Jeg har ikke gjort så meget i akustik i mit lille hjemmestudie, men Jeg havde lidt en ide om at lave en ” Vocal Booth” med inspiration fra > Link <
Jeg sad og kiggede på Holgers artikel omkring akustik og der kom et lille spørgsmål.
Der står i Holgers artikel at skum er ineffektivt, da det primært dækker toppen af frekvenserne. Det gør rummet livløst og mudret i bunden. Så skum drømmen dør, jeg havde nemlig en ide om at købe en god rulle skum fra Thomann.
Hvordan ville det virke/lyde i den lille vokalboks, hvis man i stedet for skum, erstatter med 4 flade puder af rockwool (Skære rockwoolen i firkanter og polstre et stofbetræk omkring rockwoolen)?
//TeeVee//
DIY Vocal Booth, akustik spørgsmål.
Hvis du vil undgå at det skal lyde indelukket, skal du bygge det så lyden kan vandre igennem rockwoolen, dvs. uden en hård bagplade. Men du skal huske at det er fra taleretningen de uønskede lyde kommer da det er der mikrofonen er følsom. Derfor vil du også vinde en del ved at dæmpe bag personen der skal indtale/synge.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 15 år med ørene i Lydmaskinen -