Nyt Daft Punk Album

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Lars von Qualen
Forum Donator
Sted: Aarhus V, Danmark

Re: Nyt Daft Punk Album

Indlæg af Lars von Qualen »

Jeg må desværre erkende at jeg har fundet et enkelt nummer på pladen, som jeg godt kan lide.. "Doin' it right"... Det endte så også med et lille remix: https://soundcloud.com/lars-von-qualen/ ... right-lars
Lars von Qualen
LydSky - [url]https://soundcloud.com/lars-von-qualen[/url]
LydSky Alter Ego - [url]https://soundcloud.com/schwarz-child[/url]
Random - [url]http://www.facebook.com/larsvonqualen[/url]
Web - [url]http://larsvonqualen.dk[/url]

Default avatar
Erik Christoffersen
Medlem
Sted: Valby, Copenhagen

Indlæg af Erik Christoffersen »

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Macbane skrev:Jeg er ikke den store Vinnie Who fan, men deres nyeste og meget Daft Punk agtige single (vocoderen) er jo lysår bedre og mere interessant end 99 % af det nye Daft Punk Album.
Enig. Og jeg misser ikke chancen til at nævne at nummeret er produceret af Rune her på forummet og masteret af undertegnede.

Medlemsavatar
Identity
Medlem
Sted: København

Indlæg af Identity »

Men omvendt er Daft Punks 12 år gamle nummer Something About Us endnu bedre og mere interessant :wink:

Ingen af deres andre albums slår Discovery imo.

Medlemsavatar
bryla
Lydmaskinist
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

WINNER!
skriver noder

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Billede
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Jeg vil godt tilslutte mig gruppen af folk som holder af albummet. Jeg synes det er virkelig læskende, og mixet samt mastereret forbilledeligt i forhold til genren. Det er klart, at hvis man havde forventet et album som var helt oppe at spule fra ende til anden - ja, så blir man helt sikkert skuffet, men så er der jo stadigvæk de gamle plader ..

Det svageste punkt er måske kompositionerne, men efter som deres approach den her gang er noget mere i retning af traditionel sangskrivning (og ikke bare en lang jam hvor man tænder for det ene loop, så det andet, et filter-buildup, osv osv), så stilles der andre og hårdere krav. Dog synes jeg det meste er overvejende vellykket. Jeg synes i hvert fald det er inspirerende ..

Tak for de pæne ord om Vinnie Who tracket i øvrigt :)
Rune Borup :: Producer / Tekniker / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator

Indlæg af Hald »

"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Rolland
Forum Donator
Sted: Solrod, Denmark

Indlæg af Rolland »

Hehe... Når jeg læser denne tråd får jeg opfattelsen af, at de fleste synes lyden er dårlig, kedelig trommelyd, vokalmix mv.? Så tror jeg at jeg holder mig til mit skrabede udstyr, når jeg en dag laver mig et album, i stedet for at gøre dette hér: http://www.soundonsound.com/sos/jul13/a ... t-punk.htm
(PS Jeg har kun hørt Get Lucky og det nummer har brændt sig fast i min fonetiske sløjfe, på den gode måde. Synes faktisk lyden er god, men måske opfanger jeg ikke de sidste 5% og deres kompromisløse adfærd som gør, at det har skullet koste et 7-cifret beløb at stille albummet på benene)
https://3oland.lnk.to/3olandArtist - 3oland.com - Logic 10.5, MBP Mid 2012 2,9 GHz Intel Core i7, 8GB, 1TB SSD, OSX 10.15.4, FireFace 400

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Jeg syntes lyden er ultra blød og afrundet, i hvert fald på Get Lucky som jeg har hørt mest. Faktisk indsvøbt i så meget pænt oldschool analog dyne fløjlsblødhed, at det bliver en smule kedeligt uden lidt "edges". Hvis så bare musikken, ideerne havde været en smule mere nyskabende, i stedet for helt alm. disco stil og gængse akkorder, som ikke er særlig opløftende på nogen måder. Det er så her, hvor jeg hellere vil lytte til alt muligt andet fedt disco musik fra 70'erne, starten af 80'erne.... eller 2008:

Tak Gert for link :)

SLL

Medlemsavatar
keen
Medlem
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator

Indlæg af Hald »

Ja det har jeg også tænkt, men det har godt nok fyldt meget på nettet den sidste uges tid. Hvilket er en information der på ingen måde udelukker "Fake" :-D
http://entertainment.ie/music/news/Get- ... 200373.htm

Medlemsavatar
keen
Medlem
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Hald skrev:
Ja det har jeg også tænkt, men det har godt nok fyldt meget på nettet den sidste uges tid. Hvilket er en information der på ingen måde udelukker "Fake" :-D
http://entertainment.ie/music/news/Get- ... 200373.htm
http://www.mixmag.net/words/news/daft-p ... nvolvement
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Disco efter den klassiske opskrift der dog formår at lyde nutidigt:

David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Identity
Medlem
Sted: København

Indlæg af Identity »

Fedt nummer!
Breakbot er også fedt:

Måske ikke så "nutidigt" i lyden, men...

Medlemsavatar
sproed
Medlem
Sted: Aarhus

Indlæg af sproed »

Hvis vi rigtigt skal ind på disco lydende music, så skal vi huske at nævne teslaboy!

Medlemsavatar
Lynild
Medlem

Indlæg af Lynild »

Holger skrev:
Macbane skrev:Jeg er ikke den store Vinnie Who fan, men deres nyeste og meget Daft Punk agtige single (vocoderen) er jo lysår bedre og mere interessant end 99 % af det nye Daft Punk Album.
Enig. Og jeg misser ikke chancen til at nævne at nummeret er produceret af Rune her på forummet og masteret af undertegnede.
Hold hold... Går ud fra I tænker på "39" ?

Det er ikke et dårligt nummer, men bare fordi man bruger en vocoder 95% af tiden i et nummer, så betyder det jo ikke, at det er bedre - tværtimod vil nogen måske sige.
Men hvis Pet Shop Boys med ekstrem meget vocoder tiltaler en, så er det jo svært at argumentere imod.

Efter min mening, så bliver det dog alt alt for meget. Derudover, så bliver det jo næsten ikke brugt som Daft Punk bruger en vocoder (Så er det jo om man synes det er fedt eller ej). Så overhovedet at postulere lysår foran, come on. Det eneste han laver er jo bare at synge med den på, helt normalt, og vildt monotont, som var det en autotune der var inde over. Han udnytter slet ikke det fede man kan med en vocoder, og de effekter man rent faktisk kan få ud af det, hvis man tweaker sin stemme lidt.

Derudover, så tror jeg heller ikke der er nogen der siger, at det er deres aller bedste vocoder album (Digital Love er nu og bliver min favorit. Det er lavet så fedt), men det er stadig lir. Tager man nummeret "Doin' it right". Det er et fedt nummer, men vocoderdelen af jo det samme som Vinnie Who. Der bliver bare sunget/snakket helt normalt, med vocoder på. Ikke noget der kan få mig helt vildt oppe at køre i nogle af tilfældende. Spørgsmålet er blot hvilken melodi man synes er fedest.

Medlemsavatar
GeorgeHayduke
Medlem

Indlæg af GeorgeHayduke »

Enig med mange andre, kompositionerne er ikke stærke nok, men det er jeg nu ikke så overrasket over, jeg synes altid de har være et single-band, deres plader holder ikke niveau hele vejen igennem imo.

Jeg synes det er fedt høre den bløde analoge lyd, men de irriterende effekter på vokalerne ødelægger også sangene for mig, jeg synes ikke det er til at høre på.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist

Indlæg af david mondrup »

David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Lynild skrev: Hold hold... Går ud fra I tænker på "39" ?

Det er ikke et dårligt nummer, men bare fordi man bruger en vocoder 95% af tiden i et nummer, så betyder det jo ikke, at det er bedre - tværtimod vil nogen måske sige.
Men hvis Pet Shop Boys med ekstrem meget vocoder tiltaler en, så er det jo svært at argumentere imod.

Efter min mening, så bliver det dog alt alt for meget. Derudover, så bliver det jo næsten ikke brugt som Daft Punk bruger en vocoder (Så er det jo om man synes det er fedt eller ej). Så overhovedet at postulere lysår foran, come on. Det eneste han laver er jo bare at synge med den på, helt normalt, og vildt monotont, som var det en autotune der var inde over. Han udnytter slet ikke det fede man kan med en vocoder, og de effekter man rent faktisk kan få ud af det, hvis man tweaker sin stemme lidt.

Derudover, så tror jeg heller ikke der er nogen der siger, at det er deres aller bedste vocoder album (Digital Love er nu og bliver min favorit. Det er lavet så fedt), men det er stadig lir. Tager man nummeret "Doin' it right". Det er et fedt nummer, men vocoderdelen af jo det samme som Vinnie Who. Der bliver bare sunget/snakket helt normalt, med vocoder på. Ikke noget der kan få mig helt vildt oppe at køre i nogle af tilfældende. Spørgsmålet er blot hvilken melodi man synes er fedest.
Jeg synes lige jeg vil knytte en kommentar til overstående. Da det track blev lavet, tænkte vi (læs: vinnie who og undertegnede) at der nok var nogen som skulle sammenligne det med daft punk på et eller andet tidspunkt, alene af den årsag at det involverer en vocoder. Men det var aldrig målet at lyde som noget / nogen bestemt; idéen var blot at lave et nummer og tænke vokalen som en helt almindelig lead vokal .. blot med en vocoder. Det er rigtigt at man kan lave alt muligt lir med en vocoder, men det betyder jo ikke at man skal .. og monotomien og den lidt endeløse / tomme / maskinelle stemning er helt bevidst. På albummet ligger nummeret som sidste track og er på det tidspunkt et rart afbræk fra en hel masse andet disko-halløj, så på den måde tjener det også et alternativt formål.

Men .. en væsentlig forskel på 39 og Daft's nye ting er, at sidstnævnte for mig at høre lyder "live performede", hvorimod vi har (med fuldt overlæg) programmeret det for at få det så firkantet som overhovedet muligt.

I øvrigt skal du være helt i din gode ret til at synes det er et kedeligt nummer :). Jeg synes dog det kan noget andet end daft tingene; ikke at det så er hverken bedre eller værre. I øvrigt laver jeg (af uviste årsager) utrolig mange vocoder ting for tiden, og de lyder altid vidt forskelligt .. så selvom det alt sammen "bare" lyder af vocoder, så er ikke just noget man bare fikser med et preset eller ved "putter vocoder på". Hvad jeg prøver på at sige er, at jeg synes 39 lyder ret personligt .. i hvert fald i mine ører :)

/rune/
Rune Borup :: Producer / Tekniker / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Kører 39 i øvrigt i A-rotation på P3? Hører det i hvert fald flere gange inden for et par timer samme dag, når jeg er i kolonihaven (hvor jeg primært hører radio)

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Jeg syntes "39" er super fedt og relaxed dejligt. Kan godt lide synth melodien, samt de chords der er brugt. Men jeg har alligevel lidt problemer med selve vocoder lyden, som får sangen til at være lidt utydelig. det flyder lidt for meget sammen til min retro oldschool originality smag :) Ikke noget nyt mht. til vocoder sound'en i dag, men jeg savner den lækre sprøde 70/80'er vocoder sound, som ofte var så "robotic" kantet, at alle ord og udtalelser fremstod meget tydeligt. Men måske 39'erens lidt mere flydende vocoder passer bedre til selve nummeret? Smag og behag. Men oldschool maskine stemningen er fed i nummeret, lækre trommer.

SLL
Senest rettet af SLL søn 11. aug 2013 16:27, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Hvilken vocoder er brugt på "39"?

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

Hippo skrev: "39"
Et rigtig fedt nummer, der vokser i mine ører hver gang jeg hører det :) ....og en dejlig tilbagelænet musikvideo tilmed :wink:

Nyt svar