Indbrudssikring

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Re: Indbrudssikring

Indlæg af Kimex »

Jeg vil til en hver tid forsvare mig mod røveri , men der er det ved det, at når i vil have ret til at smadre en indbrudstyv, så er der det´ at næsten altid den som er parat til at gå længst vinder. Jeg vil godt indrømme at jeg ikke i, i min ungdom, var et af guds bedste børn.
Jeg forsøgte engang , sammen med et par andre at løbe fra regningengen fra en resturent. Vi var sultne. Ejeren satte efter os , en stout mandig type. De andre slap væk, men jeg gled i sne sjappet. Manden fik fat i min fod. Det første jeg tænkte var at smadre den anden fod ind i fjæset på ham, men nej. det var det ikke værd. Tilkommendende holdt den ophidsede mandt tilbage fra , hvad han troede han kunne , give mig en lærestreg. Han var 3 sek. fra at blive lirekasse mand. Jeg havde læst ham. Jeg blev idømt en mindre bøde og at skulle betale regningen for vi alle 3. Vold er for bavianer.
Når politiet siger at vi ikke skal tage sagen i egen hånd er det for vores egen skyld. F.eks. de bandemedlemmer som hærger . De har 1000 nærkampe på cvet, nogle på liv og død. Selvom i har dyrket karate eller har været jægersoldater. De æder jer råt, hvis de syntes det er det værd.
Derimod kunne man tale om at politiet skulle have flere ressourcer eller prioritere anderledes,

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Kimex skrev:...der er det ved det, at når i vil have ret til at smadre en indbrudstyv, så er der det´ at næsten altid den som er parat til at gå længst vinder.
Derfor er det jo en rigtig dårlig idé med regler, der stiller offeret for ringe til at kunne foretage sig noget effektivt i forhold til ugerningsmanden.
Men som sagt - det vil forøvrigt ofte være den, der først "trykker på aftrækkeren" - den der "blinker først" - som vinder en fysisk konfrontation. Den der først modtager en træffer, vil blive svækket og med stor sandsynlighed tabe. Det skal man jo huske, når man sætter reglerne.
Kimex skrev:Jeg forsøgte engang , sammen med et par andre at løbe fra regningengen fra en resturent. Vi var sultne. Ejeren satte efter os , en stout mandig type. De andre slap væk, men jeg gled i sne sjappet. Manden fik fat i min fod. Det første jeg tænkte var at smadre den anden fod ind i fjæset på ham, men nej. det var det ikke værd. Tilkommendende holdt den ophidsede mandt tilbage fra , hvad han troede han kunne , give mig en lærestreg. Han var 3 sek. fra at blive lirekasse mand. Jeg havde læst ham. Jeg blev idømt en mindre bøde og at skulle betale regningen for vi alle 3. Vold er for bavianer.
Når politiet siger at vi ikke skal tage sagen i egen hånd er det for vores egen skyld.
Nu skal man jo lige skælne imellem selvforsvar og selvtægt. Det, som jeg har argumenteret for er, at ofre for røvere bør have lidt videre beføjelser i forhold til at forsvare sig effektivt. Nogle gange vil en hurtig og effektiv indsats være det klart sikreste at gøre, for at sikre egen (og venners/families) overlevelse, sit eget (og venners/families) helbred, de værdier man (og éns nærmeste) ikke vil miste osv. Dette er ikke at forveksle med at "give en lærestreg", selvom grænsen måske kan synes hårfin.
Kimex skrev:F.eks. de bandemedlemmer som hærger . De har 1000 nærkampe på cvet, nogle på liv og død. Selvom i har dyrket karate eller har været jægersoldater. De æder jer råt, hvis de syntes det er det værd.
Det er derfor det giver rigtig god mening, at lade uskyldige mennesker have skydevåben i sit hjem til det formål at forsvare sig, sine nærmeste, sit hus og sine ejendele.
Kimex skrev:Når politiet siger at vi ikke skal tage sagen i egen hånd er det for vores egen skyld.
Problemer opstår, efterhånden som man erfarer, at politiet ofte heller ikke tager sagen i deres hænder, som man ellers skulle synes var deres opgave i et retssamfund. Så har man et problem.

Forøvrigt når man taler selvforsvar, så vil det i mange tilfælde ikke være realistisk, at lade politiet stå for det, for situationen er jo for længst overstået, før de kan nå at komme frem. Det er ligesom førstehjælp - det handler om hvad man skal gøre før hjælpen kommer frem (hvis den da overhovedet kommer :roll:).
Kimex skrev:Derimod kunne man tale om at politiet skulle have flere ressourcer eller prioritere anderledes,
Det ville være en rigtig rigtig god idé, hvis systemet kunne blive bedre til at beskytte os mod tyve og røvere samt sikre almindelige fredelige lovlydige borgeres retsfølelse.

Default avatar
fred
Medlem
Indlæg: 1246

Indlæg af fred »

Holger skrev:Nå men nu har vi vist også hijacket Freds tråd :-D
Så skulle du se den samme tråd, jeg har lavet på martialarts.dk :wink:

Spøg til side.
Mr. Soundman skrev:Det er derfor det giver rigtig god mening, at lade uskyldige mennesker have skydevåben i sit hjem til det formål at forsvare sig, sine nærmeste, sit hus og sine ejendele.
Mener du det?

Når. Jeg er gået i gang med Fort Knox. Tak for inputs, allesammen.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

fred skrev:
Holger skrev:Nå men nu har vi vist også hijacket Freds tråd :-D
Så skulle du se den samme tråd, jeg har lavet på martialarts.dk :wink:

Spøg til side.
:lol: :lol: :lol:

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Holger skrev: Her ville jeg sikre døren ind til dit lejemål, hvis vinduer allerede er meget svære at komme ind ad.

Det gør du med en sikkerhedsdør, bolte i hængselsiden (for at hindre nem afhængsling), to dirkefri låse (skal bores ud)...
… Sådan noget som det her måske:

Billede

Billede

Nyt svar