Helt forfra i egen baghave - nu med billeder.

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Re: Helt forfra i egen baghave - nu med billeder.

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det var også noget i den stil jeg selv er kommet frem til, altså en pynteliste ovenpå. hvordan har du sat listerne fast? Lim eller skruer? Jeg vil jo helst ikke skrue ned i stoffet, men den del har jeg dog fundet en løsning på til mit eget projekt.

Medlemsavatar
pedemeyer
Medlem
Indlæg: 552
Sted: Herlev

Indlæg af pedemeyer »

Jeg kunne faktisk godt forestille mig, at det "rigtige meget lille skruehoved" ville være ret fedt og rustikt på en eller anden måde. Men så skal du i hvertfald bore for, ellers flækker listen. Personligt har jeg bare brugt tynde fine listesøm. De søm flækker ikke listen, men kan så heller ikke ses som en del af et design, da de slet ikke kan ses!
Pede Meyer
Music is the voice of god.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Takker, jeg overvejer mine muligheder. Har ihvertfald en god idé om hvordan mit projekt skal føres ud i livet, takket være denne tråd. :)

Medlemsavatar
pedemeyer
Medlem
Indlæg: 552
Sted: Herlev

Indlæg af pedemeyer »

Sjovt som denne tråd nægter at dø! Og nu med over 100 indlæg! :)
Det er sgu da lidt fedt!
Pede Meyer
Music is the voice of god.

Medlemsavatar
pedemeyer
Medlem
Indlæg: 552
Sted: Herlev

Indlæg af pedemeyer »

Tænk som tiden flyver..., nu er det så 10 år siden, at jeg startede med byggeriet.., som nu virker som om det altid har været der - wow:)
Pede Meyer
Music is the voice of god.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

pedemeyer skrev:Tænk som tiden flyver..., nu er det så 10 år siden, at jeg startede med byggeriet.., som nu virker som om det altid har været der - wow:)
Jeg husker også tråden som var det i går. :)

Er der nogle langtidserfaringer, du vil dele ud af?

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Ja, hold da op! Den her er nok også på min top 5-7 stykker over tråde jeg går tilbage og genlæser. Fedt projekt :)
Jeg kunne egentlig også godt være interesseret i at høre langtidserfaringer mht det byggetekniske. Er du stødt på nogle uhensigtsmæssigheder med fugt/ råd/ andet kedeligt undervejs?
Og lavede du egentlig nogensinde en akustikmåling af rummet?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

SustainerPlayer skrev:
pedemeyer skrev:Tænk som tiden flyver..., nu er det så 10 år siden, at jeg startede med byggeriet.., som nu virker som om det altid har været der - wow:)
Jeg husker også tråden som var det i går. :)

Er der nogle langtidserfaringer, du vil dele ud af?
+1
Madelaire skrev:Ja, hold da op! Den her er nok også på min top 5-7 stykker over tråde jeg går tilbage og genlæser. Fedt projekt :)
Jeg kunne egentlig også godt være interesseret i at høre langtidserfaringer mht det byggetekniske. Er du stødt på nogle uhensigtsmæssigheder med fugt/ råd/ andet kedeligt undervejs?
Og lavede du egentlig nogensinde en akustikmåling af rummet?
+1

Jeg forstår heller ikke at det er så længe siden, absolut en fantastisk tråd du lavede dengang!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
pedemeyer
Medlem
Indlæg: 552
Sted: Herlev

Indlæg af pedemeyer »

:)

Tak for dejlig respons!

Langtidserfaringer.., jo..

1: Tænk på luften og hvordan den udskiftes!
Der bliver frygteligt varmt i disse vel-isolerede lokaler, så tænk noget god ventilation ind fra starten!

2: It aint over til its over!!
Pas på med at erklærer noget så omfattende for "færdigt" før det faktisk er færdigt.
Når først man får sat sig ned efter sååå lang en proces, kommer man ikke sådan lige op at stå igen.
Hvilket betyder at man "lever med" en lang række småting, som i virkeligheden kunne havde været fikset nemt, mens man var igang:)

3: Vær opmærksom på med at overdimensionere i forhold til hvad man egentlig har brug for:)

Hej igen!
Pede Meyer
Music is the voice of god.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Punkt 1 Havde jeg nok selv tænkt med ind i planen.
Punkt 2 Prikker til noget jeg lidt for nemt kan relatere til.
Punkt 3 Lever jeg efter hver dag.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
pedemeyer
Medlem
Indlæg: 552
Sted: Herlev

Indlæg af pedemeyer »

..., og en anden mere byggeteknisk ting..,

Bygningen er sunket en smule, hvilket har medført de sædvanelige revner i rotteskiringen, samt døre som lukker af sig selv.
Jeg ville nok have lavet flere og bedre sokler nu end dengang...:)
Pede Meyer
Music is the voice of god.

Nyt svar