Hjælp til lydstudie i Odense

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Re: Hjælp til lydstudie i Odense

Indlæg af bluefonia »

I det legendariske PUK Studio brugte man det samme princip i vægbeklædningen - altså træ "ovenpå" væggen. Her var det så høvlede brædder og ikke lister, som man havde placeret diagonalt på væggene - med blåt stof på "bagvæggen" som dække over rockwoolen. Som jeg ser det, er det - hvis man ikke har råd til ekspertisen i planlægningen eller selv har den (ekspertisen) - mere enkelt/sikkert at lave en "fast"vinklet bagvæg og så efter behov efterjustere med rockwoolbafler end at starte med en "ren" rockwoolvæg med stof og derefter efterjusterer med lister/brædder.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
MichaelJørgensen
Forum Donator
Indlæg: 210
Sted: Odense

Indlæg af MichaelJørgensen »

Nu er jeg startet med en ren rockwoolvæg med lige vægge, for at spare på kvadratmetrene. Rummet bliver meget dødt, så jeg bruger høvlede brædder til at live det lidt op igen

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Jamen det skal da også nok lykkes :-). Det er som sagt bare ret bøvlet at "flytte rundt" på brædder, hvor hver enkelt skal skues på på væggen, for at finde ud af, hvorde skal placeres og hvor mange, der skal bruges for at give den ønskede virkning.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Nyt svar