Køling af studie?

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Default avatar
Telstar
Forum Donator
Indlæg: 354

Køling af studie?

Indlæg af Telstar »

Et tilbagevendende problem i mit studie, især efter klimaet er blevet varmere her i DK, er at det om sommeren bliver så varmt, at jeg ikke kan få lavet noget fornuftigt. Temperaturen i lokalet peaker ved en 27-30 grader. Desværre har jeg ingen vinduer.

Har undersøgt omkring hvad man kan få af air condition maskiner, men langt de fleste kræver at man enten har et vindue eller man får boret et hul i væggen, til den slange som afleder varmen.

Der eksisterer også de såkaldte luftkølere, som ikke kræver en slange. Til gengæld kræver de at man kan åbne et vindue, til afledning af fugt, da varmen omdannes til vandpartikler.

Så what to do?

Med andre ord: eksisterer der en løsning som ikke kræver afledning af varmen ud af lokalet? Jeg tænker på en slags passiv køling....

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har samme problem.

Nemt at holde varmt om vinteren, men luften bliver tør.

Svært at holde køligt om sommeren.

Jeg tror ikke, der er en vej udenom at lave hul til aircondition.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Holger skrev: man 20. apr 2020 08:52 Jeg tror ikke, der er en vej udenom at lave hul til aircondition.
Jeg vil også sige at enten en aircondition som skal have et afløb og som larmer, eller en varmepumpe som skal have nogle slanger igennem væggen men som er betydelig mere stille i drift indenfor. (der skal så monteres en enhed udenfor som siger lidt.)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Du kan få nogle mindre aircondition enheder der opsamler vand i en beholder, der så skal tømmes jævnligt alt efter hvor varmt der er i lokalet.

Da hele enheden så er i lokalet, så genererer den også lidt støj. Det er dog mange år siden, så der er måske sket lidt udvikling på området siden da.
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Nyt svar