KiloHearts Filter Table

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

KiloHearts Filter Table

Indlæg af Christoffer I. N. »

Alle interesseret i lyddesign bør spærre øjne og ører op nu.
Produktside:
https://kilohearts.com/products/filter_table

Billede

Gennemgang:

Jeg sad med åben mund en god del af videoen. Det er første gang jeg hører en softsynth modulate i retning af Grain og Formant table fra min Virus TI.
Jeg kunne godt ha' brugt et eksempel eller to på noget key tracked, men det er garanteret helt ligetil at sætte op.

Fagre nye verden! :love:
Min Youtube-kanal med elektronisk Ambient, og tutorials
-
Jeg er betatester for BABY Audio & Denise Audio.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hmmm ,.. det var dem der solgte små moduler an mass ,.. for så ,.. hurtigt efter ,.. at devaluere det hele til free-ware ?

Træls, sådan principielt, mener jeg nåede at købe "Formant Filter", måske mere , det giver end ikke bonus for nye køb svjv

Ikke desto mindre er det her interessant, (går ud fra ALT kan automatiseres IRL uden bøvl)

Men det ser ud som om at Convolver med fordel også bør anskaffe samtidig for at have et fuldbyrdet sæt

Ingen discount, trods årstiden, og så er vi oppe i 78 bucks ,..

Jeg er interesseret, men det skal ned i pris, ikke mindst betragter deres tradition for hurtig devaluering af dine køb
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Lige læst lidt manual. Udover eventuelt en manglende audiorate kilde (nu de ikke skriver hvor højt LFO'en rækker), så ligner det et meget kapabelt og ligetil modulation system. Som jeg forstår det på deres manual og på de reddit posts jeg lige kiggede på, der har Snap Heap samme modulation kilder og delvist samme routing muligheder som Phase Plant og Multipass. Delvist som i Phase Plant er et instrument, og Multipass har band split indbygget.

Må hellere få prøvet, om jeg kan køre min Snap Heap licens på mit nuværende system, for så har jeg da fundet ud af hvad 40$ skal bruges på af julegave til mig selv.. :)

Lidt nedslagspunkter i deres manual:
https://kilohearts.com/docs/modulation
https://kilohearts.com/docs/filter_table
https://kilohearts.com/docs/snap_heap
Vælg evt. selv andre ude i venstre side på et af links'ne..
-

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg synes jeg har mange plugins som jeg dårligt kender funktionen af. Men den her ser alligevel meget interessant ud!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hvad er normalpris ?

Har de modsat andre ikke BF tilbud ?

Eller tradition for andre deals ?
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

DUBTEMPLE skrev: tirs 19. nov 2024 12:31 Hvad er normalpris ?

Der er black friday tilbud på Ultimate bundle, Phase Plant og Multipass. Resten er normalpriser. Jeg har ikke fået gået mails fra dem igennem, for at se om "effekterne" (filter table, shaper table, convolver, disperser m.fl.) har været på rabat.

Jo, de har andre perioder med lignende tilbud, eksempelvis phase plant plejer at blive sat ned til halv pris (99$ som nu), når der er tilbud.
-

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev: tirs 19. nov 2024 15:39

Der er black friday tilbud på Ultimate bundle, Phase Plant og Multipass. Resten er normalpriser. Jeg har ikke fået gået mails fra dem igennem, for at se om "effekterne" (filter table, shaper table, convolver, disperser m.fl.) har været på rabat.

Jo, de har andre perioder med lignende tilbud, eksempelvis phase plant plejer at blive sat ned til halv pris (99$ som nu), når der er tilbud.
Ok, takker, afskriver den ikke, men den ryger i vente-position ind til videre :thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

DUBTEMPLE skrev: tirs 19. nov 2024 16:24
Christoffer I. N. skrev: tirs 19. nov 2024 15:39

Ok, takker, afskriver den ikke, men den ryger i vente-position ind til videre :thumbup:
Ja, så længe der ikke er rabat på den, så haster det jo ikke. :)
Vender tilbage omkring tilbuds-perioder og priser, hvis der er noget nævneværdigt.
-

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Uuuuh, har længe kigget lidt sulten efter Phase Plant, så er det måske nu den kommer i kurven.

Synes filtertable ser rigtig spændende ud og noget af det mere originale værktøj jeg har set længe.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Morten B skrev: tirs 19. nov 2024 16:56 Uuuuh, har længe kigget lidt sulten efter Phase Plant, så er det måske nu den kommer i kurven.

Synes filtertable ser rigtig spændende ud og noget af det mere originale værktøj jeg har set længe.
Jeg har ikke set idéen til Filter Table før. Der skal nok være nogen der har lavet noget med mere mærkelige filter former end combs o.l. tidligere, men nu wavetables er så udbredt et koncept, og at de har deres fine editor indbygget, så bliver det hurtigt at være kreativ med, om man er helt grøn til wavetables, eller har brugt de sidste 4 år på at lave dem selv....

Generelt omkring wavetable synths (udover Serum), der virker det til at de sættes ned til halv pris ved tilbud. Den har Arturia vist lugtet, så nu er Pigments endnu billigere på udsalg.
-

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Ang. priser, de har sendt denne mail i dag:
"FLASH SALE! Grab Disperser, the magical "all-pass" filter, or Faturator, dynamics-preserving distortion and fuzz, with a 50% discount.

But hurry! This offer expires at midnight CET on Wednesday!"

Så det kunne da være jeg skulle få prøvet Filter & Shaper Table af, i tilfælde af lignende udsalg senere. Men så igen, Shaper Table er kun et halvt års tid gammel. Faturator og Disperser er næsten hvad jeg vil kalde dinosaurer..
-

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Så sprang jeg sgu på, købte Phase Plant til $99.

Og, da ordren så var gået igennem modtog jeg en coupon på $30, så det var jo lige til højrebenet at snuppe Filter Table med. Såe, sidder man derude og ønsker begge dele, så er det nok et smart tidspunkt at slå til.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Fedt :)
-

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Christoffer I. N. skrev: tirs 19. nov 2024 21:32 Ang. priser, de har sendt denne mail i dag:
"FLASH SALE! Grab Disperser, the magical "all-pass" filter, or Faturator, dynamics-preserving distortion and fuzz, with a 50% discount.

But hurry! This offer expires at midnight CET on Wednesday!"

Så det kunne da være jeg skulle få prøvet Filter & Shaper Table af, i tilfælde af lignende udsalg senere. Men så igen, Shaper Table er kun et halvt års tid gammel. Faturator og Disperser er næsten hvad jeg vil kalde dinosaurer..

Nu erstattet af:
"FLASH SALE! Pick up Shaper Table, our unique wavetable-powered morphing waveshaper, or Convolver, a powerful convolution effect, with 50% off.

But be quick! This offer is only available until the end of Friday (CET)!"

Så kunne det være jeg skulle få demoet det...
-

Medlemsavatar
KennethA
Medlem
Sted: Aarhus

Indlæg af KennethA »

Jeg synes egentligt at Filter Table er ret gennemført, og det kunne bestemt godt være et plugin jeg kunne være interesseret i.

Men - kan det virkelig passe at der ikke er en måde at tildele et parameter en MIDI CC på?

Jeg kan INTET finde omkring MIDI mapping eller lignende, og selvfølgelig vil jeg da gerne kunne styre for eksempel filter cutoff med eksempelvist modulationshjulet.

Har jeg eller Kilohearts overset noget?
KennethA
earcandy.dk

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

KennethA skrev: lør 23. nov 2024 20:43 Jeg synes egentligt at Filter Table er ret gennemført, og det kunne bestemt godt være et plugin jeg kunne være interesseret i.

Men - kan det virkelig passe at der ikke er en måde at tildele et parameter en MIDI CC på?

Jeg kan INTET finde omkring MIDI mapping eller lignende, og selvfølgelig vil jeg da gerne kunne styre for eksempel filter cutoff med eksempelvist modulationshjulet.

Har jeg eller Kilohearts overset noget?
Godt set ,..

Eller rettere, ikke set, trist man skal gætte sig frem

Sådan noget jeg regner med "bare er i orden"

Virkelig en show-stopper hvis det mangler

Betyder det, ifald, div auto automatisering også er amputeret ?
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kan umiddelbart kun finde dette:

https://kilohearts.com/docs/basic_usage

Hvis det er der ,.. skal det nok findes i den såkaldte
"Parameter context menu"

Det stinker at man tilsyneladende leder forgæves
efter en manual i 5 minutter. De 5 minutter får jeg
aldrig igen. :(

Hvis der ikke er en manual så er vi jo nede på
niveau med Plugin Alliance og den slags.

Det syntes jeg ikke en pris på 39 lægger op til
(og uanset pris, aldrig ok)
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Hvis du vil " " avancerede " " ting som midi cc m.m., så kan du en hel masse i en snapin host, som Snap Heap til 29$, eller den dyrere Multipass. Selvfølgelig også i Phase Plant, men det er jo et instrument (der mig bekendt ikke har extern ind via sidechain).
https://kilohearts.com/docs/modulation#midi_cc

De gav Snap Heap gratis, i en periode i sommeren 2022. Jeg mener det var i den forbindelse de lavede den her "free essentials" snapin pakke, jeg husker muligvis forkert.
For reference:
viewtopic.php?t=84032
-

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Og fint lige at få gloet i modulation delen igen. Jeg efterlyste jo audio rate modulation kilder. Det står forklaret i allerførste del på Modulation linket:
"To better understand the modulation system it is useful to understand some of the internal timing of Phase Plant. Values in the generator section are updated for every sample. This is called "at audio rate". While modulators output values much less often. Typically every 64 samples, but it can be more often depending on your DAW settings and other circumstances. We call this "at control rate". Therefor there is a limit on how fast the output of your modulators can change. Anything around 100 Hz or higher is likely so affected by aliasing that it it impossible to make any controlled changes to it. It's mostly just static. If you want very fast modulations, consider using the audio rate modulation system available in the generator stack only."

Dvs. audio rate er kun i Phase Plant. :)

Link til audio rate modulation fra Phase Plant manual:
https://kilohearts.com/docs/phase_plant ... modulation

Hvor der står noget der er nyt for mig, men det har med garanti altid været sådan:
"Phase Plant support audio rate modulation between all the modules in the generator area. This can be used to create FM patches and other interesting sounds."

Dvs. ingen audio rate modulation af snapins. Det troede jeg egenligt man kunne, men igen, jeg er aldrig rigtigt gået i dybden med Phase Plant, eller andet fra dem.
-

Medlemsavatar
KennethA
Medlem
Sted: Aarhus

Indlæg af KennethA »

Haha. Tak Christoffer.

Så de vil have jeg skal betale 200 DKK for at kunne styre et parameter med en controller?

De djævlske svenskere !!

Det bliver altså et nej herfra.
KennethA
earcandy.dk

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Wow ,... det er sgu kreativt ,...

Manual skal man tænke sig til ,.. det forhindrer selvfølgelig man finder ud af manglerne FØR køb ,.. godt tænkt :thumbup:

Og der skal betales, for et ekstra program, for at ku bruge det første, som burde have virket fra starten :-)

Skal sandheden frem, og det skal den jo, føler jeg mig stadig ikke sikker på at ALT kan styres, selv ikke med en snap-in host

Duer ikke, at man, måske, har nogle fede ting, der ikke ka styres, ikke optages, automatiseres, redigeres, og uden for recall

KiloHearts har gjort mig træt, enten er de selv idioter, eller også satser de på at jeg er det, nogenlunde lige slemt :lol:

Så blir der råd til noget andet istedet ,... dejligt :clap:
/Dub

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mon ikke de bare regner med, at folk sætter MIDI control op gennem deres DAW? Ansporet af de seneste poster her prøvede jeg lige at MIDI mappe en controller til et af parametrene på standard Ableton maner, og det fungerede helt som forventet. Både live modulation og optagelse af automation kører på samme måde som med snart sagt alle andre plugins.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Endnu engang for prishistorik, flash sale der galdt fra tirsdag til onsdag i denne uge:
"FLASH SALE! Our two powerful EQ plugins, Slice EQ (Parametric) and Carve EQ (Graphic 31-Band) are available with a 50% discount.
Don't delay! These discounts are only available until the end of Wednesday!"

Og fredag har de sendt denne:
"If you missed any of this year's Black Friday Flash Sales then this is another chance for you to save. We've brought back ALL the half-price sales from recent weeks so you get another shot at them.
Don't delay! These discounts are only available until the end of the weekend!"
-

Nyt svar