igen.
I studier som er kendte for "tracking" er det ofte muligt.
https://www.thechurchstudios.com/studios/ <- det er et af "de store" der lige kom til mig.
I forhold til medhør, er det jo bare at skrue ned for mains og så tracke med HP.
Fornyligt rykkede vi rundt i vores bette familiefirma, så vi har pult og gear i det store tracking room. Det fungerer super fedt. Det er fedt at være tæt på musikerne når der indspilles. Og med vokal er det SÅ fedt. Man er helt tæt på og kommunikerer ikke gennem et vindue. Jeg er mega fan.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -
Det er korrekt at der vil komme noget gennem headphones.Hald skrev: ↑tirs 21. sep 2021 10:54Ja jeg kan sagtens se fordelene i det, men også ulemperne. Selv med gode tracking hovedtelefoner kommer der bleed igennem fra f.eks. trommer, det betyder at man ikke kan stole helt på det man lytter på, så er der en mislyd kan man ikke så nemt hører det. Derimod, hvis man sidder isoleret fra live-rummet kan man lytte alt det der kommer ind uden bleed, samt ved lavere lydstyrke.marco skrev: ↑tirs 21. sep 2021 09:51Det er ikke så unormalt igen.
I studier som er kendte for "tracking" er det ofte muligt.
https://www.thechurchstudios.com/studios/ <- det er et af "de store" der lige kom til mig.
I forhold til medhør, er det jo bare at skrue ned for mains og så tracke med HP.
Fornyligt rykkede vi rundt i vores bette familiefirma, så vi har pult og gear i det store tracking room. Det fungerer super fedt. Det er fedt at være tæt på musikerne når der indspilles. Og med vokal er det SÅ fedt. Man er helt tæt på og kommunikerer ikke gennem et vindue. Jeg er mega fan.
Jeg tænker at man ikke kan kopiere workflow fra opdelt kontrol og liveroom til .. "et-rums opsæt" 1 til 1. Mit workflow er at jeg først tracker, når jeg har den lyd jeg gerne vil have og ikke har mislyde. Så jeg laver et halvt take, lytter, retter og justere indtil alle er glade (hvilket de sjældent er. I hvert fald er det ret tit, at folk pludselig mener noget andet om guitarlyden i mixfasen end i optagefasen. - men sådan er det vidst med det segment jeg arbejder med)
Giver metoden mening?
modsat hvad mange tror så har I nok ret!
Ja absolut, hellere have en god grundlyd fra starten på det konkrete, end prøve at rette alt i post.marco skrev: ↑tirs 21. sep 2021 11:21 Så jeg laver et halvt take, lytter, retter og justere indtil alle er glade (hvilket de sjældent er. I hvert fald er det ret tit, at folk pludselig mener noget andet om guitarlyden i mixfasen end i optagefasen. - men sådan er det vidst med det segment jeg arbejder med)
Giver metoden mening?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -
Ahh ja, det havde jeg vist egentlig set før, på deres billeder kan jeg også nemmere se at der faktisk er en del dæmpemateriale oppe i konstruktionen.Michailov skrev: ↑tirs 21. sep 2021 11:34 https://fcbstudios.com/work/view/real-world-studios
Studiedesignerne…
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -