Apple Music “Netværksforbindelsen gik tabt”?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Sted: Hørsholm

Re: Apple Music “Netværksforbindelsen gik tabt”?

Indlæg af Rosenfeldt »

Det var en kort glæde. Problemet er tilbage igen, og fejlen må næsten ligge hos YouSee og deres router!? Jeg har opdateret en iPhone til iOS 18 beta 2 som test, uden det løste problemet med netværksforbindelsen.

Medlemsavatar
Zolon
Medlem
Sted: København S

Indlæg af Zolon »

Fra Recordere.dk

http://forum.recordere.dk/get_last_post.asp?TID=166749
Jeg har internet igennem YouSee og bruger Apple Music. De seneste dage har jeg ikke kunne afspille på Apple Music mens jeg er koblet på mit wifi.

Idag snakkede jeg med en YouSee medarbejder, som fortalte mig, at det er en opdatering i firmwaren på routeren, som skaber problemet.

Er der nogle andre der har problemet og måske nogen der har løst det?

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

… og sjovt at Spotify og YouSee har et tæt samarbejde. Go figure! 😁

Default avatar
Madsbolding
Medlem
Sted: København

Indlæg af Madsbolding »

Jeg har samme problem.
Ingen af familiens iPad og iPhone enheder kan afspille over wifi med Apple Music appen. Min Android telefon med Apple Music installeret kan sagtens afspille.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Madsbolding skrev: lør 6. jul 2024 21:48 Jeg har samme problem.
Ingen af familiens iPad og iPhone enheder kan afspille over wifi med Apple Music appen. Min Android telefon med Apple Music installeret kan sagtens afspille.
Så må problemet være iOS relateret - og ikke fikset med iOS 18 beta 2!?

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Apple har i dag frigivet iOS 18 beta 3, som ellers er ret stabil. Problemet med netværksforbindelsen er dog stadig ikke blevet løst.

Jeg har prøvet at kontakte YouSee kundeservice, men orker ikke at vente i kø som nr. 20+ hver gang man ringer … 😁

Default avatar
apian
Medlem
Sted: København V

Indlæg af apian »

Jeg har haft samme problem i 3-4 uger nu. Har også youSee bredbånd. Apple Music virker fint gennem Sonos-appen, på 5G og på andre wifi-netværk, så fejlen må ligge hos youSee.
Jeg har i dag chattet med deres support og de skriver i en besked: "Dette er et problem, som vi er opmærksomme på og arbejder meget hårdt på at løse så hurtigt som muligt." + "...desværre ville det (udskiftning af routeren) ikke løse problemet. Dette er en intern fejl, som vi arbejder hårdt på at løse så hurtigt som muligt.".

Så håber det snart bliver løst...suk

Medlemsavatar
ALTF4
Medlem

Indlæg af ALTF4 »

Vidste slet ikke folk lyttede på Apple music længere.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

apian skrev: tirs 9. jul 2024 11:26 Jeg har haft samme problem i 3-4 uger nu. Har også youSee bredbånd. Apple Music virker fint gennem Sonos-appen, på 5G og på andre wifi-netværk, så fejlen må ligge hos youSee.
Jeg har i dag chattet med deres support og de skriver i en besked: "Dette er et problem, som vi er opmærksomme på og arbejder meget hårdt på at løse så hurtigt som muligt." + "...desværre ville det (udskiftning af routeren) ikke løse problemet. Dette er en intern fejl, som vi arbejder hårdt på at løse så hurtigt som muligt.".

Så håber det snart bliver løst...suk
Fedt, at du fik repsons! Så er der jo ikke andet for end at vente på at de får løst problemet internt. Tak!

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

ALTF4 skrev: tirs 9. jul 2024 11:34 Vidste slet ikke folk lyttede på Apple music længere.
Hvad mener du med den kommentar? :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

ALTF4 skrev: tirs 9. jul 2024 11:34 Vidste slet ikke folk lyttede på Apple music længere.
Jeg er faktisk flyttet fra Spotify til Apple Music.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev: tirs 9. jul 2024 13:51 Jeg er faktisk flyttet fra Spotify til Apple Music.
Er du generelt tilfreds med Apple Music - herunder udvalg, funktioner og lign.?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Jeg kan godt lide at der er lossless, modsat Spotify. Udvalget er tæt på det samme, oplever jeg.

Søgefunktionen, recommendations og playlister er generelt dårligere stadigvæk. Interfacet er pænere end fx Spotify, men ikke 100% i kassen med en del småbugs.

For mig handler det om - udover lydkvaliteten - at Apple betaler lidt mere til kunstnerne og jeg kan få Apple Music som en del af min iCloud+ til mig selv og hele famiien.

Jeg gik iTunes (køb) > Spotify (gratis) > Tidal (betalt) > Spotify (betalt) > Apple Music (betalt)

CD'er køber jeg sideløbende, omend ikke så mange nu om dage.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jo da, og jeg fortælle alle de klamme Spotify brugere at det er dårlig stil at elske musikken men hade musikerne på den måde hvis de bruger Spotify. (Med et glimt i øjet) 😂

Hver sin platform har deres lille fordele, men for mig som tidligere iTunes bruger blev det bare et naturligt skifte til Apple Music. Lydkvaliteten er i top og jeg mangler intet derude. Deres playlister er blevet bedre de sidste par år, men slet ikke i niveau med Spotifyforenklammo.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 16 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev: tirs 9. jul 2024 16:08 Jeg kan godt lide at der er lossless, modsat Spotify. Udvalget er tæt på det samme, oplever jeg.

Søgefunktionen, recommendations og playlister er generelt dårligere stadigvæk. Interfacet er pænere end fx Spotify, men ikke 100% i kassen med en del småbugs.

For mig handler det om - udover lydkvaliteten - at Apple betaler lidt mere til kunstnerne og jeg kan få Apple Music som en del af min iCloud+ til mig selv og hele famiien.

Jeg gik iTunes (køb) > Spotify (gratis) > Tidal (betalt) > Spotify (betalt) > Apple Music (betalt)

CD'er køber jeg sideløbende, omend ikke så mange nu om dage.
Ja, Apple Music kunne sagtens blive bedre på flere punkter - herunder anbefalinger af lignende numre, albums og playlister (ud fra tidligere søgninger). Generelt er jeg tilfreds med interfacet og de tilgængelige funktioner, og som du selv er inde på, - så betaler Apple mere til os artister/kunstnere. (Jeg mener at det ca. er dobbelt så meget!?)

En af de primære grunde til at jeg selv bruger Apple Music, er fordi jeg har iCloud+ (5 brugere), og har derved adgang til Apple Music, Apple TV+, iCloud Drive (250GB), og Arcade (sidstnævnte bruger jeg næsten aldrig). Det betaler jeg kr. 239,- pr. mdr.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev: ons 10. jul 2024 14:57 Yes, det er en god deal.
Det “eneste” minus med Apple Music er, at det er pokkers svært at komme på playlister! (Jeg er pt. featuring på 53-54 Spotify playlister - hvilket er ok på under et par måneder)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Tror de er understaffed på den front, virker som om de ikke har forstået pointen med og magten i at kuratere playlister.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev: ons 10. jul 2024 16:37 Tror de er understaffed på den front, virker som om de ikke har forstået pointen med og magten i at kuratere playlister.
Jeg mener at have hørt, at Apple er ret strikse med deres playlister - og hvem der får lov at medvirke på dem. På Spotify tillader de alle mulige kuratorer, at lave playlister til deres mange lyttere. Det er ikke just let at komme på sådanne Spotify lister, - da du naturligvis skal have noget der fænger den pågældende kurator.

Jeg har nok været lidt heldig at ramme de rigtige kuratorer, som håndterer playlister og radiostationer rundt omkring i verden. 3 af mine 4 første singler har fået en vanvittig god modtagelse, og jeg er ret sikker på den 5. single "All Night Long" (som har release på fredag den 12/7) også kommer på en del playlister, samt får nogle airplays på de radiostationer jeg allerede har forbindelse til.

Default avatar
Madsbolding
Medlem
Sted: København

Indlæg af Madsbolding »

Det virker stadig ikke hos mig. Alle mine iOS enheder fejler ved afspilning på wifi. Min Android telefon med Apple Music spiller fint.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Lige for at tage tråden off topic igen så der kan hates lidt mere på Spotify.

"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 16 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Det forlyder sig, at YouSee ikke får løst problemet før efter 1/8! Under al kritik ….

Deres forklaring er følgende:

“ Det er noget der skal løses fra F Secure, det er Sence modulet der er skyld i det, ligesom det også er skyld i at der ikke kan høres DR Net Radio.”

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Holger skrev: tors 20. jun 2024 18:46 Eneste ligefremme forklaring er firewallen, dvs. firewallen blockerer fx for en bestemt port eller IP(er).

Der er et kæmpe clue i at mobilnetværk virker og Wi-Fi ikke gør, da det peger på fx firewall/router eller DNS.
Som jeg gættede på… omend ikke nødvendigvis selve firewallen men i hvert fald i samme sikkerhedsmodul.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev: fre 19. jul 2024 16:23 Som jeg gættede på… omend ikke nødvendigvis selve firewallen men i hvert fald i samme sikkerhedsmodul.
Ja 👍🏼😁 (Jeg er ikke ekspert på området, men undrer mig over at jeg fint kan streame musik på begge mine Macs over samme wifi/router …)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Der er så mange variabler... privat wi-fi (spoofed MAC adresse) på dine iOS enheder [har du prøvet at slå det fra?], lidt anderledes protokol, osv.

Nyt svar