Steinberg eLicenser Service Closes Down in 2025

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Re: Steinberg eLicenser Service Closes Down in 2025

Indlæg af Christoffer I. N. »

Note der virker totalt ude af kontekst nu det er fra en telefonsamtale med en ven:
Vengeance - stadig på elicenser?

Har man kommentar til det, gerne noget der gør alle klogere, så meld da gerne ind.

Default avatar
petal
Forum Donator
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Hvis du kigger lidt på deres hjemmeside og deres manualer, så ser det ud til at de nu kører deres egen plugin-manager?

Men hvis du er kunde hos dem er det letteste vel at skrive til dem og spørge?

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Lige nu kører Steinberg 50 procent på opgraderinger, så hvis man skal nå at opgradere sin Cubase eller andet, så er det et godt tidspunkt.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Tweed skrev: ons 28. aug 2024 15:22 Lige nu kører Steinberg 50 procent på opgraderinger, så hvis man skal nå at opgradere sin Cubase eller andet, så er det et godt tidspunkt.
Fedt, tak!

Så kan man håbe på at de senere får tilbud på Halion og deres andre instrumenter..

Medlemsavatar
Zouki
Medlem
Sted: Nordsjælland

Indlæg af Zouki »

Christoffer I. N. skrev: ons 28. aug 2024 15:39
Tweed skrev: ons 28. aug 2024 15:22 Lige nu kører Steinberg 50 procent på opgraderinger, så hvis man skal nå at opgradere sin Cubase eller andet, så er det et godt tidspunkt.
Fedt, tak!

Så kan man håbe på at de senere får tilbud på Halion og deres andre instrumenter..
endda op til 70% :thumbup: :clap:

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Helt fint, at de går væk fra eLicenser, der er oldnordisk system. Men IMO er Steinbergs nye system om muligt endnu mere bøvlet.
Nu skal man have 3 forskellige apps installeret for at installere og vedligeholde deres apps og plugins.
Deres konvertering af gamle licenser til det nye system er også helt gak gak. Man burde kunne flytte en eLicenser registrering til det nye system med et enkelt klik stedet for redeem koder, ventetid og hvad ved jeg.
Nå, mit eneste Steinbrgprodukt er Padshop, så jeg overlever...
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Søren Steinmetz
Medlem
Sted: Gislinge området

Indlæg af Søren Steinmetz »

Lader til jeg så bliver på min Nuendo Live version, så kan jeg altid skifte til TracksLive eller reaper den dag Nuendo ikke kan køre på mit system mere ;)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Fedt, tak!

Fuldstændig bagvendt logik, netop nu, at vente på 50 pct på Halion og "andre Instrumenter"

Halion vil på de vanlige 50% udsalg fås til ca 1240 kr

Dette er kun for Halion

Men man kan lige nu købe Absolute 6, den helt store suite der både indeholder Halion 7 samt tons af Instrumenter, lyder, m.m. til 1771 kr

Hvorfor så ikke bare gå all in på Absolute straks ?

Så meget desto mere, hvis man alligevel har tænkt at købe andet end Halion, så er det antageligt i Absolute, og mere til,..

Uanset hvad virker de ekstra godt 500 givet godt ud

https://www.steinberg.net/vst-instruments/absolute/
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

DUBTEMPLE skrev: tors 29. aug 2024 22:25
Fedt, tak!

Fuldstændig bagvendt logik, netop nu, at vente på 50 pct på Halion og "andre Instrumenter"

Halion vil på de vanlige 50% udsalg fås til ca 1240 kr

Dette er kun for Halion

Men man kan lige nu købe Absolute 6, den helt store suite der både indeholder Halion 7 samt tons af Instrumenter, lyder, m.m. til 1771 kr

Hvorfor så ikke bare gå all in på Absolute straks ?

Så meget desto mere, hvis man alligevel har tænkt at købe andet end Halion, så er det antageligt i Absolute, og mere til,..

Uanset hvad virker de ekstra godt 500 givet godt ud

https://www.steinberg.net/vst-instruments/absolute/
OK, tak for tippet. Men se det fra mit synspunkt:
Jeg vil ikke bruge penge på software jeg ikke kommer til at bruge før jeg kommer på en ny platform, om alt imellem 5 måneder og 5 år.......

Det er det der er røv og nøgler med det her skifte af licenserings system. Køb opgradering nu, eller køb den fulde udgave senere.
Det er ikke alle der lige har 3k liggende til at smide efter opdateringer/opgraderinger indenfor et halvt år.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

At bare slynge "3k" ud, uden at ha' undersøgt tingene ordentligt, kræver vel næsten en opfølgning.
Bemærk, de her tal er baseret på de update/crossgrade priser jeg har mulighed for.

Wavelab Elements 12 opdatering koster med 50% rabat: 142 kr
Cubase Pro 13 opdatering koster med 50% rabat: 706,50 kr

Så langt så godt, det er jo ikke helt vanvittigt.
Det er stadig elendigt, at jeg bliver "presset" til at smide penge for de opdateringer indenfor den næste måned. Det skulle jo lige passe, at de ikke gider køre de her tilbud igen til black friday, eller jul.....

Absolute 6 crossgrade fra Halion 6, inklusiv 50% rabat: 1239 kr

Lad os antage at Padshop og Halion også kommer på 50% udsalg:
Halion 7 opdatering koster (uden 50% rabat): 710 kr
Padshop 2 opdatering koster (uden 50% rabat): 213 kr
Begge med 50% rabat bliver 461,50 kr.
Jo, det kunne da måske være fedt at ha' Backbone (som, blandt meget andet, er med i Absolute 6), men det bliver nok muligt at skaffe Backbone til de ~800 kr der er i forskel. Til den tid har de forhåbentligt opdateret Backbone, nu der er sket en del på det område den var en smule banebrydende på, da den kom for 4 år siden.

Backbone, Padshop og Halion er hvad jeg finder interessant i Absolute 6.
Retrologue, fisk, jeg kender den ikke, men jeg har rigeligt med vellydende VA. Alt det sample-baserede, jeg bruger det ikke. Halion giver masser af muligheder for sample processering. Det samme med wavetables, de har lavet de her ekstra "pakker"/synths afviklet i Halion, det er helt ligegyldigt for mig.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Apropos bøvlet... jeg har lige installeret SpectraLayers 11 fra Steinberg. Det gav hele 4 nye ikoner på desktoppen. :shock:
Vedhæftede filer
steinberg_ting_og_sager.png
steinberg_ting_og_sager.png (16.27 KiB) Vist 138 gange
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Den kunne have interesse for nogle at se ind på Steinbergs hjemmeside nu, såfremt der skal opdateres!
op til -70% for bla. Cubase 13 pro ejere :-D

Citat:From August 28, 2024 until September 25, 2024, enjoy an incredible 50% rebate on all Cubase 13 full versions, updates, and upgrades. Additionally, if you are already using another DAW, you can receive a 50% rebate on the crossgrade to Cubase Pro 13.Citat slut

https://www.steinberg.net/promotion/cub ... zjEALw_wcB
Cubase 13 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ja, kompetetive crossgrade er mulig for 1274 kr, fra Studio One

Men hvor er Cubase bedre ?

Og hvor er det dårligere ?

Man skal vel f.eks. bruge Wavelab eller Halion yderst intenst hvis man skulle drage stor fordel af evt integration med Cubase ?
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem

Indlæg af stralner »

Et spørgsmål:

Efter 2025 er det ikke længere muligt at opgraderer licenser på en E-licens nøgle, men man kan heller ikke flytte en licens fra en nøgle til en soft.
Betyder det at man reelt er fanget i at skulle købe helt nye licenser selvom man har Cubase 13 Pro og Absolut 6?

Eller styres det fremover af Steinberg download assistent?
Cubase 13 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

stralner skrev: lør 31. aug 2024 11:44 Et spørgsmål:

Efter 2025 er det ikke længere muligt at opgraderer licenser på en E-licens nøgle, men man kan heller ikke flytte en licens fra en nøgle til en soft.
Betyder det at man reelt er fanget i at skulle købe helt nye licenser selvom man har Cubase 13 Pro og Absolut 6?

Har du nyeste udgave af deres software, altså det software de stadig sælger osv.... Så styres det af Steinberg Licensing, og ikke eLicenser.
Har du de versioner (eller tidligere) der er nævnt på følgende artikel til venstre i kolonnen, så er sidste chance for at opdatere inden eLicenser udløber:
https://helpcenter.steinberg.de/hc/en-u ... technology

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Angående det tilbud de kører den næste lille måned, her er hvad de skrev i mailen til mig d. 29/8:
"Celebrate with 50% rebates
Save 50% on all full versions, updates, and upgrades of Cubase 13, Dorico 5, Absolute 6, and WaveLab 12.

We've got an extra treat for you with our loyalty rebates! If you already own a license for Cubase Pro 13, Dorico Pro 5, WaveLab Pro 12, or Nuendo 13, or if you activate one of these licenses during the promotion period, you'll receive even more amazing discounts on full versions! Only until September 25, 2024."

Medlemsavatar
stralner
Medlem

Indlæg af stralner »

Christoffer I. N. skrev: lør 31. aug 2024 16:46
stralner skrev: lør 31. aug 2024 11:44 Et spørgsmål:

Har du nyeste udgave af deres software, altså det software de stadig sælger osv.... Så styres det af Steinberg Licensing, og ikke eLicenser.
Har du de versioner (eller tidligere) der er nævnt på følgende artikel til venstre i kolonnen, så er sidste chance for at opdatere inden eLicenser udløber:
https://helpcenter.steinberg.de/hc/en-u ... technology
Jeg har Cubase 13 pro og Absolut 6, så jeg burde så være dækket ind :-D
Cubase 13 pro

Nyt svar