Powermate x Tc 350.

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Default avatar
Birger
Medlem
Indlæg: 23

Powermate x Tc 350.

Indlæg af Birger »

Hej.Jeg har en Dynacord powermate 1000-1 og jeg vil gerne have en tc 350 effekt maskine koblet til den så jeg kan bruge effekterne i den,er den mon nogen der kunne sige mig hvordan men kobler dem sammen.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Ja du kan bruge outputtet fra enten aux 1 eller aux 2, men det er så knapt så snedigt fordi de allerede bliver brugt af de interne effektmaksiner. Jeg tror der hvor den bedst ville kunne gøre sig er ved at sætte den via en "sniffer" i insert punktet på leadvokalen.

En sniffer er en TRS-jack hvor spidsen og den første ring er luset over via en lodning. Når det proppes i et insertpunkt vil man kunne tage signalet og splitte det til at komme ud af kablet og samtidigt forblive i insert punktets default.

Udgangene fra TC-klangen returneres så bare på en stereo kanal. En kæmpe fordel ved sådan et setup er at man bare hiver faderen ned imellem numrene....

--sd

Default avatar
Birger
Medlem
Indlæg: 23

Indlæg af Birger »

Ok men vi bruger insert kanalen til medhør.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Der er insert Jack stik, på alle mikrofon kanaler ... vi taler vist ikke om det samme. Monitor sendes fra aux 1 og aux 2 almindeligvis, men altid på et prefader punkt. Nu har du vist 3 aux i det hele, de interne klange er postfader det kun i jazz man mixer det tørre signal ud og ind af klangen. Dynacord er ikke lavet kun med det segment i mente. Det som jeg foreslog var at du shunt’er lead sangeren via insertpunktet på hans/hendes kanal. Man kan også lave en xlr-split og så lægge en mikrofon trafo på Tc’indgangen.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Shure A85F Er en mikrofon til linie impedansomsætter. En xlr split er bare er bare hunstik der går ud til 2 stk hanstik alle xlr i den simple form men der findes endnu bokse der også gør det her, men langt de fleste vil splitte digitalt nu om dage ...

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Men man kan undgå at brænde ekstra kanaler af ved at bruge eventide mixing link!

Nyt svar