SAVE up to 60% on U-HE

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Zouki
Medlem
Sted: Nordsjælland

SAVE up to 60% on U-HE

Indlæg af Zouki »

https://www.native-instruments.com/en/s ... ffer-2020/

SAVE 60% WITH THE u-he COLLECTION

SAVE HALF ON INDIVIDUAL PRODUCTS

:thumbup:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Åh nej, nu bliver jeg jo nødt til at købe Zebra.

tak for deling!

Medlemsavatar
mcpersso
Medlem
Sted: Jylland

Indlæg af mcpersso »

Sig mig , har de opkøbt U-he ?
mvh

Peter Persson
--------------------------------------

Medlemsavatar
bryla
Lydmaskinist
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

De plejer at lave sådan nogle partner deals når en producent bliver NKS kompatibel.
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist

mcpersso skrev:
tors 17. dec 2020 16:32
Sig mig , har de opkøbt U-he ?
bryla skrev:
tors 17. dec 2020 16:35
De plejer at lave sådan nogle partner deals når en producent bliver NKS kompatibel.
Præcis. Træls at Bazille ikke er med i tilbuddet.

Medlemsavatar
KimSteff
Medlem

Indlæg af KimSteff »

Den bedste julegave i år :-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist

For dem (mig) der er interesserede i at loade egne singlecycles ind i Zebra oscillatorerne er det her nok brugbart:
https://www.kvraudio.com/forum/viewtopi ... 9#p6147139

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev:
fre 18. dec 2020 00:51
For dem (mig) der er interesserede i at loade egne singlecycles ind i Zebra oscillatorerne er det her nok brugbart:
Christoffer ,... hvis du ser en youtube eller artikel med helt simple genkendelige lyde, importeret og brugt IRL så smid gerne et link !

Gad vide om Ace kommer med på NKT-vognen ?
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist

DUBTEMPLE skrev:
fre 18. dec 2020 01:09
Det tvivler jeg meget kraftigt på.
Mit bud er at de får lavet den nye version af Uhbik effekterne færdig, og de så er NKS kompatible fra start af. Uhbik opdateringen blev annonceret for et års tid siden. Samtidigt har de jo også arbejdet på modular hardware, og opdateret Zebra m.m. for nyligt.
Ace er for gammelt og u-opdateret et produkt til at det sådan lige bliver opdateret. MFM, Filterscape o.l. er andre eksempler.

DUBTEMPLE skrev:
Christoffer I. N. skrev:
Christoffer ,... hvis du ser en youtube eller artikel med helt simple genkendelige lyde, importeret og brugt IRL så smid gerne et link !
Det ér jo mest til singlecycles. Serum, og mange flere, kan lignende ting. Hvor godt det her Wav2Zebra tracker pitch aner jeg intet om, men det skal da prøves af, når jeg engang når til det (efter formodentligt at have købt Zebra).
Zebra eksporterer selv i 2048 samples pr frame, helt gængs format ligesom de fleste andre wavetable synths, men jeg kan ikke forestille mig at Zebra loader det format af filer, for så burde de skrive det. Det er meget let og ligetil at lave den slags filer nemlig. OK, måske ikke at lave med en vilkårlig lydkilde. Men at programmere i en synth.

Hvad mener du iøvrigt med simple genkendelige lyde?
Jeg kommer til at lave lydkilder selv, derefter kan de sammenlignes med hvad Zebra outputter.
Jeg har lavet lignende wavetable forsøg, dog i Reaktor. Dog er der ikke demo af hvordan output fra Reaktor lyder, men stol på mig, Toybox Audio wavetable moduler, med mine hjemmelavede wavetable filer, lyder identisk, i modsætning til mine hjemmelavede filer loadet i Serum. Læs evt. her, og forskellige steder på min blog:
viewtopic.php?p=715006#p715006

Bonus-info, som burde være irrelevant for Zebra's import af wav, nu jeg har antaget at de filer den skal bruge er et "unikt/ualmindeligt" format, så kan Sonic Academy Node loade singlecycles i en valgfri framesize, og outputte i den framesize du har brug for. Købte den til black friday, har til gode at prøve den ordentligt af.
https://www.sonicacademy.com/products/node

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev:
fre 18. dec 2020 01:26
DUBTEMPLE skrev:
Det tvivler jeg meget kraftigt på.
Mit bud er at de får lavet den nye version af Uhbik effekterne færdig, og de så er NKS kompatible fra start af. Uhbik opdateringen blev annonceret for et års tid siden. Samtidigt har de jo også arbejdet på modular hardware, og opdateret Zebra m.m. for nyligt.
Ace er for gammelt og u-opdateret et produkt til at det sådan lige bliver opdateret. MFM, Filterscape o.l. er andre eksempler.

DUBTEMPLE skrev:
Christoffer I. N. skrev:
Det ér jo mest til singlecycles. Serum, og mange flere, kan lignende ting. Hvor godt det her Wav2Zebra tracker pitch aner jeg intet om, men det skal da prøves af, når jeg engang når til det (efter formodentligt at have købt Zebra).
Zebra eksporterer selv i 2048 samples pr frame, helt gængs format ligesom de fleste andre wavetable synths, men jeg kan ikke forestille mig at Zebra loader det format af filer, for så burde de skrive det. Det er meget let og ligetil at lave den slags filer nemlig. OK, måske ikke at lave med en vilkårlig lydkilde. Men at programmere i en synth.

Hvad mener du iøvrigt med simple genkendelige lyde?
Jeg kommer til at lave lydkilder selv, derefter kan de sammenlignes med hvad Zebra outputter.
Jeg har lavet lignende wavetable forsøg, dog i Reaktor. Dog er der ikke demo af hvordan output fra Reaktor lyder, men stol på mig, Toybox Audio wavetable moduler, med mine hjemmelavede wavetable filer, lyder identisk, i modsætning til mine hjemmelavede filer loadet i Serum. Læs evt. her, og forskellige steder på min blog:
viewtopic.php?p=715006#p715006

Bonus-info, som burde være irrelevant for Zebra's import af wav, nu jeg har antaget at de filer den skal bruge er et "unikt/ualmindeligt" format, så kan Sonic Academy Node loade singlecycles i en valgfri framesize, og outputte i den framesize du har brug for. Købte den til black friday, har til gode at prøve den ordentligt af.
https://www.sonicacademy.com/products/node
Tak for tålmodigheden ,...

Vi har vist været lidt inde på det før, jeg bliver nød til at læse mere op på det før jeg forstyrrer andre mennesker :)

Når jeg hører HVOR godt U-he tingene lyder får jeg straks lyst til at høre det med egne lyde implimenteret i sammenhængen

Fejl-fortolker så wavetable begrebet med noget der evt ku rumme længere sample-materiale også ,.. eller i måske en smule blot lidt som LA-synthese hvor der ligge alm wave i attacket

MEN, det handler åbenbart om nogle udvalgte "sæt" af svingninger på blot en enkelt periode hver, hvor synthesen så består i at blande netop disse enkelt-perioder, forskyde dem tidsmæssigt før de summes, styre dette via ADSR, osv ???

ELLER ,.. vil det være mere rigtigt at sige man har en kæmpe STAK af samples liggende i parrallel, hvor man for hver sample ændre kurveformen en lille smule, og man så kan skøjte rundt imellem lagende som vist nedenunder ????

wavetablegif.gif
wavetablegif.gif (956.9 KiB) Vist 411 gange
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist

Jeg tillader mig at sortere lidt i dit svar. :)
DUBTEMPLE skrev:
fre 18. dec 2020 02:20
MEN, det handler åbenbart om nogle udvalgte "sæt" af svingninger på blot en enkelt periode hver, hvor synthesen så består i at blande netop disse enkelt-perioder, forskyde dem tidsmæssigt før de summes, styre dette via ADSR, osv ???
Yes, det er lige netop 1 periode, som jeg skifter imellem at kalde frame og singlecycle, som en oscillator i Zebra kan rumme 16 af. Disse 16 waveforms kan der så modulates imellem. Oscillatoren har indbyggede parametre for hvor vellydende, detaljeret m.m. interpolation (overgangen) fra frame til frame skal være - læs om Resolution, side 33 og 34 i manualen.
Du vælger så hvilken af de 16 waveforms du vil høre på ved at skrue på Wave parametret, eller modulate det. Wave knappen er forklaret på side 29.

Herunder følger hvad jeg startede ud med at skrive, indtil jeg tænkte jeg hellere måtte forholde mig ordentligt til hvad du skrev.. :-D Jeg gider ikke sortere i det på nuværende tidspunkt, så der vil være lidt gentagelser.

1 single cycle, som Zebra2's GeoMorph (evt. også GeoBlend?!... Side 38 i manualen) oscillator kan have op til 16 af, kommer ikke til at indeholde en lang frase, men kan godt gengive noget der kan lyde realistisk. Jeg har fået meget modulation med i mine 64 frames wavetables, men det er så også 4x hvad Zebra kan. Så kan man jo udvælge punkter i sin lyd, klippe en singlecycle, videre til næste, osv.
På plus-siden, så tager det ikke lang tid at klippe 16 frames. :)

[Det følgende er relativt ligegyldigt for snakken omkring Zebra's wavetable oscillator....]
Jeg laver 1024 samples pr. frame wavetables, ved 44.1kHz. Som skrevet, så er det populære format, som Zebra2 kan eksportere, 2048 samples pr. frame (der står dog ikke noget om samplerate, side 34 i manualen). Galbanums er i 96kHz, og det virker fint i Reaktor, nok fordi Reaktor og det meste fra Native Instruments er vant til at skulle kunne samplerate konvertere.
Den primære grund til at jeg ikke laver 2048 samples pr. frame er, at det bliver alt for dybt, en grundtone omkring 21.5Hz. De 43.0/43.1Hz jeg lander på ved 1024 samples er til at arbejde med, for mig. Men det siger sig selv, at det låser mit arbejde til at handle om waveforms der lyder godt til bass brug. Spil den samme waveform et par oktaver højere, og mængden af overtoner er skingrende vanvittig at høre på, for det meste.

Angående Urs Heckman og wavetables, så har de jo også Hive 2. Og Zebralette, der er gratis, hvis du kan nå at prøve noget af. Jeg kan dog ikke huske import/export funktionerne i Zebralette. Zebra2 og Zebrify er interessant for mig mere generelt, ikke bare pga. wavetables

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist

Jeg blev lige yderligere nysgerrig på hvad Hive kan, da den var noget låst i første version. Det er den ikke længere.
I følge dette dokument, så kan den nu loade wav filer som standard i 2048 samples pr frame, derudover også de ellers kendte lavere frame sizes (1024, halvér, halvér, osv.....)
https://u-he.com/downloads/manuals/plug ... tables.pdf

Medlemsavatar
Søgaard
Medlem

Indlæg af Søgaard »

Er Repro værd at købe, hvis jeg allerede har Arturia Prophet V? Og er Hive værd at købe, hvis jeg allerede har Serum? Og er Hive i så fald bedre end f.eks. Dune 3 eller ANA 2? Serum er min go-to når jeg skal lave en lyd fra bunden, men jeg elsker HQ presets til at kickstarte de kreative kræfter, og kan se Hive kommer med 2000 presets. Spørgsmålet er bare om de er gode og velegnede til pop?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist

Søgaard skrev:
fre 18. dec 2020 16:19
Er Repro værd at købe, hvis jeg allerede har Arturia Prophet V? Og er Hive værd at købe, hvis jeg allerede har Serum? Og er Hive i så fald bedre end f.eks. Dune 3 eller ANA 2? Serum er min go-to når jeg skal lave en lyd fra bunden, men jeg elsker HQ presets til at kickstarte de kreative kræfter, og kan se Hive kommer med 2000 presets. Spørgsmålet er bare om de er gode og velegnede til pop?
Har ikke viden omkring presets til dem du nævner.
Men Hive mangler warp modes som du kender fra mange andre wavetable synths, som f.eks. Serum (Bend, FM from X, Asym, Mirror og mange flere).
Jeg testede den første af Repro modellerne, kan ikke huske hvilken. Siden er der jo kommet endnu en til. Den lød i vanlig stil godt, så du kan jo køre en demo og prøve dem af. :) Jeg havde Diva og Bazille i forvejen, og var ikke fristet nok til at falde i.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev:
fre 18. dec 2020 03:35
DUBTEMPLE skrev:
Yes, det er lige netop 1 periode, som jeg skifter imellem at kalde frame og singlecycle, som en oscillator i Zebra kan rumme 16 af. Disse 16 waveforms kan der så modulates imellem. Oscillatoren har indbyggede parametre for hvor vellydende, detaljeret m.m. interpolation (overgangen) fra frame til frame skal være - læs om Resolution, side 33 og 34 i manualen.
Du vælger så hvilken af de 16 waveforms du vil høre på ved at skrue på Wave parametret, eller modulate det. Wave knappen er forklaret på side 29.

Herunder følger hvad jeg startede ud med at skrive, indtil jeg tænkte jeg hellere måtte forholde mig ordentligt til hvad du skrev.. :-D Jeg gider ikke sortere i det på nuværende tidspunkt, så der vil være lidt gentagelser.

1 single cycle, som Zebra2's GeoMorph (evt. også GeoBlend?!... Side 38 i manualen) oscillator kan have op til 16 af, kommer ikke til at indeholde en lang frase, men kan godt gengive noget der kan lyde realistisk. Jeg har fået meget modulation med i mine 64 frames wavetables, men det er så også 4x hvad Zebra kan. Så kan man jo udvælge punkter i sin lyd, klippe en singlecycle, videre til næste, osv.

[Det følgende er relativt ligegyldigt for snakken omkring Zebra's wavetable oscillator....]
Jeg laver 1024 samples pr. frame wavetables, ved 44.1kHz. Som skrevet, så er det populære format, som Zebra2 kan eksportere, 2048 samples pr. frame (der står dog ikke noget om samplerate, side 34 i manualen). Galbanums er i 96kHz, og det virker fint i Reaktor, nok fordi Reaktor og det meste fra Native Instruments er vant til at skulle kunne samplerate konvertere.
Den primære grund til at jeg ikke laver 2048 samples pr. frame er, at det bliver alt for dybt, en grundtone omkring 21.5Hz. De 43.0/43.1Hz jeg lander på ved 1024 samples er til at arbejde med, for mig. Men det siger sig selv, at det låser mit arbejde til at handle om waveforms der lyder godt til bass brug. Spil den samme waveform et par oktaver højere, og mængden af overtoner er skingrende vanvittig at høre på, for det meste.

Angående Urs Heckman og wavetables, så har de jo også Hive 2. Og Zebralette, der er gratis, hvis du kan nå at prøve noget af. Jeg kan dog ikke huske import/export funktionerne i Zebralette. Zebra2 og Zebrify er interessant for mig mere generelt, ikke bare pga. wavetables
Tak igen, jeg er super glad fordi jeg har forstået det grundliggende noget bedre, vil nok læse ind på det fortsat, mest af ren nysgerrighed

Vil gerne have mere grundliggende forståelse for de gængse synthese-former

Fristende med de her tilbud ,... men prøver at holde igen ,... selvom kvaliteten imponerer helt enormt :-)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev:
fre 18. dec 2020 03:35
DUBTEMPLE skrev:

Tak igen, jeg er super glad fordi jeg har forstået det grundliggende noget bedre, vil nok læse ind på det fortsat, mest af ren nysgerrighed

Vil gerne have mere grundliggende forståelse for de gængse synthese-former

Fristende med de her tilbud ,... men prøver at holde igen ,... selvom kvaliteten imponerer helt enormt :-)
/Dub

Medlemsavatar
Søgaard
Medlem

Indlæg af Søgaard »

Christoffer I. N. skrev:
fre 18. dec 2020 16:28
Har ikke viden omkring presets til dem du nævner.
Men Hive mangler warp modes som du kender fra mange andre wavetable synths, som f.eks. Serum (Bend, FM from X, Asym, Mirror og mange flere).
Jeg testede den første af Repro modellerne, kan ikke huske hvilken. Siden er der jo kommet endnu en til. Den lød i vanlig stil godt, så du kan jo køre en demo og prøve dem af. :) Jeg havde Diva og Bazille i forvejen, og var ikke fristet nok til at falde i.
Tak for svaret dude. Jeg tror i virkeligheden bare jeg skal styre min FOMO (igen). Slap heldigvis igennem BF relativt uskadt! :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist

Træls jeg nu kom til at læse på ZebraHZ... Jeg er ligeglad med presets'ne, selvom der med garanti skal være masser af læring i dem, men de ekstra features lyder tillokkende.

Medlemsavatar
Søgaard
Medlem

Indlæg af Søgaard »

Haha, the FOMO is real! :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist

bump'er lige, men folk er nok opmærksom på det. der er 20 timer tilbage af tilbudet. Jeg falder nok i og køber Zebra, og Dark Zebra. Jeg er blevet ret glad for at arbejde med dens FMO's. Så må wavetable delen blive lært bedre at kende hen af vejen. Dark Zebra bliver købt grundet muligheden for flere moduler af de almindelige moduler, lane compressors og Diva filtre. Har ikke fået Zebra til at sluge mere end 5% på mit asio meter endnu, så der burde være rigeligt med cpu til 1 eller flere Diva filtre.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tak for reminder ,..
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist

Andre der slog til? Glæder mig meget til at dykke ordentligt ned i Zebra. Jeg er helt oppe at ringe over alle de muligheder, som så mange samtidige filtre med keyfollow giver. Ret mange fede og brugbare filtertyper inkluderet.

Medlemsavatar
NoSonicLimits
Medlem
Sted: København

Indlæg af NoSonicLimits »

Jeg slog til på Diva, Zebra og DarkZebra. Har kun lige scratched the surface, men Zebra... I like it a lot!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg var tæt på at købe Zebra og Dark,.. men GAS og way overkill ,.. vil ikke få brugt det noget videre de nærmeste år

Så nøjedes bare med Diva hvis lyde og interface faktisk også umiddelbart appelerer mere til mig :-)

Derudover røg Colour Copy i indkøbsvognen fordi den har været "på listen"

Købte for lidt tid siden Ace og Tvangsström

Har ikke rodet med noget af det endu, og regner med at jeg ikke handler mere U-he
/Dub

Nyt svar