Hjælp til at få hævet min højtaler på skrivebordet

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
gasolin
Medlem

Hjælp til at få hævet min højtaler på skrivebordet

Indlæg af gasolin »

Jeg har et sæt krk rokit 5 g2 som jeg er glade for.

Jeg ser nogen af disse afsnit på youtube hvor afstanden mellem højtalerne og til der hvor jeg sidder og lytter, skal være den som der er imellem højtalerne.

Jeg ved godt at jeg skal sidde så højtalerne i højden i forhold til mine øre er imellem diskanten og bas/melletone enheden, MEN jeg har kun en flise på ca 5 cm og jeg mangler faktisk 10cm ekstra (ca 15cm). Det vil nok se dumt ud med 3 fliser oven på hinanden, men hvad så? (Har et alm skrivebor som der ikke er et plato,pedistal,hylde der er de ca 10-15 cm højere end skrivebordet)

http://peecee.dk/upload/view/355266

Siden billedet blev taget har jeg fået en stationær computer med 27" skærm

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg har bygget mine egne standere med noget rundstok og noget plade jeg havde liggende.
Har lige gloet "studie-tråden" igennem, men kunne kun finde det her halve billede af dem:
Billede

Men altså det kan jo laves på 1 milliard forskellige måder. 4 stykker træ pr. monitor, bare som en firkant, ja det er vel egenligt ligefør at du kan lave en stander der ligner et X som de så står oven på. Det kræver jo ikke så. :)

gasolin
Medlem

Indlæg af gasolin »

Har set dem her men de er altså bare for dyre men ser da fede ud :)

http://www.4sound.dk/shop/studietilbeho ... 8-155.html

Medlemsavatar
steand
Medlem
Sted: København

Indlæg af steand »

Bøger

(hvis nogen kan huske hvad det er)
[size=85][color=#40BFFF]Audio/Akustik/Elektronik Ingeniør, producer, komponist og musiker.[/color][/size][size=80] [color=#80BFFF][url]https://soundcloud.com/techau/[/url][/color][/size]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

det er da rigtigt ja. Jeg brugte 3x lademanns leksikon under hver af mine KRK'ere da jeg havde dem. Fungerede super godt.

gasolin
Medlem

Indlæg af gasolin »

Christoffer I. N. skrev:det er da rigtigt ja. Jeg brugte 3x lademanns leksikon under hver af mine KRK'ere da jeg havde dem. Fungerede super godt.
Tror ikke det er nok for mit vedkommende og vil gerne have de står helt 100% stabilt (har desuden ikke nogen lademands leksikon)

gasolin
Medlem

Indlæg af gasolin »

Medlemsavatar
mester
Medlem
Sted: København

Indlæg af mester »

gasolin skrev:Godt nok stor forskel

http://www.isoacoustics.com/video_difference.php
Tjo - umiddelbart mest den forskel jeg ville forvente af at højttaleren får lov til at koble med sit spejlbillede, plus måske lidt flade virkning fra de to højttalere (igen: højttaleren og dens "spejlbillede") uden hul imellem, når højttaleren står på bordet.

Umiddelbart synes jeg også den lyder bedst, når den står på bordet?
Der er måske lidt meget lys/høj bund, men det kan jo EQ's ud, tilgengæld er den strammere og mere kontant...
http://www.blackburst.dk

Er inhabil på følgende områder:
- Forhandler af Danley Sound Labs.
- Affilieret med Yamaha.

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Mursten.
Microsoft Certified MCSA

gasolin
Medlem

Indlæg af gasolin »

jakobole skrev:Mursten.
ikke kønt

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Det kommer da an på hvaffor sten du bruger :-)
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
nuclues
Medlem
Sted: frederiksberg

Indlæg af nuclues »

jeg bruger isoacoustic's ,sat ovenpå et par almindelige højtaler standere fra 4Sound og det er alle pengene værd
Mac pro 2009/6 gig.Cubase 5 /Protools 7,4

Medlemsavatar
AdamSampler
Medlem

Indlæg af AdamSampler »

nuclues skrev:jeg bruger isoacoustic's ,sat ovenpå et par almindelige højtaler standere fra 4Sound og det er alle pengene værd
Fortæl fortæl :)

Er det så meget federe med dem?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg fandt noget skum jeg havde liggende, det passede perfekt med den ønskede justering der skulle til i mit tilfælde, jeg har KRK RK6. Det står meget stabilt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Søren Bendixen
Medlem
Sted: Jutland denmark

Indlæg af Søren Bendixen »

Bruger Isoacoustic' s under et sæt Adam A5
På mit arbejde. De står den lille version af RTA studiebordet
Det er min oplevelse at de fungerer ret fint - dvs ingen resonans fra højtaler til bord.
Jeg har dog ikke lavet en videnskabelig(!..?) test....
Indstillingsmulighederne virkede bekymrende simple men det har vist sig at fungere

Medlemsavatar
nuclues
Medlem

Indlæg af nuclues »

Adamsampler:
Sorry, jeg så først dit spørgsmål nu, men ja der er vel ikke så meget at sige andet end at bassen lyder mere tæmmet i forhold til Valhalla/skumfødder/ HTstands jeg brugte før.Jeg har stadig Valhallapuderne siddende under selve monitors'ne og det står stadig på standerne.Men ja de kan varmt anbefales og jeg er sikker på at du kan få dem hjem på prøve for at høre fænomenet selv :-D
Mvh Nick

Medlemsavatar
AdamSampler
Medlem

Indlæg af AdamSampler »

nuclues skrev:Adamsampler:
Sorry, jeg så først dit spørgsmål nu, men ja der er vel ikke så meget at sige andet end at bassen lyder mere tæmmet i forhold til Valhalla/skumfødder/ HTstands jeg brugte før.Jeg har stadig Valhallapuderne siddende under selve monitors'ne og det står stadig på standerne.Men ja de kan varmt anbefales og jeg er sikker på at du kan få dem hjem på prøve for at høre fænomenet selv :-D
Mvh Nick
Lyder fedt! Dem må jeg tjekke ud

Medlemsavatar
nuclues
Medlem

Indlæg af nuclues »

Jeg købte mine i Highendtentacles, men der er sikkert mange der forhandler dem nu

Medlemsavatar
AdamSampler
Medlem

Indlæg af AdamSampler »

nuclues skrev:Jeg købte mine i Highendtentacles, men der er sikkert mange der forhandler dem nu
Så er de bestilt ;)

Nyt svar