Splitte signal til live og optagelse

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Splitte signal til live og optagelse

Indlæg af gs-dk »

Jeg skal lave et setup, hvor vores produktioner bliver optaget - temmelig sikkert på en dedikeret harddisk-optager - samtidig med at de skal spilles live. Jeg har ikke så meget erfaring med dette, men er klar over, at det temmelig sikkert involverer en splitter af en eller anden slags. Jeg vil gerne have signalet u-mixet og til så lidt gene som muligt for lydmanden - ofte er der heller ikke meget tid til at sætte op. Jeg tror ikke, at der bliver mulighed for direct out på pulten så jeg hører gerne om muligheder uden at bruge direct out. Hvis man bruger direct out er det så normalt før eq, man får signalet?

På forhånd tak for al hjælp.

PS. Jeg arbejder ikke med et ubegrænset budget, så kom gerne med løsningsforslag, der er til at betale (hvad det så end vil sige:)).

Medlemsavatar
Højhus
Medlem
Indlæg: 896
Sted: Herning

Indlæg af Højhus »

De fleste digitale live pulte i dag kan multitracke så let som ingen ting.

På et stramt budget, lej en Behringer x32, sæt en usb harddisk til og lav koncert.
Der findes ca 12.788 af disse pulte i dk og mange tournerer selv med større bands, f.eks Turboweekend.
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Selvfølgelig - det lyder som en god mulighed. Nogle projekter er dog på "fremmede" pulte og her er det ikke en mulighed, så vi skal have vores eget optageudstyr med - og hvad gør man så?

Medlemsavatar
Søren Steinmetz
Medlem
Indlæg: 268
Sted: Gislinge området

Indlæg af Søren Steinmetz »

En mulighed kunne være at bygge en god gammel splitboks op med f.eks. disse:

http://www.thomann.de/dk/art_s8_mikrofon_splitter.htm

Front
Billede

Bag
Billede

3 af dem i en flight, med 3 stk. 3M 8-par kabler til at linke ned i stageboksen i huset.
Det andet sæt ud, direkte i HD recorderen.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

1000 tak for at hjælpe. Jeg tager den med i "udvalg":)

Nyt svar