IR loader og impulser

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
MBKorn
Medlem
Sted: Sdr. Bjert

IR loader og impulser

Indlæg af MBKorn »

Hej. Jeg kører Pro Tools 12.7 / Windows10.
Jeg er på kig efter en IR loader samt IR impulser. Har prøvet med Lancaster Pulse, som jeg ikke kunne få til at åbne i Pro Tools. Har lige nu STL NAD IR IMPULSE RESPONSE LOADER, som umiddelbart virker fint.

Kan nogen fremhæve nogle gode IR-impulser? Og gerne en visuel IR Loader! Har prøvet God's Cab ... så wow... så mange valg af mikrofoner og placeringer, så jeg bliver helt rundtosset 😃

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Måske kan du bruge min tråd til noget, selvom den har et par år på bagen:
viewtopic.php?f=1&t=77606

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator

Indlæg af the songcabinet »

Ja, jeg bruger Impluse fra 3 Sigma, og er meget tilfreds med den https://www.3sigmaaudio.com/impulsive/

Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Sted: Odense

Indlæg af Klaja »

Hey

Jeg vil fremhæve to forskellige.
Den ene er MixIR2 fra Redwirez. Den kan blende flere IR's på én gang og det kan være ret fedt.

Den anden er SpeakerMix Pro fra Celestion. Her er vi over i en helt ny verden. Ud over IR kan den også håndtere de nye DSR (Dynamic Speaker Response) filer fra Celestion. Forskellen ligger i, at DRS filerne kommer tættere på, hvordan en rigtig højttaler reagere på dynamik og hvor hårdt du presser den. Umiddelbart er det ret overbevisende...
Celestion har fra starten gjort deres IR's nemmere at overskue, da de egentlig har valgt mikrofonplaceringen for dig. Der er stadig forskellige placeringer at vælge i mellem, men ikke fordelt på 1000 filer som du skal klikke dig igennem. Og det er de bedste IR's jeg har hørt lige ud af kassen...
I SpeakerMix Pro kan du frit vælge mikrofonplacering i det horisontale plan, men det forgår visuelt i selv plug-in'et

Jeg har brugt IR's og MixIR2 på 99% af mine demoer på min youtube kanal. Jeg er kun lige begyndt at nørde i SpeakerMix, men som sagt så virker det ret lækkert...

En anden vigtig ting i denne sammenhæng er din load box, hvis du altså bruger rigtige forstærkere...

Mvh. Martin
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator

Indlæg af the songcabinet »

Kommer der et review om SpeakerMix Pro fra dig, Klaja? Evt en a/b sammenligning med andre.

Jeg synes umiddelbart at det er ret pebret for en IR loader..

Nyt svar