Boykotter du YouTube under deres ban af dansk musik?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar

Boycotter du YouTube under deres ban af dansk musik?

Ja, eller jeg forsøger at undgå YouTube
8
18%
Nej
37
82%

Afgivne stemmer: 45
Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Sted: copenhagen

Re: Boykotter du YouTube under deres ban af dansk musik?

Indlæg af derermusikanten000 »

marco skrev:
fre 14. aug 2020 07:52
derermusikanten000 skrev:
tors 13. aug 2020 10:28
Der er mange der omtaler hvor meget you tube tjener,det er da ligegyldigt ,og dem der fandt på konceptet i tidernes morgen havde helt sikkert heller ikke regnet med at det ville blive så stort Held eller forstand - der var jo mange der prøvede at få noget lgn op at køre dengang .
jeg syntes også denne debat handler meget om musik på tuben men det er jo kun 4,5 procent af indholdet - gad vide om dem som laver kager og dem som giver gode råd eller laver tåbelige stunts også tænker på at få en andel af de mange gode penge, og måske syntes at det er dem der skaber indholdet på tuben som jo er gratis hvis man sku få lyst til at bruge platformen.- Det er et skide godt vindue ud i verden,hvor man via en teaser kan gøre reklame for sit nye album som nu ligger nede hos pladepusheren .
ps - det der altid har undret mig er at private kan lægge hele albums op med ex Frank Zappa uden at det bliver pillet ned.
husker også en skovturs video jeg lavede hvor den lille højtaler spillede noget musik i baggrunden -- og lyden derfor blev fjernet
Hvis du har 1000 følgere og 4000 timers visning kan du blive "youtube Partner". Der for du en andel af reklameindtægter genereret via din kanal, fra premiumbetaling, march-salg. Desuden er der kommet en funktion, hvor brugere kan betale direkte til kanalen.

Så alle dem som smider videoer op, generer faktisk fine penge. - så fremt de er partnere.
ja det sku da oki - jeg lagde min 1ste video op på tuben 8-1-2006 så jeg kender godt platformen :)

Medlemsavatar
marco
Medlem
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

fre 14. aug 2020 10:42
marco skrev:
tors 13. aug 2020 10:28
Der er mange der omtaler hvor meget you tube tjener,det er da ligegyldigt ,og dem der fandt på konceptet i tidernes morgen havde helt sikkert heller ikke regnet med at det ville blive så stort Held eller forstand - der var jo mange der prøvede at få noget lgn op at køre dengang .
jeg syntes også denne debat handler meget om musik på tuben men det er jo kun 4,5 procent af indholdet - gad vide om dem som laver kager og dem som giver gode råd eller laver tåbelige stunts også tænker på at få en andel af de mange gode penge, og måske syntes at det er dem der skaber indholdet på tuben som jo er gratis hvis man sku få lyst til at bruge platformen.- Det er et skide godt vindue ud i verden,hvor man via en teaser kan gøre reklame for sit nye album som nu ligger nede hos pladepusheren .
ps - det der altid har undret mig er at private kan lægge hele albums op med ex Frank Zappa uden at det bliver pillet ned.
husker også en skovturs video jeg lavede hvor den lille højtaler spillede noget musik i baggrunden -- og lyden derfor blev fjernet
Hvis du har 1000 følgere og 4000 timers visning kan du blive "youtube Partner". Der for du en andel af reklameindtægter genereret via din kanal, fra premiumbetaling, march-salg. Desuden er der kommet en funktion, hvor brugere kan betale direkte til kanalen.

Så alle dem som smider videoer op, generer faktisk fine penge. - så fremt de er partnere.
ja det sku da oki - jeg lagde min 1ste video op på tuben 8-1-2006 så jeg kender godt platformen :)
og det er fedt at du var med fra starten! :) - i din kommentar gav du bare udtryk for, at almindelige youtubere ikke får del i pengene for deres videoer. - men fedt at du vidste det! :)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg får en masse youtube links af andre mennesker (typisk ikke danskere) online hele tiden, og det er mildest talt besværligt for samtalen at skulle undgå at trykke på de links.

Men jeg har lagt mærke til at blokeringen virker temmeligt tilfældig. I går var det f.eks. noget tyrkisk musik fra 70erne der var blokeret. Og andre ting som ikke har en vind med danmark at gøre.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

marco skrev:
fre 14. aug 2020 21:42
fre 14. aug 2020 10:42
marco skrev:

og det er fedt at du var med fra starten! :) - i din kommentar gav du bare udtryk for, at almindelige youtubere ikke får del i pengene for deres videoer. - men fedt at du vidste det! :)
almindelige :lol:

Medlemsavatar
MikeP
Medlem
Sted: Malmö

Indlæg af MikeP »

Lyssnar helst på Spotify!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:
tirs 11. aug 2020 16:11
Stream af musik for mig er 97% youtube, 2% bandcamp, 1% soundcloud, 0% alle andre tjenester.
Nu er det bestemt ikke kun dansk musik der ikke er tilgængeligt (viewtopic.php?f=16&t=82369 og den oprindelige 2020 Koda YT tråd). I mit tilfælde hører jeg nu knap så meget nyt musik, og leder efter numre jeg kan høre på YT, fordi de af mærkværdige årsager ikke er bannet.
Det hænder at jeg hører nyt/utilgængeligt musik på YT igennem Tor browser.
Nu her en måned senere har tingene ændret sig en god del for mit vedkommende. I dag er procenterne nok nærmere:
45% youtube, 50% bandcamp, 5% soundcloud. Hvis ikke jeg hører mere bandcamp, og mindre youtube.

Derudover hører jeg mere af det musik jeg har købt, altså wav, men det er jo ikke så relevant for tråden, nu det handler om streaming.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har holdt det ret fint med YouTube, meget begrænset brug og virtuelt ingen musik.

Til gengæld fik hele YouTube-tingene mig til at købe Tidal abonnement.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Må indrømme at det nok er svært at boycotte helt, da meget af det vi deler er via YT, men jeg vil da tjekke et Tidal abonnement ud.

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Nogen der ved, om der sker noget i “forhandlingerne”? Jeg synes kun, der har været tavshed.

Det er svært at være principfast. Jeg har hørt LM-brugeres musik på YT. Men ok, støtter jeg musikere ved at lytte til det, de laver - eller ved at sige f... YT uanset hvad? Tjah..
Nå ja, og så har jeg set to videoer på Reaper Blog, fordi der var noget, som jeg ikke kunne få til at fungere :oops:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Fik en update i går fra KODA om at “de forhandler intenst”

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

He he - klassisk. Jeg har ofte spekuleret over, hvordan man gør det :) Men kan da håbe, at det er a la det britiske underhus.

Men tak for update :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Jeg tror mere vi er ude i:

Jo
Nej
Jo!
Nej!
Jo!!
Nej!!!

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Noget musik findes slet ikke uden for Youtube, så det lytter jeg på Youtube, men har ledt efter det på andre tjenester, det er bare ikke udgivet.
Så jeg vil sige, jeg kan ikke boycutte Youtube, der er så meget lærring og nyheder jeg får den vej, meget mere levende end en DVD eller et ugentlig program om tech på TV. Lidt som at droppe Google fordi de er blevet nogle informations-sugende-evil-corporation-hatte, men det kan jeg heller ikke, for da de ikke bare har førstepladsen når det kommer til søgemaskiner, men også alle de sølv- og bronzemedaljer, og konkurrenterne , Yahoo, Bing og DuckduckGo nærmest kun minder om handicap-OL-versionen*.

* Her bliver det kun brugt for at opstille forskellen, ikke for at tale ned om nogen, skulle du alligevel blive stødt, så tal med din lokalpolitiker om at få indført lidt humor i din kommune, det skulle være sundt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg bruger slet ikke youtube til at høre musik, så jeg har ikke boycottet noget som helst. Jeg bruger stadig youtube rigtig meget - men stadig ikke til musik
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
mixolydisk
Medlem

Indlæg af mixolydisk »

Et boycott ville jo netop være at undlade at bruge youtube i al almindelighed (ikke kun musik)

Nyt svar