iZotope RX: Hvilken frequency scale bruger I?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

iZotope RX: Hvilken frequency scale bruger I?

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg kan godt li' at lytte/se numre i RX, det er ganske lærerigt.
Ofte har jeg dog været irriteret over den manglende mulighed for at spotte overtoner i bass, fordi alt "0 til 2-300" bare flyder sammen.
Nu fik jeg lige åbnet Spectogram settings, og har sat den på Log, istedet for den standard Mel. Extended Log ser alligevel for obskurt ud, for nu.

Så må vi se om jeg får brug for at hoppe tilbage til Mel, når der skal spottes fullrange clicks m.m.

Dejlig feature lige at falde over. Medmindre at jeg bliver tilfreds med Log, så bliver det da nok noget jeg ændrer på fra tid til anden, når opgaven kræver det.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mel og Hann window.

Har brug for mere opløsning i mid og top, hvor jeg primært arbejder med kliks og skarpe mislyde/vokaler.

Bunden er der sjældent så meget at pille i i RX, så den lever jeg med er obskur at se på.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Extended Log er sgu ganske fed til netop bass overtonerne, så jeg kommer nok til at skifte lidt frem og tilbage. Det er jo heldigvis meget ligetil.


@Holger hvilken "Color map" bruger du? Den standard cyan to orange er fin, men blue to pink ligner også at den er tilpas kontrastfyldt. Den kunne jeg godt finde på at prøve af.

Nyt svar