Rackmonteret Looper/switch med midi – erfaring søges

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Rackmonteret Looper/switch med midi – erfaring søges

Indlæg af Graceville »

Nogen der har erfaring med looper/switch

a la Rockton Patchmate Loop 8

http://www.rocktron.com/patchmate-loop-8.html

Det virker til at være noget dyrt stads, måske ikke i produktion længere men i bund & grund skal jeg bruge noget midistyret, så jeg kan bladre igennem mine indstillinger via mainstage.

Jeg spekulerer på, om der er andre enheder, som kan det samme, som er rack.

et slags midistyret krydsfelt

eller om det er noget man kan bygge selv.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Michailov
Medlem
Indlæg: 310
Sted: Sjælland

Indlæg af Michailov »

Hej
Der findes en del af den slags. Det meste er udviklet til guitarister, så hvis du søger på switching system under guitargrej på DBA eller guitar-sites vil du få bid.

Da det er udviklet til guitar er det oftest et fixeret monosystem (hvor man ikke kan programmere rækkefølge), nogle har stereoloops til sidst i kæden og nogle har en decideret mixer.

Der er også lavet fuldt programmerbare patchbays til studiebrug, men de koster som regel en spids jetjager.
modsat hvad mange tror så har I nok ret!


Medlemsavatar
Michailov
Medlem
Indlæg: 310
Sted: Sjælland

Indlæg af Michailov »

Ja...hvis det ikke er en her og nu ting kan du også holde øje med T-rex MAC 1 på dba.
modsat hvad mange tror så har I nok ret!

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det vil jeg gøre, bankbogen er tom :-)

Jeg vil dykke ned i hvorvidt & hvordan de fungerer midi-mæssigt. Hvordan & hvor meget kan man programmere dem, er det via memory i apparatet eller er det via computeren eller andet – & er mine forventninger højere end, hvad de kan. Det står i manualerne, som jeg regner med at finde på nettet.

Jeg synes de er lidt dyre ift det blot er omskiftninger via midi. Dvs. forskellige kombier, så jeg spekulerer på, om man kan lave det selv af indkøbte dele, men måske jeg undgår at bryde mit hovede med det, ved at købe en af dem.

Tak for jeres inputs.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Der er en online editor til Ground Control Pro: https://gcproeditor.com

Jeg bruger selv Ground Control Pro til at styre Axe Fx III - den har tidligere kommanderet med en Axe Fx II XL Og et Eleven Rack til min fulde tilfredshed.

Jeg har ikke erfaring med GCX'en - men har overvejet den en par gange, hvor lysten til at flette flere maskiner ind i signalvejen har meldt sig.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Men hvis du ikke vil gå rackvejen. Så kig på https://www.boss.info/dk/products/es-8/

Den ville jeg nok selv vælge, hvis jeg skulle have et pedalbræt med awesome superswitching powers.

Nyt svar