Stem mixer

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Stem mixer

Indlæg af SIDwave »

http://blog.zanorg.com/?perm=545

diverse hits, slå spor fra/til efter behag.
klik på musiknavn for at vælge en anden sang.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hehe, meget cool. Jeg har godt nok brugt nogle aftner på at lytte stems igennem og lært at selv nogle af verdens største og mest kendte hits har masser af små "fejl" og hyggelige detaljer gemt i baggrunden.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

Flippet nok. Hvordan mon de har fået fat på de stems?
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

meget spændene. jeg kunne godt tænke mig at downloade de stems og så prøve selv at arbejde på dem. det kan man måske finde et sted på nettet men det her er ret intersant.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Fedt. Elsker bassen på Let's Dance med David Bowie.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

stems dukker op på nettet i forbindelse med remix competitions. der er så nogen som samler på dem.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Cmay skrev:meget spændene. jeg kunne godt tænke mig at downloade de stems og så prøve selv at arbejde på dem. det kan man måske finde et sted på nettet men det her er ret intersant.
Hvis du kan sætte noget internt loopback op med dit lydkort kan du optage den lyd du hører. :)

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

SIDwave skrev:stems dukker op på nettet i forbindelse med remix competitions. der er så nogen som samler på dem.
Jeg er meget sikker på at Beatles aldrig har tilladt at deres ting bruges i remix konkurrencer. Tror de fleste af disse stammer fra Rock Band spillet.
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

det nummer jeg er mest overrasket over er spice girls nummeret. de trommer lyder som et keyboard og måden det hele blender sammen er jo fantastisk godt i forhold til når man høre de stems enkeltvis. så lyder de som et godt keyboard men heller ikke mere end det.

ramones nummeret er også ret sjovt. der lyder de enkelte stems som forventet ret simple men sangen er godt nok dårligt synes jeg.

i enter the sandman tænker jeg om ikke hr ulrik spiller lidt ude a rytme engang imellem ? det er måske bare mig men engang fanger man da en trommeslager som ikke lige holder rytmen hundred procent.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
GoatSonds
Medlem
Indlæg: 1432
Sted: Vanløse

Indlæg af GoatSonds »

Waw nice! Der er flere af sangene jeg længe har ville høre stems af :P

Medlemsavatar
Tau Gundersen
Medlem
Indlæg: 2075
Sted: Nansensgade

Indlæg af Tau Gundersen »

Ohhhh my God hvor er Sultans of Swing bare et latterligt fedt nummer... har lige hørt det 4-5 gange og konstant udforsket stem kombinationer :D

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mærkeligt at der er guitar visse steder i vokalen dog.

Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Holger skrev:Mærkeligt at der er guitar visse steder i vokalen dog.
Måske en der har fucket med grupperne under mix ? sendt den ene SM57 sammen med vokalen ? :) Det sker tit hos mig.. :)







;)

Medlemsavatar
Tau Gundersen
Medlem
Indlæg: 2075
Sted: Nansensgade

Indlæg af Tau Gundersen »

Holger skrev:Mærkeligt at der er guitar visse steder i vokalen dog.
Det kan ikke være der hvor han selv spiller guitar, og de så bare har ladet den sidde 100% fremme i mixet? Jeg ved ikke så meget om at optage den genre..

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Who knows, jeg hælder dog mere til en fejl i nedmixet. Lagde bare mærke til det, da jeg ligesom dig sad og legede.

Medlemsavatar
GeorgeHayduke
Medlem
Indlæg: 1764

Indlæg af GeorgeHayduke »

Kim Olesen skrev:.. Tror de fleste af disse stammer fra Rock Band spillet.
Yep, de har ligget på nettet i et par år.

Sidder lige og hører trommesporet fra James Browns Get up. Der er så meget bleed, at man kan høre guitarer mm., tegn på en ægte liveindspilning :)

Medlemsavatar
GeorgeHayduke
Medlem
Indlæg: 1764

Indlæg af GeorgeHayduke »

Sidder nu og hører Smashing Pumpkins Zero, elsker den plade.

Det går op for mig, at en del af den på samme tid over-fuzzede og tighte lyd, skyldes brug af en heftig noisegate.

Man kan i øvrigt høre den nøgne lyd af anslagene på strengene på Guitar2-tracket, han må have stået rimelig tæt på kabinettet.

Nyt svar