Jeg bøvler lidt med Logic Pro Ølle stadigvæk
men det eneste issue er lige nu at en eller flere plugins laver ballade
"An Audio Unit plug-in reported a problem which might cause the system to become unstable. Please quit and restart Logic Pro"
Det var egentlig osse et problem i Logic Pro X og det kommer mystisk periodisk efter noget tid hvor jeg har siddet og arbejdet i Logic Pro, eller lige med det samme.
Jeg har kigget lidt på Oeksound, Klevgrand og UAD plugins for at se om det kunne være en af dem der findes en nyere og mere kompatibel version af
men jeg har ikke styr på, hvordan de bliver opdateret når jeg opgraderer styresystem eks
hvad gør I for at holde styr på dem der ikke har en opdateringsportal som UAD, Toontrack og andre?
Nu prøver jeg at få det åbnet og så fjerne alle de plugins som ikke er apple.
Hvordan holder I styr på jeres plugins opdateringer?
-
- Medlem
- Sted: Copenhagen
- Rosenfeldt
- Forum Donator
- Sted: Hørsholm
Det med opdatering af plugin(s) i LPX (og sikkert også andre DAWs?) er, at du ofte ikke kan se / eller får en meddelse, at der findes en opdatering.
Da jeg har købt en del plugins via Plugin Boutique, så er det let at se hvilke opdateringer der forefindes. Waves mener jeg også viser opdateringer i deres manager, men alle de andre "løse" plugin jeg bruger, må jeg en tur ud og logge på min profil på deres webside. ("lidt" tidskrævende ..)
Da jeg har købt en del plugins via Plugin Boutique, så er det let at se hvilke opdateringer der forefindes. Waves mener jeg også viser opdateringer i deres manager, men alle de andre "løse" plugin jeg bruger, må jeg en tur ud og logge på min profil på deres webside. ("lidt" tidskrævende ..)
-
- Medlem
Ja det er osse lige den eneste løsning jeg kan se
Den hovedmistænkte er lige nu UAD's Console Recall [henter indstillinger i UAD's mixervindue knyttet til det specifikke Logic Pro projekt] men mon ikke der kommer en opdatering af den inden længe.
Den hovedmistænkte er lige nu UAD's Console Recall [henter indstillinger i UAD's mixervindue knyttet til det specifikke Logic Pro projekt] men mon ikke der kommer en opdatering af den inden længe.
Jeg bliver kulret af opdateringer og kører efter if-it-ain’t-broken-don’t-fix-it, medmindre de skriger mig i hovedet med et stort update ikon. Og selv da, bliver det efter jeg har brugt dem, for nogle gange er en update jo også en ny bug-date, der så skal rettes op ad flere gange. Jeg synes også, at en safe haven er at holde sig til plugins, der kan downloades fra en manager fra PCen, såsom Arturias og Korgs. Når man skal ind og rode på hjemmesider for at finde updates, downloade, pakke ud, installere og bagefter kassere installations program og de formater, man ikke bruger, bliver det irriterende og mere fejlbehæftet. Så er det jeg sætter mig med min MC909 og et par hovedtelefoner og nostalgisk tænker tilbage på en tid, hvor DAWs og plugins fyldte meget lidt i landskabet.
Kh
Gothi
Kh
Gothi
Tribe Of Hǫfuð https://soundcloud.com/user-228690154
Har et ret laissez-faire forhold til opdateringer af plug-ins eller som Gothi siger, if it ain't broke...
Opdaterer hvis jeg bliver opmærksom på det og ellers helt tilfældigt når jeg husker at checke manuelt et par gange om året.
Operativsystem opdaterer jeg religøst, men opgraderer meget sjældent.
Opdaterer hvis jeg bliver opmærksom på det og ellers helt tilfældigt når jeg husker at checke manuelt et par gange om året.
- Rosenfeldt
- Forum Donator
- Sted: Hørsholm
Jeg er helt enig med dig og Gothi her. (En opdatering kan faktisk gøre værre!) Den primære grund til at jeg opdatere, er f.eks da jeg fik min MBP M2 (Silicon), og valgte at opdaterer en del af mine plugin for at være kompatible med M2 processor.Holger skrev: lør 25. maj 2024 21:24 Har et ret laissez-faire forhold til opdateringer af plug-ins eller som Gothi siger, if it ain't broke...
En anden (væsentlig) grund til at jeg opdatere er, når der kommer nogle spændende nye funktioner i det pågældende plugin. Her er der ofte tale om softsynths.
Sonisto er vist et forsøg på at slippe for hele det der kaos, og have én fælles plugin installer og manager.
Men såvidt jeg ved, gør den løsning ikke at man kan slippe for ting som iLok og lignende. Men ellers er tanken god.
Men såvidt jeg ved, gør den løsning ikke at man kan slippe for ting som iLok og lignende. Men ellers er tanken god.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins
Ja konceptet er smart
-
- Medlem
Men i gamle dage var der en seperat liste i Logic Pro med udråbstegn på de plugins der var problemer med, nu kan man enten kvitte eller reloade via et pop up vindue.
Husker jeg helt forkert ?
Husker jeg helt forkert ?