Jeg har taget en ny computer i brug, og er så småt igang med at installe..
På den gamle havde jeg det issue, at Onedrive overgik fra windows feature, til at være en ms365 office feature.
Derfor betaler jeg for en ms365 pro, således at mit onedrive er 1tb, fordi ellers findes det ikke mere (i windows)
På den gamle computer var der det issue, at nogle vst fyldte /windows/documents med så mange samplepacks, at pladsen, 1tb, blev overskredet.
Når dette skete, så stoppede vst lydbankerne med at virke.
Hvad er den rigtige strategi her ?
Vil nødigt se at jeg endnu engang skal fjene og ominstalle diverse vs på win11, fordi onedrive er ikke gennemtænkt
Jeg bruger det faktisk til at dele store filer af og til, fordi google drive er mere åndssvagt
?
Ny computer / one drive (vst overflow)
- mediumaevum
- Medlem
Lad være med at bruge cloud-løsninger til VST og andet vigtigt. Ganske enkelt.
Køb en eller flere eksterne harddiske, og tag backup på dem.
Det er det sikreste.
Køb en eller flere eksterne harddiske, og tag backup på dem.
Det er det sikreste.
Man kan godt have to VST foldere. Den ene kunne så hedde noget med "backup", og den anden kunne være den default som du så undlader at lave backup af. På den måde kan du være mere selektiv om, hvad du ofrer backup-plads på.
Se evt. også om JottaCloud måske er billigere. Det er norsk, og jeg synes det fungerer godt.
Se evt. også om JottaCloud måske er billigere. Det er norsk, og jeg synes det fungerer godt.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins
Interessant. Du afvikler filer direkte fra onedrive?SIDwave skrev: ↑man 14. apr 2025 19:48 Jeg har taget en ny computer i brug, og er så småt igang med at installe..
På den gamle havde jeg det issue, at Onedrive overgik fra windows feature, til at være en ms365 office feature.
Derfor betaler jeg for en ms365 pro, således at mit onedrive er 1tb, fordi ellers findes det ikke mere (i windows)
På den gamle computer var der det issue, at nogle vst fyldte /windows/documents med så mange samplepacks, at pladsen, 1tb, blev overskredet.
Når dette skete, så stoppede vst lydbankerne med at virke.
Hvad er den rigtige strategi her ?
Vil nødigt se at jeg endnu engang skal fjene og ominstalle diverse vs på win11, fordi onedrive er ikke gennemtænkt
Jeg bruger det faktisk til at dele store filer af og til, fordi google drive er mere åndssvagt
?
Onedrive er til tider for sløvt til visse typer kontorarbejde, jeg har brugt og supporteret det i forskellige setups, det er nærmest bare bygget på en Sharepoint platform, og det er fint til Excel ark og opbevaring.
Hvis det er til backup af tidligere projekter så ok, men der findes nok bedre og billigere.
Hvis det er til backup af tidligere projekter så ok, men der findes nok bedre og billigere.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 15 år med ørene i Lydmaskinen -
Nej, og i lader til at have misforstået det

Som sagt, tvinger nogle vst deres data ind i windows/documents
Dermed fylder de op på one drive.. og overflow kan ske
Det jeg ikke kan finde ud af, er at slukke onedrive for mappen /Documents
?
https://support.microsoft.com/da-dk/off ... 4ff2415e85
Du bør kunne fravælge de problematiske mapper, tænker jeg (men ikke hele "documents" mappen)
Du bør kunne fravælge de problematiske mapper, tænker jeg (men ikke hele "documents" mappen)
- danstanley
- Medlem
- Sted: Frederikshavn
I sin tid havde jeg documents på et seperat drev med masser af plads og wondows på sit eget boot drev.
Kunne måske bruge en usb stick og så flytte Documents dertil?
Og du kan på ingen måde vælge ikke at bruge Onedrive ifm. dokument mappen?
Kunne måske bruge en usb stick og så flytte Documents dertil?
Og du kan på ingen måde vælge ikke at bruge Onedrive ifm. dokument mappen?
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sequoia - Mac Mini M2 PRO - Dolby Atmos
Tak for input, jeg ved det kan løses ved at pille..
Man har jo også altid kunnet flytte documents mappen, i en indstilling.
Så burde den ku henvise til en mappe udenfor Onedrive
Man har jo også altid kunnet flytte documents mappen, i en indstilling.
Så burde den ku henvise til en mappe udenfor Onedrive