RX 11

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Sted: Århus

RX 11

Indlæg af david mondrup »

https://www.izotope.com/en/deals.html

Måske det bare er mig, men har vi ikke lige fået RX 10?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

david mondrup skrev: tors 11. apr 2024 10:46 https://www.izotope.com/en/deals.html

De vil bare have gang i salget ,.. og lover så RX11 på forskud

Problemet som jeg ser det er vel iær at ingen ved hvad RX11 indeholder ?

Hos Audiodeluxe kan en upgrade fra "any" RX fås til under 90 bucks ,.. måske rimeligt for springet 7>11

Men jeg har RX7 som del af MPS2 ,.. og hos Izotope selv kan jeg ikke få et lignende tilbud ,.. (sædvanligt rod)

Så lige nu er jeg både i tvivl om hvorvidt den upgrade er eglibel for mig ,... samt hvad RX11 overhovedet byder på

Der er vist flere der her peget på at der ikke er sket noget fra version 7 til 10 som er værd at punge ud for

Så lidt svært, og bryder mig til stadighed mindre om hele NI koncernen
/Dub

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

DUBTEMPLE skrev: tors 11. apr 2024 11:20 Der er vist flere der her peget på at der ikke er sket noget fra version 7 til 10 som er værd at punge ud for
For mig er der helt essentielt sket det, at RX i version 10 har fået kompatibilitet med MacOS Sonoma. Så da jeg skiftede computer sidste år var jeg nødt til at upgrade for at kunne bruge programmet. Lidt en nederen anledning til at opdatere ... der er dog også nogle fine features i RX10 - jeg bruger f.eks. repair assistant en del til hurtige opgaver.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

DUBTEMPLE skrev: tors 11. apr 2024 11:20

Enig og det lugter. Synes det er meget begrænset med forbedringer siden omkring version 6-7 stykker, så jeg venter altid så længe som muligt med at opgradere.

Music Rebalance i 10'eren fik et gevaldigt løft, men Izotope bliver kørt bagud hvis de ikke følger med Adobe m.fl. på AI-fronten.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Holger skrev: tors 11. apr 2024 11:56
DUBTEMPLE skrev: tors 11. apr 2024 11:20
david mondrup skrev: tors 11. apr 2024 10:46 https://www.izotope.com/en/deals.html

Enig og det lugter. Synes det er meget begrænset med forbedringer siden omkring version 6-7 stykker, så jeg venter altid så længe som muligt med at opgradere.

Music Rebalance i 10'eren fik et gevaldigt løft, men Izotope bliver kørt bagud hvis de ikke følger med Adobe m.fl. på AI-fronten.
Ja, så nok grundløst at forvente det helt store af RX11 🙂

Jeg skal udelukkene rense lidt semi-pro videolyd, og har også en licens til Acons Suite

https://acondigital.de/produkte/restoration-suite

Tænker den og RX7 må række i mange, mange, år 🙂

Så ka NI-koncernen bare fortsætte malkeriet imens

(fylde Komplete med gammelt PA junk, osv, istedet for at skabe reelt nyt)

Er priviligeret at W11 kører alt det gamle super

Forestiller mig kun at Kontakt til nød vil blive fornyet med års mellemrum
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Lidt nyt, uden noget nyt,..

De holder kortene tæt til kroppen, åbenbart først når man HAR købt man skal se katten i sækken :-)

Det duer ikke

https://www.izotope.com/en/learn/rx-11-coming-soon.html**
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

ligner det at de har gidet at lancere det. En måned med "uha se de her nye features", den slags må de gerne stoppe med...
Min Youtube-kanal med elektronisk Ambient, og tutorials
-
Jeg er betatester for BABY Audio & Denise Audio.

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

√ Dialogue Isolate synes umiddelbart at virke, noget vi virkelig har savnet.

Synes dog jeg hører nogle nærmest syntese-agtige artifakter, måske fordi den vitterligt genskaber dele af vokalen mere end bare intelligent gating. Gad vide om den virker dårligere på andre sprog end engelsk...

√ Opgraderet Music Rebalance, tak

√ ARA nu med inline settings til alm. spektral rep.

Til os professionelle tænker jeg ikke Repair Assistant er så relevant, men det ser da opdateret ud.

Ligner en update jeg godt give betale ca. en plov for.

LOL, de vil så have €329.25 (på "tilbud"!) for en upgrade fra RX 10 Adv > RX 11 Adv :lol: Not going to happen.

Native Instruments - grådigt fuskerfirma, det tegner ikke godt for Izotopes fremtid.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Rod og forvirring som altid

Har RX7 standard, via "Music Production Suite 2", hos Audiodeluxe kan jeg så opgradere fra alle tidligere versioner til 99 bucks;

https://www.audiodeluxe.com/products/au ... x-advanced

Sådan er det ikke hos Izotope selv, det er som om de ikke selv ved at jeg har RX7, det eneste jeg "tilbydes" er dette:

loyal.jpg
loyal.jpg (83.53 KiB) Vist 654 gange

Det virker som om at der differentieret yderligere mellem standard og advanced i forhold til tidligere

En essentiel ting som de-wind får man kun ved at købe eller upgrade til advanced ,... for uhyrlige summer

Men egentligt ligegyldigt alt sammen:

Kan mærke jeg kommer længere og længere væk fra rollen som slave for NI-imperiet ,.. og deres umusikalske investor-ledelse :)
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

En lille test af den forbedrede Music Rebalance. I mine ører lyder det klart som et step up, iforhold til den slags artifacts jeg husker fra den gamle version. Det her lyder næsten brugbart, til vokal solo og muting.
https://www.izotope.com/en/learn/how-to ... ocals.html
-

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Christoffer I. N. skrev: søn 2. jun 2024 03:51 En lille test af den forbedrede Music Rebalance. I mine ører lyder det klart som et step up, iforhold til den slags artifacts jeg husker fra den gamle version. Det her lyder næsten brugbart, til vokal solo og muting.
Gamle version? Trinnet fra 9 > 10 var stort i netop Music Rebalance.

Er det forbedret hørbart fra 10 > 11?

Jeg synes ikke der er nogle nævneværdige artifakter i 10'erens. Det er mere detektionen der kan halte en smule.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Holger skrev: søn 2. jun 2024 09:26
Christoffer I. N. skrev: søn 2. jun 2024 03:51 En lille test af den forbedrede Music Rebalance. I mine ører lyder det klart som et step up, iforhold til den slags artifacts jeg husker fra den gamle version. Det her lyder næsten brugbart, til vokal solo og muting.
Gamle version? Trinnet fra 9 > 10 var stort i netop Music Rebalance.

Er det forbedret hørbart fra 10 > 11?

Jeg synes ikke der er nogle nævneværdige artifakter i 10'erens. Det er mere detektionen der kan halte en smule.
Jeg har vist kun hørt den første udgave, hvis det var i 9'eren, og den derfor er forbedret 2 gange, fra 9 til 10, og 10 til 11, så er det jo fin.
-

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Det store spring kom fra 9 > 10. Stort set ingen artifakter, fuldt ud brugbar til mastering.

Det er kun detectionen der halter lidt.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Edit:

Never mind ,...

RX11 Standard nu købt som del af en MPS 2.0 > 6.5 update ,.. og blot som lille brik i den sammenhæng

Men det hele til under alm. update-pris for blot RX11 :luny:

Desværre tror jeg aldrig der kommer en rimelig "step-stone" fra RX Standard til Advanced, hvor det meste reele guf ligger :(
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

DUBTEMPLE skrev: søn 9. jun 2024 16:23 ...
Desværre tror jeg aldrig der kommer en rimelig "step-stone" fra RX Standard til Advanced, hvor det meste reele guf ligger :(
Arh hvordan?
Hvad mangler du i standard? De skal godt ha' barberet ned i features fra RX 5 til RX 11, hvis det er. Jeg ved godt jeg sammenligner med en 8 år gammel udgave, men der fik man virkelig alt det nødvendige. Ambience Match kunne være fed at have, men den var på det tidspunkt ikke opdateret siden RX 2 eller RX 3.
-

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev: søn 9. jun 2024 21:45
DUBTEMPLE skrev: søn 9. jun 2024 16:23 ...
Arh hvordan?
Hvad mangler du i standard? De skal godt ha' barberet ned i features fra RX 5 til RX 11, hvis det er. Jeg ved godt jeg sammenligner med en 8 år gammel udgave, men der fik man virkelig alt det nødvendige. Ambience Match kunne være fed at have, men den var på det tidspunkt ikke opdateret siden RX 2 eller RX 3.
Mangler især modulet til vindstøj i standard ,..

Det er så basis at det burde være selv i Essential
/Dub

Nyt svar