Fabfilter Pro-R 2

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Sted: Århus

Fabfilter Pro-R 2

Indlæg af david mondrup »

Endnu ingen releasedato

David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Ifølge Production Expert kommer den i morgen: https://www.production-expert.com/produ ... production.
skriver noder

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist

Fedt, Thomas! Tak for research.

For dem af os der har EDU account hos dem, så kan det være en god anledning til at få tjekket at den stadig er aktiv. Der er gode penge at spare. Min udløber først til februar ...
David Mondrup

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kunne der ikke komme en Pro-MB 2 istedet, med valgfrie compressor modes pr bånd, og de andre features mig og min ven har tænkt på som jeg ikke kan huske i skrivende stund.......
Eller en opdatering til Pro-G... Selvom den virker fed i sig selv.

Eller det der "chorus/flanger/phaser" fx plugin jeg har i hovedet som ville være konge fedt fra dem..

Jeg synes bare det er lidt hurtigt at der kommer en 2'er til deres rumklang.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, det var ikke lige der man savnede noget.

Så hellere bedre shelves til Pro-Q (tiltrængt), eller nogle ændringer til Pro-MB.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. jeg synes nu, at muligheden for import af IRs gør den rumklang ganske interessant!

Og altså - hvis jeg selv kunne bestemme hvad FabFilter skulle kaste sig over, så jeg gerne en dynamisk eq. Mulighederne i Pro-Q 3 er liiidt grovkornede ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

david mondrup skrev: ons 1. nov 2023 14:09 Fedt, Thomas! Tak for research.

For dem af os der har EDU account hos dem, så kan det være en god anledning til at få tjekket at den stadig er aktiv. Der er gode penge at spare. Min udløber først til februar ...
Faldt over ert firma der annoncerede på FB under navnet, fabfilter.xxxx, hvor man kunne købe alle deres plugins for 19.95 USD.
Det billigt, så jeg købte 4 pakker og har dermed 4 plugins af hver til rådighed, det fedt :-)

Nej jeg skrev til Fabfilter og de var godt klar over det, men det er åbenbart ikke sådan lige at lukke sådan et scam fortagende ned.

Over and out.

Mht. til PRO-R2 så prøvede jeg Pro-R og fandt den ok, meeeeeen har vist 15 reverbs i forvejen. Plus dem der er med Live 11 :-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 11 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Jeg har også Pro-R, og bruger den ikke meget. Men, vil bestemt kigge lidt på Pro-R 2 👍🏼

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist

David Mondrup

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist

- og med alle rabatter (loyalitet + EDU) ender vi lige under 30€ for upgraden. Det er vist det, der hedder en nobrainer ...
David Mondrup

Default avatar
petal
Forum Donator
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Mjah mjoh, uden EDU her, så ender upgrade-prisen på ca. 60 Euro, hvilket får min brain til at tænke, hvad der mon kommer til at ske med prisen til Black Friday. Plejer Fabfilter ikke at give 25% her?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

petal skrev: tors 2. nov 2023 11:48 Mjah mjoh, uden EDU her, så ender upgrade-prisen på ca. 60 Euro, hvilket får min brain til at tænke, hvad der mon kommer til at ske med prisen til Black Friday. Plejer Fabfilter ikke at give 25% her?
Jo. Og nærmere 40% hvis du er kunde i forvejen. Hvad rabatten er på black friday/juleudsalg når du vil opgradere et plugin aner jeg ikke.

Men ville det ikke være lidt røvet at give yderligere rabat 1 måned efter launch? ...

Default avatar
petal
Forum Donator

Indlæg af petal »

Jo, jeg føler mig heller ikke sikker på, at de også vil give Black Friday-rabat på det nye FabFilter Pro-R 2 allerede om 3 uger. Men de plejer at give 25% BF-rabat og jeg står ikke pt. og mangler nogle af de nye funktioner, så jeg tænker at jeg lige vil se tiden an.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist

Jeg har leget lidt med Pro-R 2 på må og få i dag, og fik bl.a. noget sjov med auto-gate funktionen, der lader til at være designet til gatede trommer med Phil Collins 80er inspiration, men selvfølgelig kan give sjove resultater på alt muligt andet også.

Den helt store vinder her til aften er dog IR-import. Når der præsenteres IR som mulighed i en hidtil rent algoritmisk reverb, så tænker jeg umiddelbart at de har lavet den til en combo reverb med både algoritmisk og convolution, lige som Abletons Hybrid Reverb. Men det er det slet ikke. Tværtimod, så analyserer den IR filen, og prøver at approximere den med settings i den algoritmiske engine, og det giver nogle ret sjove og vilde resultater. Jeg er, som nogle ved, fan af at importere tilfældige lydfiler i en convolution reverb, og høre hvad der sker når maskinen prøver at emulere et rum hvis naturlige rumklang lyder som et nys eller et sequenced trommebeat. Med Pro-R's approach sker der noget helt andet, og man får nogle rimelig wack klange ud af det. Lige nu har jeg bedt den analysere et sample af en klavertone, og det giver en smuk og meget ringende klang. De her settings var jeg sgu nok ikke lige selv kommet på ...
Skærmbillede 2023-11-02 kl. 21.26.05.png
Skærmbillede 2023-11-02 kl. 21.26.05.png (1.39 MiB) Vist 1077 gange
David Mondrup

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Sjov tilgang til IR. Burde den så ikke kunne emulere en anden rumklang (delvist)?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Åh skod, men mange tak for info David. Det lyder som noget jeg bliver nødt til at glo på. :-D

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Lyder faktisk som noget der kunne være sjovt til lyddesign. Altså dens "emulere en IR" jeg gør nemlig også det som en anden skriver her. Behandler lyde med helt mystiske IRen gang imellem. Den skal testes.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Så fik jeg lige brugt lidt tid på manualen.
https://www.fabfilter.com/downloads/pdf ... manual.pdf

Det irriterer mig virkelig, at de ikke har linket midi input til Freeze knappen. Det kunne være så let og ligetil at sende "C3", eller A5, whatever, til plugin'et og så har man freeze aktiveret.. Ligefør at jeg kunne finde på at skrive det til dem... De kunne finde ud af at aktivere compression i Pro-C 2 for efterhånden mange år siden igennem sådan et midi input, hvorfor så ikke lave det samme til denne freeze funktion?

Side 17 i manualen omhandler IR delen. Det virker meget overfladisk fortalt, men sådan er (dele af) deres manualer jo somme tider..
Jeg kunne godt tænke mig info om hvor lange filerne må være, om de tillader import af surround filer (ikke at jeg lige foreløbigt kommer til at arbejde med surround..), der var vist en ting eller to mere jeg manglede info om.
Den analyserer tydeligvis den importede fil (doh, ja selvfølgelig analyseres filen, men altså, kigger på om det er en af flere slags typiske IR filer):
"Note that it's not possible to properly interpret sine sweep response files, only transient response files. If you accidentally load a sine sweep or non-IR file, you'll see a message to warn you about this."
Jeg gad godt vide sådan bare en lille smule på forhånd, hvordan den håndterer at man vil ha' dens bud på en IR fra et trommeloop..

Og så blev jeg lidt håbefuld ved tanken om at proppe den ind i et feedback loop med Blue Cat Connector (tråd: viewtopic.php?t=85328), især det her med decay rate eq tror jeg kunne være sjovt til den slags, måske også auto gate..

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Noget helt andet (og derfor jeg tillader mig endnu en post). Hvordan håndterer den egenligt hurtige skift/hiv/automation af eksempel Space parameteret? Hvordan lyder det? Glitchy eller flydende (eller en mellemting.......)?
Flydende, er det så den typiske mere eller mindre diffuse pitch op/ned effekt, eller beholder man pitchen?
Manualen skriver kun, at automation lavet til Pro-R (1) ikke virker til 2'eren..

Default avatar
petal
Forum Donator

Indlæg af petal »

david mondrup skrev: tors 2. nov 2023 21:26 Tværtimod, så analyserer den IR filen, og prøver at approximere den med settings i den algoritmiske engine, og det giver nogle ret sjove og vilde resultater.
Spændende feature, som jeg glæder mig til at eksperimentere med, når jeg en gang får besluttet mig for at trykke på købsknappen :)

Gad vide, hvordan de har gjort? Er de også er ude i brug af machine learning, som Sonic Charge er det med Synplant 2?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Ja det gætter jeg også på, neuralt netværk/machine learning.

Medlemsavatar
NoSonicLimits
Medlem
Sted: København

Indlæg af NoSonicLimits »

€60 for en Atmos Reverb - det skisme en fin pris. Jeg er hoppet på.

Default avatar
petal
Forum Donator

Indlæg af petal »

25% BF-rabat på alt hos FabFilter. Inklusiv den nye R2-reverb og opgradering til samme:

"25% discount on all plug-ins, bundles and in your account until November 27. Don't miss out!"

https://www.fabfilter.com/

Nyt svar