Jeg har forfærdelig akustik i stuen

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
orbitcube
Medlem

Jeg har forfærdelig akustik i stuen

Indlæg af orbitcube »

Hej Alle.

Vi har netop sluttet en børnefødselsdag hvor stuen var besøgt af 5 (ret så tempofyldte) børn.
Det er netop gået op for mig hvor meget mere elendig akustik jeg har derinde, end jeg allerede vidste i forvejen. 50% af ordene var "hva!"

Jeg har hårde gulve, vægge og loft til kip, bestående af almindelig gips med filt.

Hvordan kan jeg lave en bedre akustik, uden at skifte loftet ud med lydgips og købe vildt dyre løsninger, så som akustik malerier mm.
Er det en idé at smække troldtekt direkte på gipsen??

Hvis den skal gå hjem hos damen i huset, snakker vi absolut ikke bats på væggene :puke:

På forhånd tak :)

Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Gulvtæpper, puder, en stor sofa og tæppemalerier måske ?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Umiddelbart vil det ikke give dig nok at smide troldtek oven på gips, det virker selvfølgelig som diffusere i et vist omfang, men der bør være gennemgang til dæmpemateriale som naturligt vil være rockwool bagved der vil dæmpe en del.

Jeg ved ikke hvor effektive de er, men kig evt priser på http://Sumopix.dk de laver lærredsprint med dæmpning bagved.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Du kan også vælge at udlicitere børnefødselsdagen til nogle professionelle.

Men ja - overvej en "blød indretning". I forbindelse med afholdelse af en festivitas i vores hus for nogle år siden, var vi så letsindige, at pakke hjørnesofaen væk for at få mere plads. Nøj en lortelyd det gav.

Medlemsavatar
scofield
Medlem

Indlæg af scofield »

Jeg ville nok vælge en eller anden variant af Rockfon eller lignende. Troldtekt synes jeg er for grimt til at bruge i boliger.

I øvrigt er Rockfon jo bare uld i en pæn indpakning, så du kunne også overveje selv at lave denne indpakning.

Nyt svar