Steven Wilson er sej!

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Jens Sejersen
Medlem
Sted: Låsby

Steven Wilson er sej!

Indlæg af Jens Sejersen »

Hej allesammen.
Jeg har lige købt det nyeste soloudspil fra Steven Wilson (Porcupine Tree). Hold da op det er fedt!!! Stilen er temmelig prog-rock-agtig men udover at alle sangene er utrolig velskrevet, så er produktionen lige i øjet. Prøv at tjekke baslyden og trommerne ud på denne intro (warning: skrue lige ned for dine højtalere da nummeret starter lidt voldsomt).

Denne video er lavet til titelnummeret fra samme plade - meget stemningsfuldt:

Hvis I synes ovenstående er fedt burde I helt sikkert også tjekke projektet "Storm Corrosion" ud. Det er et samarbejde mellem Steven Wilson og Mikael Åkerfeldt (Opeth). Ham der har produceret ovenstående video har også arbejdet sammen med Storm Corrosion på nummeret "Drag Ropes", og det er efter min mening et virkelig unikt nummer og videoen dertil er SÅ flot!!!

Nå men det var lige mine 5 minutters "Jens Sejersen går i selvsving på Grøn Scene" :) Håber I får en fantastisk søndag...

Mvh.
Jens Sejersen
[color=#FF0000]https://soundcloud.com/jens-sejersen[/color]

[color=#BF4000]working hard or hardly working?...[/color]

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Steven Wilson er for vild og jeg er kæmpe fan. Der er efterhånden lidt skræmmende sammenfald i vores musiksmag - Jens.

Hans første solo album har jeg hørt sindsygt meget - Harmony Korine er fast inventar på min ipod.

(Video og "artwork" er af danske Lasse Hoile som han også bruger til Porcupine Tree)

Jeg har ikke rigtig fået dyrket hans nyeste endnu - noget af det jeg lyttet til dog har været lige eksperimenterende nok til min smag, men der er som altid guldkorn fra ham at hente er jeg ikke et sekund i tvivl om.

Hvis du ikke kender det skal du også checke hans projekt Blackfield ud - det er en anelse lettere tilgængeligt.

A fancy tagline goes here...

Default avatar
stig
Medlem
Sted: Aarhus

Indlæg af stig »

Wilson solo og Porcupine Tree styrer for vildt!

Når nu vi er i gang, så tjek lige denne overjordiske live video - for høvlan hvor spiller og synger de bare for overlegen - og sikke en lyd! Øv!!!! :)

Medlemsavatar
Jens Sejersen
Medlem

AnotherDan skrev:Steven Wilson er for vild og jeg er kæmpe fan.
Måden jeg hørte om ham på var da jeg var i studiet og indspille trommer med mit gamle band. Vi spillede sådan noget alternativt hård rock musik med progressive aner. Ham der producerede det fortalte mig, at han synes mine ideer og trommespil mindede lidt om Gavin Harrisson. Jeg vidste godt han spillede i Porcupine Tree, men jeg havde aldrig rigtig hørt musikken. Det fik mig til at tjekke Porcupine Tree ud, men det fængede ikke rigtig helt. Samtidig havde jeg en kammerat som blev ved med at sige, at jeg skulle begynde at lytte mere til Opeth - men jeg syntes (og synes stadig) det er for voldsomt. Men da Opeth udgav "Herritage" pladen kunne jeg pludselig være med (den er sådan meget 70'er progy-agtig). Jeg er kæmpe fan af denne plade, og fandt senere ud af, at Steven Wilson faktisk har produceret en del Opeth. Derfra fandt jeg hurtigt ud af, at Steven Wilson og Michael Åkerfeldt havde lavet Storm Corrosion, som jeg skyndte mig ud at købe, og nøjjj den var fed. Så da jeg jeg hørte at Steven Wilson havde lavet ny soloplade, måtte jeg jo tjekke det ud - og here I am 8-)

He he ja, der er ofte sammenfald i vores musiksmag - det har jeg også lagt mærket til. Ærgelig du bor i Kbh og jeg i Aarhus - vi kunne sikkert få mange hyggelige timer til at gå med at jamme og spille musik :)

Mvh. Jens

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Jeg er helt vild med Opeth - men det er nok også noget af det hårdeste jeg hører, måske lige fra danske The Interbeing.

Gavin Harrisson er vel efterhånden nok blevet min favorit trommeslager - hans spil er helt fantastisk ligesåvel som hans trommelyd.
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

Fedt man.

Medlemsavatar
Jens Sejersen
Medlem

Rent trommemæssigt har jeg faktisk aldrig rigtig dyrket Gavin Harrison. Bevares, jeg ved han er pisse dygtig, men for mig har inspirationskilderne mere været Lars Ulrich (jeps, de første år jeg startede med at spille trommer, var han en kæmpe inspiration som uden tvivl har sat sit præg på min stil - på godt og ondt :lol: ), Tim Alexander fra Primus (fantastisk trommespil udført med lige dele humor og teknisk præcision), Asger Techau fra Kashmir (mest de to første plader. Han havde ligesom Tim Alexander en meget humoristisk tilgang til trommerne, men super musikalsk), Danny Carey fra Tool (nok den største øjenåbner jeg nogensinde har oplevet indenfor rytmisk musik, og derved min all-time favourite trommeslager), Jon Theodore (Mars Volta) osv osv...

Det var bare en meget sjov oplevelse og få at vide, at man lyder og spiller lidt som en eller anden (som man aldrig selv har tjekket ud) og så bagefter gå hjem og lytte. Jeg tog det i hvert fald som en kompliment da jeg hørte Gavin Harrison folde sig ud :lol:

Nyt svar