Erfaringer med en opensource version af Soundgrid Serveren, efterlyses!

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Sted: Rødovre

Erfaringer med en opensource version af Soundgrid Serveren, efterlyses!

Indlæg af Søren Dyhr »

Jeg har jo opdaget at der benyttes en forholdsvis lille i5'er (Skylake Core™ i5-6200u) som har en forholdsvis lav singlecore geekbench på 514 og en multi én på 1239 ... det svarer jo til en Mac mini 2012 ca.

Jeg er på det rene med at det er en Linux version der er skrællet ned til et absolut minimum, og at fraværet af services nemt kunne forlede en til at tro at der knap nok var tale em et rigtigt operativ system.

Men kan man gøre brug af noget af det som de siger her?:

https://www.gearslutz.com/board/music-c ... ition.html

------------------------------------------------------------------------------------------------

Efter lidt googling og læsning på emnet ... er jeg nu faldet over:

https://audiogridder.com/#audiogridder

Så jeg regner med at købe Nappes (Mikkel Anker) gamle 2012 hvis han ellers kan leve med den pris jeg vil give for den, og så få off loaded byrden fra plugins'ne også de der ikke kommer fra waves.

--sd

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Er det OK at stille nogle lidt dumme spørgsmål?

Hvad er upside ved/motivationen til den her løsning?

Kan læse mig til at den skal aflaste en computer med at køre plugins og sample biblioteker over netværket, men hvad er treshold'et for at denne øvelse kan betale sig vs. at opgradere den maskine man har?

Følger der ikke noget latency med når det kører over netværket?

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Selvfølgelig er det OK at spørge, jo der vil givetvis være noget latency ... men det som jeg ser er at rigtigt mange vil skille sig af med deres gamle Mac Mini'er for at udskifte dem til en ny M1'er og der går immervæk 3-4 stk gamle til på en nyindkøbt med de nuværende brugtpriser, men der kan sagtens være flere servere på samme side af router/switch ... og så giver det mening at klientmaskinen som er en bærbar ikke afsætter varme nær så godt som en mac mini.

Hvis man så skulle gå hen og blive helt eksalteret, over tingenes afvikling og kan se at behovet for flere CPU'er og mere ram så er det bare at gå på brugtmarkedet og finde nogle flere som behovet måtte vise sig.

Jeg tror f.eks ikke på at jeg foreløbigt løber tør for resourcer, ved bare at købe en enkelt til at starte med.

Men det gør sig også gældende at hele min nuværende kapacitet af hardware til koncertlyd jo på grund af Covid-19 restriktioner, jo for tiden er overkapacitet og investeringer i yderligere overkapacitet vil være halsløs gerning.

--sd

Nyt svar