Gummimåtter under trommesæt?

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Default avatar
Stine
Medlem
Indlæg: 6
Sted: Holbæk

Gummimåtter under trommesæt?

Indlæg af Stine »

Hej. Der er råt betongulv i trommerummet, men ikke så meget plads til at lægge gulv for døren.
Er det en god ide at stille trommerne op på fx disse gummimåtter til vaskemaskiner? Evt med en osv plade ovenpå? Her tænker jeg meste at undgå de lav frekvente lyde forplantet sig for meget ud gennem soklen. Naboerne bor lidt tæt på.

https://www.bauhaus.dk/gummimatte-sort-60x60-cm

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jo, det kunne godt tage en smule direkte vibration, men tror det er særdeles begrænset i forhold til hvad et trommesæt ellers laver af (dyb) lyd.

Allerbedst er sorborthane, som er ret dyrt. Den måtte fra Bauhaus er nok i underkanten.

Evt. kan du tage et kig hos AAG som har et kæmpe udvalg af løsninger.

Selvom AAG mest er til erhverv, så er de flinke og du kan sikkert tale med dem om en løsning til trommesættet:
https://aag.world/shop/frontpage.html

Default avatar
Stine
Medlem
Indlæg: 6
Sted: Holbæk

Indlæg af Stine »

Hej Holger. Tak for svar. Jeg googler og googler men finder ikke rigtig noget som ser ud til at det kan lægges under et trommesæt?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg redigerede lige info ind om AAG, mens du skrev. Check det ud.

De har et kæmpe udvalg af gummimåtter, klikmåtter, m.v. Husk dog, at til trommesæt skal det være særdeles komprimeringsfast, da pedaler og stænger ellers vil grave sig ned i evt. skum.

Default avatar
Stine
Medlem
Indlæg: 6
Sted: Holbæk

Indlæg af Stine »

Tak :-)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Alternativt kan man bygge en lille scene på nogle paller der saves lidt til, og så en træplade over med gulvtæppe på så det ikke skrider, skulle man have mere tæppe kan man skærer nogle lag af det til under "scenegulvet" så det bliver afkoblet. Måske kan du tage pallerne helt ud af ligningen, og bare ligge nogle lag gammelt tæppe, træplade på, og så ét lag tæppe ovenpå.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Stine
Medlem
Indlæg: 6
Sted: Holbæk

Indlæg af Stine »

Ja det var måske en mulighed. AAG siger at de ikke rigtig har erfaring med det, men at alt gummi burde dæmpe.
De ville dog starte med deres neopren eller naturgummi, men det er lidt en dyr løsning og hvis de ikke har erfaring for om det virker, så tror jeg at jeg går en anden vej.
Vh Stine

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Nogle ældre gulvtæpper havde sådan et gummiagtig underlag.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar