Slate Revival plug in

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
JSBecher
Medlem
Sted: Mols

Slate Revival plug in

Indlæg af JSBecher »

Hey, Slate Audio har nogle gratis plugins, heriblandt Revival, som anbefales på Youtube, syns det lød godt
Revival skal køre fra Slates Virtual Mix Rack (VMR). Det kræver tilsyneladende licens at køre VMR. Det undrer mig at Slate har gratis plugins, der så først er gratis når du har købt VMR.
Nogen der har erfaringer med dette? Eller ved hvordan man henter Slates Virtual Mix Rack uden licens, og dermed får mulighed for at køre deres gratis plugins?
Julehilsner, Jonas :-D

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Stille og roligt bare lader være, og i stedet køber dig:

https://ddmf.eu/metaplugin-chainer-vst- ... x-wrapper/

Hvori du kyler forskellige plugins du måtte have i forvejen, ind i snirklede frekvensafhængige forløb ... så tankegangen skifter til den reflekterede anvendelse måde, væk fra den instinktive og planløse, at gøre noget bare for at gøre noget.

Jeg vil gætte på at du udemærket kan løse dine "snags" med de native plugins du har i Cubase, og det bare at få indsnævret indsatsområdet for disse du står og mangler. lidt firkantet sagt skal man tracke med saturation i kæden ind, og ikke lægge den på bagefter, som en reparation af noget ufuldstændigt ... hvis et spor er optaget uden en hensigt, skal det bare slettes - ikke repareres uanset hvor meget eller lidt plugin'en den så koster i anskaffelse.

--sd

Medlemsavatar
Ruun
Forum Donator
Sted: København Ø.

Indlæg af Ruun »

JSBecher skrev:
søn 27. dec 2020 23:59
Hey, Slate Audio har nogle gratis plugins, heriblandt Revival, som anbefales på Youtube, syns det lød godt
Revival skal køre fra Slates Virtual Mix Rack (VMR). Det kræver tilsyneladende licens at køre VMR. Det undrer mig at Slate har gratis plugins, der så først er gratis når du har købt VMR.
Nogen der har erfaringer med dette? Eller ved hvordan man henter Slates Virtual Mix Rack uden licens, og dermed får mulighed for at køre deres gratis plugins?
Julehilsner, Jonas :-D
Hej Jonas.

Mig bekendt skal du bare køre installeren til VMS/VMR og herefter indsætte det på et track, så skulle det gerne komme frem kun med mulighed for, at bruge de gratis plugins. Har selv gjort det og Revival er et PISSE-godt plugin, specielt på busser. Det åbner bare alt op... Prøv at installér fra denne side af: https://slatedigital.com/installers/

Medlemsavatar
JSBecher
Medlem

Indlæg af JSBecher »

Tak for svar
Søren du har ret, chainer værktøjet ser interessant ud, prøver lige at hente demoen, Revival lød til at gøre en forskel i den gode retning, og når den nu er gratis... Går iøvrigt og overvejer abonnement på Slates effekt pakke, den skulle lyde godt :-D
Og til Ruun, jeg har prøvet at hente VMR på Slates installer side, den beder om login med licens når jeg starter Cubase op. Kan prøve at vælge den direkte fra et spor som du anbefaler, og se om den beder om licens.
Ved du om jeg jeg kun skal vælge de gratis plugins på den lange liste, under installationsprocessen? Prøvede kun at vælge Revival, ud over selve mixer racket, men den bad om licens alligevel.
Tak igen
:wink: Jonas

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Ruun skrev:
man 28. dec 2020 22:26
Har selv gjort det og Revival er et PISSE-godt plugin, specielt på busser. Det åbner bare alt op...
Har du tænkt over at det næsten er kardinal synden, du her har begået ... du kan ikke vide om OP laver nøjagtigt de samme tracking fejl som du selv laver - den med ikke rigtigt at kunne få plads til alle de rigtigt gode ting i sit mix.

Der er altså ikke pligt til at først køre igennem en, faselinær EQ og så i en multiband kompressor, for så at hælde det ind i en bånd emulering og så equalizere og komprimere en gang mere for så at hælde noget saturation på!

Hvad nu hvis der er blevet tracket igennem en ægte Rupert Neve preamp og der er hældt hardware 1176 inden noget somhelst ramte daw'en - og det bare lød som det skulle?

Man kan ikke uden latency tracke igennem signaturplugins impulsresponser, så den der udfører den musikalske del af tingene skal høre og reagere på den farvning grejet giver, og ændre sit spil så det passer med trackingkædens bidrag.

Jeg er indædt modstander af alle de der fix-it-in-the-mix plugins, hvis noget skal rettes skal det være i trackingen... og drop alt det der med at flere spor gør at det lyder som om vi ved hvad vi gør, vi skal ikke læne os ind over performancen men bare opdage hvor vi kan bidrage med noget der vil virke, ikke bare pløre noget i plugin hullerne, fordi det reddede vores røv sidste gang vi lavede noget ... gør kun noget hvis det står lysende klart at det vil virke i det specifikke mix.

--sd

Medlemsavatar
Ruun
Forum Donator

Indlæg af Ruun »

Søren Dyhr skrev:
tirs 29. dec 2020 13:31
Ruun skrev:
man 28. dec 2020 22:26
Har selv gjort det og Revival er et PISSE-godt plugin, specielt på busser. Det åbner bare alt op...
Har du tænkt over at det næsten er kardinal synden, du her har begået ... du kan ikke vide om OP laver nøjagtigt de samme tracking fejl som du selv laver - den med ikke rigtigt at kunne få plads til alle de rigtigt gode ting i sit mix.

Der er altså ikke pligt til at først køre igennem en, faselinær EQ og så i en multiband kompressor, for så at hælde det ind i en bånd emulering og så equalizere og komprimere en gang mere for så at hælde noget saturation på!

Hvad nu hvis der er blevet tracket igennem en ægte Rupert Neve preamp og der er hældt hardware 1176 inden noget somhelst ramte daw'en - og det bare lød som det skulle?

Man kan ikke uden latency tracke igennem signaturplugins impulsresponser, så den der udfører den musikalske del af tingene skal høre og reagere på den farvning grejet giver, og ændre sit spil så det passer med trackingkædens bidrag.

Jeg er indædt modstander af alle de der fix-it-in-the-mix plugins, hvis noget skal rettes skal det være i trackingen... og drop alt det der med at flere spor gør at det lyder som om vi ved hvad vi gør, vi skal ikke læne os ind over performancen men bare opdage hvor vi kan bidrage med noget der vil virke, ikke bare pløre noget i plugin hullerne, fordi det reddede vores røv sidste gang vi lavede noget ... gør kun noget hvis det står lysende klart at det vil virke i det specifikke mix.

--sd
Du er god til at skrive laaaaaaange og halvvejs søvndyssende opslag, den ros vil jeg give dig Søren. Men nu er det jo altså ikke DIN tilgang til hvordan man skaber, optager og producerer musik, på den "rigtige" måde, som der efterlyses her.
Trådstarter ønsker sådan set bare, at kunne teste et skide-godt plugin af. Det skal han vel have lov til...?

Personligt har jeg det fantastisk med, at producere musik lodret forkert, hvis mine ører og eventuelle lyttere er tilfredse i sidste ende. Men sådan er vi mennesker jo forskellige...
Senest rettet af Ruun tirs 29. dec 2020 17:21, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
Ruun
Forum Donator

Indlæg af Ruun »

JSBecher skrev:
tirs 29. dec 2020 00:11
Tak for svar
Søren du har ret, chainer værktøjet ser interessant ud, prøver lige at hente demoen, Revival lød til at gøre en forskel i den gode retning, og når den nu er gratis... Går iøvrigt og overvejer abonnement på Slates effekt pakke, den skulle lyde godt :-D
Og til Ruun, jeg har prøvet at hente VMR på Slates installer side, den beder om login med licens når jeg starter Cubase op. Kan prøve at vælge den direkte fra et spor som du anbefaler, og se om den beder om licens.
Ved du om jeg jeg kun skal vælge de gratis plugins på den lange liste, under installationsprocessen? Prøvede kun at vælge Revival, ud over selve mixer racket, men den bad om licens alligevel.
Tak igen
:wink: Jonas
Hej Jonas!

Uh ha... For at være helt ærlig, kan jeg ikke rigtig huske, hvordan jeg fik det installeret selv. Men jeg har i hvert fald aldrig betalt for noget... Prøv at følg denne guide her og installer Revival for sig selv... Det hele forudsætter selvfølgelig, at du har Ilok??

https://www.pro-tools-expert.com/home-p ... c-enhancer

Medlemsavatar
JSBecher
Medlem

Indlæg af JSBecher »

Hej Ruun, tak for svar, har selvfølgelig Ilok, prøver at følge guiden...
Jonas

Nyt svar