Nemt anlæg til DJ til 30-50 gæster

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Default avatar
tanglad
Medlem
Indlæg: 38
Sted: Roskilde

Nemt anlæg til DJ til 30-50 gæster

Indlæg af tanglad »

Vi spiller mobil disko og har brug for at udskifte vores ene anlæg "det lille anlæg" som indtil videre har bestået af Behringer 1520 toppe og 1800 bunde (begge passive). Det er det anlæg vi bruger til mindre fester som konfirmationer, kobberbrylluper og bryllupper i den lette ende.

Vi søger noget der er nemt og spiller godt. Går efter aktivt setup med så få højttalere som muligt så det er hurtigt og nemt at pakke,fragte, sætte op, pille ned, fragte hjem igen.

Så det kunne være fedt med bare en enkelt aktiv højttaler i hver side som kunne spille højt og pænt nok til den slags fester med 30-50 gæster. Vil gerne have blød og fyldig bund, så tænker det bliver svært at undvære en sub alligevel. Prislejet skal gerne være maks 15.000

Har selv pløjet Thomann igennem, men det er jo svært når man ikke har hørt kasserne selv. Eller skal man gå den billige-meget-for-pengene vej hos Discoworld.dk som jo kan være en fin løsning til den slags fester.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

https://www.thomann.de/dk/the_box_pyrit ... bundle.htm

Jeg har ikke hørt dette anlæg selv, men har flere gange kigget på netop det setup.

Der er 3 års garanti og 30 dages returret.

Ellers er der også:
https://www.thomann.de/dk/the_box_ta_power_bundle.htm
https://www.thomann.de/dk/the_box_cl_11 ... bundle.htm

Men det kommer jo også an på hvilken slags DJ i er, spiller i 80'er musik til gamle voksne mennesker, eller er det den grove dubstep til unge kommende alkoholikere, eller er det smølfehits til børnefester.

Men antallet af personer og lokalet bestemmer næsten lige så meget, dvs i kan stå uheldigt og ikke føle i har energi nok til at lave lækker lyd, andre gange vil i stå i et forsamlingshus og føle at anlægget er overkill.. Så det er svært at sætte et niveau for andre. I kan også købe et par aktive toppe, og hvis det ikke er nok, så suppler med én sub, og hvis det ikke er nok, så én sub mere.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
tanglad
Medlem
Indlæg: 38
Sted: Roskilde

Indlæg af tanglad »

Tak Hald. Dit første forslag ser ikke helt tosset ud. Er selv en ældre herre på 48 og spiller dertilhørende musik for det publikum (er selv til 90er og nyere). Knægten er 18 og spiller DAK musik for dem der er til den slags, så anlæget skal kunne over en bred kam af genrer. Ville aldrig selv have fundet Pyrit bundle grunder 12" subs men den slags kan jo sagtens spille dybt.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Hald skrev: Men antallet af personer og lokalet bestemmer næsten lige så meget, dvs i kan stå uheldigt og ikke føle i har energi nok til at lave lækker lyd, andre gange vil i stå i et forsamlingshus og føle at anlægget er overkill.. Så det er svært at sætte et niveau for andre. I kan også købe et par aktive toppe, og hvis det ikke er nok, så suppler med én sub, og hvis det ikke er nok, så én sub mere.
Men overordnet set vil man til indendørs jobs, kunne regne med ca. 5 watt pr. publikum, for et aktivt delt system point source der ikke er hornladet andet end i toppen. Ligesom man kan rengne med at halvdelen af effekten bliver afsat under 100 hz ... i gamle dage var det 200 hz men idag er det anderledes.Jeg ville også regne Pyrit systemet som optimalt. Men vil også lige gøre opmærksom på:

https://www.thomann.de/dk/ld_systems_maui_11_mix.htm

Eventuelt suppleret op med en enkelt 212 Pyrit'er, via sub on Aux, hvor man sender det mest bundkrævende på et aux-send.

--sd

Default avatar
tanglad
Medlem
Indlæg: 38
Sted: Roskilde

Indlæg af tanglad »

Kom til at tænke på om man kunne bruge 2 stk. Soundboks på stativer til formålet? Vi har en Soundboks i huset som er min tenagedatters og jeg syntes den spiller vildt godt og har god bund. Så gad vide hvordan 2 stk. Soundboks ville performe mod Pyrit sættet. Kommer så lige til at tænke på hvordan 2 stk. Soundboks vil være rent stereo mæssigt. Det er jo stereo inputs den har men den får jo kun en kanal til hver Soundboks hver fra mixeren. Hvordan vil det fungere?

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Jeg bruger selv HK Linear5 til små “almindelige forsamingshusjobs” med 112FA i toppen og 1200A som subwoofer. Jeg synes det lyder rigtigt fint til fornuftige penge og jeg kan selv slæbe det.
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Default avatar
tanglad
Medlem
Indlæg: 38
Sted: Roskilde

Indlæg af tanglad »

Ser lækre ud Nicolai de HKs. Men lige 5000 over budget hvis der skal en 1200 A bundkasse med.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Ja det kan jeg godt se. Men ift Behringer og The Box så er det også klasser bedre, til trods for både Behringer og The Box er blevet bedre med årene...
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Default avatar
tanglad
Medlem
Indlæg: 38
Sted: Roskilde

Indlæg af tanglad »

Så har vi købt Pyrit sættet. Bliver spændende at høre i et festlokale om 14 dages tid.

Default avatar
tanglad
Medlem
Indlæg: 38
Sted: Roskilde

Indlæg af tanglad »

Så fik vi hørt Pyrit sættet i et festlokale. Fest for 60-80 unge mennesker. Der er rigtig meget power for pengene i Pyrit. Især bundkasserne har masser af overskud. Det sæt bliver vi glade for er jeg sikker på.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

tanglad skrev:Så fik vi hørt Pyrit sættet i et festlokale. Fest for 60-80 unge mennesker. Der er rigtig meget power for pengene i Pyrit. Især bundkasserne har masser af overskud. Det sæt bliver vi glade for er jeg sikker på.
Fedt, jeg har selv kigget på dem mange gange, fedt at de kan løfte opgaven!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar