Hvordan installerer jeg "Leopard" på ekstern disk?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Hvordan installerer jeg "Leopard" på ekstern disk?

Indlæg af gs-dk »

Hej

Som overskriften siger, vil jeg gerne prøve "Leopard" af - men vil gerne bevare "Tiger" som mit styresystem.

Hvordan får jeg installeret "Leopard" på en ekstern firewiredisk, som er formatteret til at kunne være boot-disk. Når jeg sætter "Leopard-disken" ind i computeren, spørger den mig om jeg vil installere - jeg er bare i tvivl om, hvordan jeg undgår, at det bliver på den interne disk.

Håber ikke spørgsmålet lyder for rodet!

Medlemsavatar
bryla
Lydmaskinist
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Du sætter din eksterne harddisk i inden opstart. Under opstart holder du "T" nede for Target Disc, og så kører den derfra
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator

Indlæg af gs-dk »

Tak - Harddisken er tom nu - så starter jeg op med Lepoard DVD'en i computeren?

Medlemsavatar
bryla
Lydmaskinist

Indlæg af bryla »

Jep
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator

Indlæg af gs-dk »

Tak.

Jeg tror, vi har misforstået hinanden lidt. Når jeg starter op i targetmode kan jeg ikke starte computeren, da der jo ikke er noget OS på min firewire disk. Jeg vil gerne installere Leopard på min Firewire disk og beholde Tiger på den interne. Skal jeg starte op fra Leopard DVD'en i stedet (og hvis ja-hvordan er det nu lige man gør det?).

Medlemsavatar
bryla
Lydmaskinist

Indlæg af bryla »

Nårh ja, på den måde. Det er jeg faktisk ikke klar over, da jeg aldrig har prøvet det.
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator

Indlæg af gs-dk »

Nej, det har jeg nemlig heller ikke - og jeg vil hade at lave fejl lige præcis på dette område.

Tak for forsøget!

Nyt svar