Rørtop.

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Default avatar
Birger
Medlem
Indlæg: 23

Rørtop.

Indlæg af Birger »

Hej. Er der nogen her inde der ved om man kan få en rimelig lyd på sin guitar hvis man køber en rørtop og en god simolerings pedal. Så man kører fra guitar til pedalboard til rørtop til sim.pedal og i pa anlæg.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Vi har en god lang tråd omkring guitar modeling:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=2&t=72911

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Birger skrev:Hej. Er der nogen her inde der ved om man kan få en rimelig lyd på sin guitar hvis man køber en rørtop og en god simolerings pedal. Så man kører fra guitar til pedalboard til rørtop til sim.pedal og i pa anlæg.


Den her video, syntes jeg er meget nyttig.
Jeg tror sådan set den fortæller det meste. og så er der bare at prøve til du finder den rigtige forstærker og pedaler :)

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Christoffer I. N. skrev:Vi har en god lang tråd omkring guitar modeling:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=2&t=72911
Mon ikke det bliver for langhåret, hvis man står i den svære situation , at skulle vælge det rigtige til at starte op med ?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hvad skal pedalen simulere, hvis der allerede er en rørtop? Kabinettet? Så skal du være opmærksom på, at du skal have en load Box eller et kabinet tilsluttet

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Fed video. Lærte sku en del.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Default avatar
Birger
Medlem
Indlæg: 23

Indlæg af Birger »

Der skulle ikke være nogen kabinet, det var guitar pedalboad rørtop højtaler sim. evt.en Digitech cabdry vr. og ind i pa anlæg.

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Som smittefar skrev, så skal du bruge en loadbox med en rørforstærker, før du plugger i en cab sim. En rørforstærker skal altid have et load, enten med et tilsluttet kabinet eller en loadbox. Der findes en række enheder til det fx Two Notes Torpedo Captor, Suhr Reactive Load oma.

Nogle rørforstærkere har dog indbygget load, fx Fender Bassbreaker 15 og Laney L5 Studio oma. Da behøver du ikke en loadbox.

Efter loadboxen kan du tilslutte en cab sim box, eller blot køre direkte i lydkortet og bruge IR's i DAW. Disse IR's kan du ofte også overføre til din cab sim box, hvis du fx vil have dem med på farten. Nogle loadboxe har indbygget cab sim, så hold øje med specs.

Cab sims lyder ok og er en meget praktisk løsning, men prøv selv at sammenligne med lyden fra en mikrofon på et kabinet, og se hvad du foretrækker.

Nyt svar