Hvem er I og hvem laver I live lyd for

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
zublex
Medlem
Indlæg: 265
Sted: Fredericia

Re: Hvem er I og hvem laver I live lyd for

Indlæg af zublex »

Bruunske Pakhus i Fredericia. Et meget lille sted
Det da vist nok nærmere meget, meget, MEGET lille..men bor selv i byen så har været dernede en gang i mellem...mega hyggelig sal med en meget fin atmosfære :)

Default avatar
aage
Medlem
Indlæg: 131

Indlæg af aage »

Startede i sin tid firmaet LIVE lyd og lys, men hoppede fra efter noget sygdom. I dag "nøjes" jeg med trommer og noget automatik programmering i pharma industrien.

/Jørgen

Medlemsavatar
pekka
Medlem
Indlæg: 914
Sted: Kbh V

Indlæg af pekka »

Sylle skrev:
pekka skrev:Sylle, lavede du lyd på Small til Spot sidste år?
Nej, jeg har ikke været på spot de sidste par år.. Og det var første gang jeg lavede lyd for Small her forleden.. :)
ok :)
... aka Ebbe Frej
[url=http://www.frej.com]frej[/url] | [url=http://www.myspace.com/ebbefrej]myspace[/url] | [url=http://www.facebook.com/ebbefrej#/clubp ... pisestudio]facebook[/url]

Medlemsavatar
Tobias-Frank
Medlem
Indlæg: 278
Sted: Denmark

Indlæg af Tobias-Frank »

Jeg hedder Tobias.

jeg laver lyd for Fler` Farver, Odense Assholes, Indite og nu også Class Predictors.

Derudover laver jeg fast systemteknik for Team Karate concerts. :)

Og hvad der nu ellers lige byder sig ind :)
Med venlig hilsen

Tobias Frank

www.tobiasfrank.dk

Medlemsavatar
Jens Ledet
Forum Donator
Indlæg: 2402
Sted: Århus

Indlæg af Jens Ledet »

aage skrev:Startede i sin tid firmaet LIVE lyd og lys, men hoppede fra efter noget sygdom. I dag "nøjes" jeg med trommer og noget automatik programmering i pharma industrien.

/Jørgen
Det var da Jens og co der havde Live lyd og lys ik´?

Mvh Jens (ikke ham fra firmaet)
Mvh Jens
Nu med en otari mtr 90 i studiet :-)

Default avatar
aage
Medlem
Indlæg: 131

Indlæg af aage »

Jens Ledet skrev:
aage skrev:Startede i sin tid firmaet LIVE lyd og lys, men hoppede fra efter noget sygdom. I dag "nøjes" jeg med trommer og noget automatik programmering i pharma industrien.

/Jørgen
Det var da Jens og co der havde Live lyd og lys ik´?

Mvh Jens (ikke ham fra firmaet)
Nu ved jeg jo ikke om der er flere lyd/lys firmaer der hedder LIVE. Men det jeg startede var sammen med Troels Køhl. Og det hed Live lyd og lys udlejning. Idag hedder det LIVE Production..

Jens kender jeg ikke :-)

Medlemsavatar
Jens Ledet
Forum Donator
Indlæg: 2402
Sted: Århus

Indlæg af Jens Ledet »

Okay. jamen så har der da været flere. det firma jeg kender/kendte hed "live lyd og lys" og var fra Århus. Men det eksistere ikke mere.
Mvh Jens
Mvh Jens
Nu med en otari mtr 90 i studiet :-)

Default avatar
hoerning
Medlem
Indlæg: 144
Sted: Skive

Indlæg af hoerning »

Jeg laver fast lyd for High Voltage - Blandt andet Park Café i fredags d. 19.
Så er jeg freelance tekniker i Skive Theater, arbejder ved Allround lyd og lys, og Lydlab.

Og så spiller jeg trommer i Victims Of Bad Television

Medlemsavatar
david_morup
Medlem
Indlæg: 79
Sted: Njalsgade 21F // Hjemme

Indlæg af david_morup »

Jeg laver lidt forskelligt.
Laver Monitor for Suspekt på de store koncerter, og begge dele på mindre. Kører FOH på KNA Connected, Company bla.
Desuden er jeg teknisk ansvarlig i Toldkammeret i Helsingør og laver nogle Freelance ting, for Pumpehuset, Sens M.fl.
Desuden laver jeg lidt studieting.
David Mørup

Bad Coffee

[url]http://badcoffee.dk[/url]
[url]http://myspace.com/badcoffeestudio[/url]
[url]http://toldkammeret.dk[/url]

Medlemsavatar
Bregendahl
Forum Donator
Indlæg: 230
Sted: Århus

Indlæg af Bregendahl »

david_morup skrev: Kører FOH på KNA Connected
Så ses vi jo om en uges tid på Langeland. Har en kop-tår-kaff eller espresso klar i FOH'en ;o)

Default avatar
Anders Sørensen
Medlem
Indlæg: 29

Indlæg af Anders Sørensen »

Hej. Saa kom jeg ogsaa paa lydmaskinen.

Jeg hedder Anders Sørensen. Laver ikke lyd for et fast band. Men er fastansat i et firma der hedder Nordic Rentals og laver mange system tech opgaver, PA rigger og som monitor mand.
Har lavet en hel del i udlandet med forskellige orkestre og har da ogsaa været at finde rundt paa de forskellige festivaller.

Det var vidst kort om mig...

Medlemsavatar
Bregendahl
Forum Donator
Indlæg: 230
Sted: Århus

Indlæg af Bregendahl »

Anders Sørensen skrev:Hej. Saa kom jeg ogsaa paa lydmaskinen.

Jeg hedder Anders Sørensen. Laver ikke lyd for et fast band. Men er fastansat i et firma der hedder Nordic Rentals og laver mange system tech opgaver, PA rigger og som monitor mand.
Har lavet en hel del i udlandet med forskellige orkestre og har da ogsaa været at finde rundt paa de forskellige festivaller.

Det var vidst kort om mig...
Og så kan man vel tilføje "en rigtig rar fyr, der IKKE skyr backstagebaren" :dollargrin:

Medlemsavatar
Sylle
Medlem
Indlæg: 693
Sted: Nørrebro

Indlæg af Sylle »

Bregendahl skrev:
Anders Sørensen skrev:Hej. Saa kom jeg ogsaa paa lydmaskinen.

Jeg hedder Anders Sørensen. Laver ikke lyd for et fast band. Men er fastansat i et firma der hedder Nordic Rentals og laver mange system tech opgaver, PA rigger og som monitor mand.
Har lavet en hel del i udlandet med forskellige orkestre og har da ogsaa været at finde rundt paa de forskellige festivaller.

Det var vidst kort om mig...
Og så kan man vel tilføje "en rigtig rar fyr, der IKKE skyr backstagebaren" :dollargrin:
Må man egentlig overhovedet være lydmand hvis man skyr backstagebaren?
Jeg lider ihvertfald stadig lidt efter weekendens Skanderborg.. :)
[i]Freelance broadcast lydmand på DR - Touring lydmand - Studietekniker/Producer[/i]

Medlemsavatar
Bregendahl
Forum Donator
Indlæg: 230
Sted: Århus

Indlæg af Bregendahl »

Sylle skrev: Og så kan man vel tilføje "en rigtig rar fyr, der IKKE skyr backstagebaren" :dollargrin:
Må man egentlig overhovedet være lydmand hvis man skyr backstagebaren?
Jeg lider ihvertfald stadig lidt efter weekendens Skanderborg.. :)[/quote]

Hva' satan.... Var du forbi Bøgescenen?

Medlemsavatar
Sylle
Medlem
Indlæg: 693
Sted: Nørrebro

Indlæg af Sylle »

Bregendahl skrev:Hva' satan.... Var du forbi Bøgescenen?
Nej, ikke i år.. Jeg lavede 2 jobs på P3 scenen, som jeg dog synes var blevet en smule snoldet i år. (selvom lyset var fedt på den scene) :) Jeg lavede The Dreams fredag aften og Surfact lørdag aften. Synes selv jeg havde en semi-ringe oplevelse om fredagen, da jeg synes det buldrede og bragede, og jeg ikke helt ramte idealet, men den kastede trods alt 4 stjerner af sig i Gaffa.. (At Gaffa giver et "emo-teenage-band" 4 stjerner virker sgu egentlig ret ikke-gaffa-agtigt, så helt galt kan det ikke have været?)
Surfact fik også 4 stjerner, men jeg synes altså der var lagt i skuffen til en ekstra stjerne hvis jeg selv skal sige det.. Har sjældent set drengene så tændte som lørdag aften.. :)
[i]Freelance broadcast lydmand på DR - Touring lydmand - Studietekniker/Producer[/i]

Medlemsavatar
Bregendahl
Forum Donator
Indlæg: 230
Sted: Århus

Indlæg af Bregendahl »

Ok... Jeg hørte ikke ret meget på P3, men kan ikke forestille mig at Aarup IKKE havde tunet det pa ordentligt. Desuden syn's jeg det EV system bare pr. default lyder fedt!

Medlemsavatar
Sylle
Medlem
Indlæg: 693
Sted: Nørrebro

Indlæg af Sylle »

Jeg havde som sådan intet at sætte finger på hverken af anlæg eller tuning af anlægget, jeg synes bare godt scenen kunne være lidt større.. :) Mht. The Dreams jobbet, så gik det jo sådan set fint nok, jeg plejer nok bare at være mere tilfreds med mit eget arbejde, og så startede jeg i alt for højt udgangspunkt.. :)
[i]Freelance broadcast lydmand på DR - Touring lydmand - Studietekniker/Producer[/i]

Medlemsavatar
Bregendahl
Forum Donator
Indlæg: 230
Sted: Århus

Indlæg af Bregendahl »

Ahhh.... Det kender vi jo nok alle sammen lidt til.

Medlemsavatar
Sylle
Medlem
Indlæg: 693
Sted: Nørrebro

Indlæg af Sylle »

Bregendahl skrev:Ahhh.... Det kender vi jo nok alle sammen lidt til.
Ja, det tænkte jeg jo nok jeg ikke var ene om.. :dollargrin:
[i]Freelance broadcast lydmand på DR - Touring lydmand - Studietekniker/Producer[/i]

Default avatar
Stone
Medlem
Indlæg: 25

Indlæg af Stone »

Nå... Bregendahl, skal jeg også melde mig under fanerne på lydmaskinens fantastisk forum?

Jeg hedder Steen, og har arbejdet fast for Nordic Rentals i 3 år.
Ved siden af dette arbejder jeg som lydteknikker/mand på Kulisselageret i Horsens, og en enkelt gang imellem på HNT.
Sidste år gik jeg freelance og har siden lavet MON på Sound of Music for Fredericia teater, ACH hymne release og ellers har jeg haft travlt med diverse Nordic jobs.
Er så småt begyndt at lave lidt front for Peter Belli, men det er stille og roligt:)
Før i tiden har jeg været indvoldveret i bla. Spoken Word på Roskilde, den rytmiske højskole og BGE festival(efterskole festival).

I kraft af mit arbejde som teknikker for Nordic, har jeg været ude og se lidt af verden, ellers er der ikke så meget at berette!
Lige nu sidder jeg på cirkuspladsen i Vordingborg og laver tysk ortofonisk teater, og hvis der havde været en backstagebar var jeg forlængst gået i den :)

Default avatar
Anders Sørensen
Medlem
Indlæg: 29

Indlæg af Anders Sørensen »

Stone skrev:Nå... Bregendahl, skal jeg også melde mig under fanerne på lydmaskinens fantastisk forum?

Jeg hedder Steen, og har arbejdet fast for Nordic Rentals i 3 år.
Ved siden af dette arbejder jeg som lydteknikker/mand på Kulisselageret i Horsens, og en enkelt gang imellem på HNT.
Sidste år gik jeg freelance og har siden lavet MON på Sound of Music for Fredericia teater, ACH hymne release og ellers har jeg haft travlt med diverse Nordic jobs.
Er så småt begyndt at lave lidt front for Peter Belli, men det er stille og roligt:)
Før i tiden har jeg været indvoldveret i bla. Spoken Word på Roskilde, den rytmiske højskole og BGE festival(efterskole festival).

I kraft af mit arbejde som teknikker for Nordic, har jeg været ude og se lidt af verden, ellers er der ikke så meget at berette!
Lige nu sidder jeg på cirkuspladsen i Vordingborg og laver tysk ortofonisk teater, og hvis der havde været en backstagebar var jeg forlængst gået i den :)

Saa kom Steen ogsaa, saa er familien næsten samlet!!Synd for dig at du sad og lavede klassisk imens vi andre sad i en baad paa en sø i Zürich og drak øl...

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

Jeg er fast lydmand for "Midt om natten" (Kim Larsen kopi) på C4 front med en Mackie ONYX 2480 (Venice killer IMO)

Ellers er jeg tilknyttet Godset i kolding som tekniker/lydmand hvor jeg har lavet lyd for div. kendisser. Elsker Godsets Heristage 1000 pult ;-)

Lidt løst for div. PA-firmaer bliver det også til.
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
zakkwylde
Medlem
Indlæg: 2034
Sted: Amager

Indlæg af zakkwylde »

Rocketsound.dk
Senest rettet af zakkwylde fre 29. jun 2012 22:47, rettet i alt 1 gang.

Default avatar
Koldbro
Medlem
Indlæg: 5

Indlæg af Koldbro »

Så er jeg også på forummet, jeg hedder Martin Koldbro og er live Monitor Mand for Runrig og poul Krebs og front mand for Bruce Guthro og ellers har jeg freelance arbejdet for nordic i 12 år og har de sidste 5 år været fast ansat i musikhuset århus

Default avatar
Boa
Medlem
Indlæg: 14
Sted: Ribe, Denmark

Indlæg af Boa »

Nå, men så må jeg jo osse se, at komme på banen.
Det var faktisk lakris, som anbefalede lydmaskinen til mig (lørdag nat til en møj jysk fest) og så opdager jeg, at jeg har været medlem rigtigt længe herinde...men aldrig aktiv... so here goes:

Jeg hedder Bo Ege Andresen men underskriver mig Boa, bor i Ribe, men slår mine folder som systech /FOH-mixer på Paletten i Viborg, lissom Bregendahl. Derudover kører jeg som systech/FOH-mixer for INVI i Viborg.
Jeg har lavet en del teaterproduktioner for Odense Internationale Musikteater som lyddesigner/afvikler/mixer.
Jeg har også lavet monitor på Odense Teaters "Sukkerkogeriet".

Jeg har på et tidspunkt været fuldtidsfreelancer for ovennævnte, men der kom lge et fast jo i vejen, så jeg er PT weekendlydnamd for Paletten og INVI.
Før jeg fik rodet mig ud i live-verdenen var jeg producer på Radio Victor, Radio Viborg, ANR samt selvstændig postproducer/ sfx-editor, bl.a. med credits på enkelte udgivelser af Danskernes Egen Historie, samt et hav af radio- og TV reklamer.

Jeg er sådan set ikke så grej-specifik, men har da visse favoritter som B52'eren og mine elskede gamle Beomic Båndmikrofoner og min JoeMeek VC1. Jeg har stor respekt for, og elsker lyden af DPA mic's og jeg elsker slet ikke D112'eren. Jeg er helhjertet tilhænger af D&B, Outline og L-acoustics produkter, og forstår ikke helt hvad folk ser/hører i en hvis linearray som starter med E.

Nyt svar