Moms på software købt indenfor EU

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Chris Wulff
Medlem
Sted: København

Moms på software købt indenfor EU

Indlæg af Chris Wulff »

Jeg har for nylig købt Sonnox 64 bit plugins, og har betalt 45 Pund for det.

Jeg vil gerne trække momsen fra i mit firma, hvordan gør jeg det, kan man gøre det? på dette billed kan man se udsnit af min faktura.

Jeg kan se at den skriver UK VAT 0.0% vil det sige at hvis jeg ikke havde opgivet mit CVR nummer, så havde der været UK VAT på?

Skal jeg regne 45 pund om til danske Kr. 427 og føre det ind i mit regnskab i E-conomics så economics regner moms ud af de 427 kr, eller hvordan?

Mvh
Christian
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2012-07-29 kl. 17.39.58.png
Skærmbillede 2012-07-29 kl. 17.39.58.png (34.09 KiB) Vist 513 gange

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Der er ingen moms på.

Software kan i øvrigt altid straksafskrives, også selvom det er over grænsen på 12.300 kr.
Chris Wulff skrev: Jeg kan se at den skriver UK VAT 0.0% vil det sige at hvis jeg ikke havde opgivet mit CVR nummer, så havde der været UK VAT på?
Måske. Systemet kunne også godt blot have fjernet momsen baseret på din adresse eller andre oplysninger du havde indtastet.

Nogle udenlandske firmaer - afhængig af omsætning - fjerner ikke momsen.
Skal jeg regne 45 pund om til danske Kr. 427 og føre det ind i mit regnskab i E-conomics så economics regner moms ud af de 427 kr, eller hvordan?
Som nævnt, så er der ikke moms på, og du kan derfor ikke indtaste beløbet og lade E-conomics beregne og fratrække en ikke-eksisterende moms.

Medlemsavatar
Chris Wulff
Medlem

Indlæg af Chris Wulff »

Ok

Bare lige for at skære det ud i pap for mig

Uanset om jeg havde opgivet mit CVR nummer eller ej, så havde jeg ikke skulle betale momsen fordi jeg ikke er UK borger??

Medlemsavatar
ChriZ
Forum Donator
Sted: Kruså

Indlæg af ChriZ »

Chris Wulff skrev:Ok

Bare lige for at skære det ud i pap for mig

Uanset om jeg havde opgivet mit CVR nummer eller ej, så havde jeg ikke skulle betale momsen fordi jeg ikke er UK borger??
Hej. Nej, kun fordi du oplyser dit CVR nummer. Men nogle firmaer beregner alligevel momsen selv hvis du har et CVR nummer, dem kan man enten vælge ikke at handle med, ellers få momsen retur på anden vis da den ikke kan trækkes fra i regnskabet direkte.

Husk desuden at oprette denne virksomhed som kreditor i e-conomic og sætte en EU momskode op for samme, da tallet ellers ikke kommer i den rigtige rubrik (A) i din momsopgørelse.

Medlemsavatar
Chris Wulff
Medlem

Indlæg af Chris Wulff »

Ja, prøvede at upgrade endnu et plug fra Sonnox

Og ganske rigtigt, under tjeckout havde den lagt 3 GBP oven i de 15 GBP plugget kostede. der havde jeg ikke indtastet CVR nummer.

Så er det jeg tænker, et firma i england, hvordan kan de tjekke om man er moms registreret, er det et standard 8 cifret kode sådan et CVR nummer.

Kunne man som privat person ikke bare finde på 8 cifre og kalde sig et eller andet firma og så spare momsen??

Chris

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Der findes en database du kan slå op i.

Medlemsavatar
Preben Friis
Medlem
Sted: CPH

Indlæg af Preben Friis »

Holger skrev:Der findes en database du kan slå op i.
Jep. http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/

I princippet kan man vel opgive SE nummeret for den lokale slagter, men det er dokumentfalsk og det er især ikke smart at lave sådan noget på tværs af grænser.
[size=85][url]http://hindenburg.com[/url][/size]

Nyt svar