Er der en møbelsnedker i huset?

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
MichaelJørgensen
Forum Donator
Indlæg: 210
Sted: Odense

Er der en møbelsnedker i huset?

Indlæg af MichaelJørgensen »

Som overskriften lyder, leder jeg efter en person, der kan bygge mit nye studiodesk.

Jeg skal bruge et bord med keyboard tray og noget ledningsskjuler bagpå. Jeg har lidt forelsket mit i Outputs nye "Platform", men 7000 kr. er lidt for pebret for noget, jeg selv vil skulle samle.

https://output.com/products/platform

Jeg bor i Odense, men vil være villig til at hente det i hele landet.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har du tegnet alt selv, så det bare skal saves, samles og males?
Umiddelbart vil jeg sige, at til så stor en opgave, der kommer du ikke langt for 7000 kr hos professionelle håndværkere.

Medlemsavatar
MichaelJørgensen
Forum Donator
Indlæg: 210
Sted: Odense

Indlæg af MichaelJørgensen »

Nej, du har desværre nok ret. Tegningerne her giver en nogenlunde idé om, hvad der skal laves.
Desk_mm-02.jpg
Desk_mm-02.jpg (34.39 KiB) Vist 890 gange

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvis du mangler mere inspiration så har Argosy også haft tegninger online, muligvis også Unterlass.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg har lavet en del af den slags gennem årene, Jeg gætter på er der er for ca. 4000.- materialer incl. transport + 3 arbejdsdage.
Hvis du kan købe det man ser i linket for 7000.- og samle selv, så vil det være den absolut billigste løsning.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
MichaelJørgensen
Forum Donator
Indlæg: 210
Sted: Odense

Indlæg af MichaelJørgensen »

Jeg kan godt se, at de er ret billige. Træ er dyrt

Medlemsavatar
snifx
Medlem
Indlæg: 419
Sted: Aarhus C

Indlæg af snifx »

Jeg er også lun på Platform fra Output, men synes ligesom dig, at 7.000 kr er en sjat. Jeg har derfor købt et velholdt, brugt Zaor Miza 88 for 2.000 kr.

Jeg kan ikke afvise, at jeg hopper på et Platform med tiden - eller får min møbelsnedker-ven til at lave noget lignende. Men du kan godt finde noget brugt, der kan bruges - hvis du kan leve med en anden æstetik end Platforms :)

Medlemsavatar
MichaelJørgensen
Forum Donator
Indlæg: 210
Sted: Odense

Indlæg af MichaelJørgensen »

Jeg har læst, at man også skal overveje ergonomien. Jeg har derfor valgt at beholde mit store hævesænkebord, og så selv bygge en lille kasse min skærm kan stå på, hvor jeg kan indbygges mine racks i 🙂

Nyt svar