MOK / Media Overkill Filtryg - dual filter plugin

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

MOK / Media Overkill Filtryg - dual filter plugin

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ligner forside-interfacet fra deres vanvittigt dybe Waverazor synth, men umiddelbart ganske overskueligt. Koster 34$, nok noget intro udsalg, nu der står en normalpris på 49$. Det virker imho som en fair pris.
Ifølge manualen er der mulighed for 7 dages demo, uden restriktioner.
Produktside:
https://mok.com/filtryg.php

Manual:
https://mok.com/assets/pub_downloads/xf ... Manual.pdf

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

"MIDI Keyboard Tracking" er det eneste der virker unikt ,.. det andet er reelt 2 x flade standard brystsvage 12/24 db/oct ,..

Men det virker så til gengæld rimelig brugbart det der "tracking"

Findes der lignende mulighed i andre filtre pr default ? eller hvordan vil man opbygge tilsvarende tracking funktion ?
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har du en Reaktor 6 licens kan du selv bygge noget lignende i Blocks. Mange af filtrene har keytracking indbygget, og man kan sagtens sende midi ind, uanset om det er loadet som instrument eller insert FX. Vil du have envelope follower funktion, så er det også en mulighed.
Ekstern sidechain mulighed i Filtryg er en fed mulighed som bestemt ikke er en selvfølge. Vil du have noget lignende i Reaktor kan du route 2 monospor ind i dens stereo input, og route som det passer dig med de to inputs.

Derudover, dem jeg lige kan komme i tanke om:
UAD Moog filteret, den "nye" udgave lyder lækkert.
Cytomic har et filter plugin
Arturia har deres pakke
Unfiltered Audio Byome/Triad har også indbyggede filtre
D16 Godfazor har masser af fede filtre, men man betaler også prisen iform af cpu
Ohmforce Ohmicide er jo egenligt en multibånds distortion effekt, men kan også bruges som filter. Den er bestemt ikke ny, og ikke altid uden lydmæssige artifacts.
UVI Shade er et meget interessant nyt alternativ som kan rigtig meget.

jeg bruger ofte FXPansion Etch, men den er discontinued for flere år siden.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev:
ons 30. dec 2020 14:32
Har du en Reaktor 6 licens kan du selv bygge noget lignende i Blocks. Mange af filtrene har keytracking indbygget, og man kan sagtens sende midi ind, uanset om det er loadet som instrument eller insert FX. Vil du have envelope follower funktion, så er det også en mulighed.
Ekstern sidechain mulighed i Filtryg er en fed mulighed som bestemt ikke er en selvfølge. Vil du have noget lignende i Reaktor kan du route 2 monospor ind i dens stereo input, og route som det passer dig med de to inputs.

Derudover, dem jeg lige kan komme i tanke om:
UAD Moog filteret, den "nye" udgave lyder lækkert.
Cytomic har et filter plugin
Arturia har deres pakke
Unfiltered Audio Byome/Triad har også indbyggede filtre
D16 Godfazor har masser af fede filtre, men man betaler også prisen iform af cpu
Ohmforce Ohmicide er jo egenligt en multibånds distortion effekt, men kan også bruges som filter. Den er bestemt ikke ny, og ikke altid uden lydmæssige artifacts.
UVI Shade er et meget interessant nyt alternativ som kan rigtig meget.

jeg bruger ofte FXPansion Etch, men den er discontinued for flere år siden.
Tak for svar

Har Reaktor som en del af deres pakke ,.. men det blir for tungt ,.. så måske er Filtryg her noget for mig

Af de øvrige du nævner har jeg vist kun licens til et par af dem fra Arturia, samt muligvis Unfiltered Audio

Har lige kikket igennem, og der er vist ingen af Arturia-fitrene der har umiddlebar MIDI Keyboard Tracking
indbygget på samme vis som i Filtryg ,... bortset fra det er de sikkert fine
/Dub

Nyt svar