SAVE 60% WITH THE u-he COLLECTION
SAVE HALF ON INDIVIDUAL PRODUCTS

Dato fre 15. jan 2021 21:59
Indlæg af Christoffer I. N. »
Præcis. Træls at Bazille ikke er med i tilbuddet.
Christoffer ,... hvis du ser en youtube eller artikel med helt simple genkendelige lyde, importeret og brugt IRL så smid gerne et link !Christoffer I. N. skrev: ↑fre 18. dec 2020 00:51For dem (mig) der er interesserede i at loade egne singlecycles ind i Zebra oscillatorerne er det her nok brugbart:
https://www.kvraudio.com/forum/viewtopi ... 9#p6147139
Det tvivler jeg meget kraftigt på.
Det ér jo mest til singlecycles. Serum, og mange flere, kan lignende ting. Hvor godt det her Wav2Zebra tracker pitch aner jeg intet om, men det skal da prøves af, når jeg engang når til det (efter formodentligt at have købt Zebra).DUBTEMPLE skrev: ↑fre 18. dec 2020 01:09Christoffer ,... hvis du ser en youtube eller artikel med helt simple genkendelige lyde, importeret og brugt IRL så smid gerne et link !Christoffer I. N. skrev: ↑fre 18. dec 2020 00:51For dem (mig) der er interesserede i at loade egne singlecycles ind i Zebra oscillatorerne er det her nok brugbart:
Tak for tålmodigheden ,...Christoffer I. N. skrev: ↑fre 18. dec 2020 01:26Det tvivler jeg meget kraftigt på.
Mit bud er at de får lavet den nye version af Uhbik effekterne færdig, og de så er NKS kompatible fra start af. Uhbik opdateringen blev annonceret for et års tid siden. Samtidigt har de jo også arbejdet på modular hardware, og opdateret Zebra m.m. for nyligt.
Ace er for gammelt og u-opdateret et produkt til at det sådan lige bliver opdateret. MFM, Filterscape o.l. er andre eksempler.
Det ér jo mest til singlecycles. Serum, og mange flere, kan lignende ting. Hvor godt det her Wav2Zebra tracker pitch aner jeg intet om, men det skal da prøves af, når jeg engang når til det (efter formodentligt at have købt Zebra).DUBTEMPLE skrev: ↑fre 18. dec 2020 01:09Christoffer ,... hvis du ser en youtube eller artikel med helt simple genkendelige lyde, importeret og brugt IRL så smid gerne et link !Christoffer I. N. skrev: ↑fre 18. dec 2020 00:51For dem (mig) der er interesserede i at loade egne singlecycles ind i Zebra oscillatorerne er det her nok brugbart:
Zebra eksporterer selv i 2048 samples pr frame, helt gængs format ligesom de fleste andre wavetable synths, men jeg kan ikke forestille mig at Zebra loader det format af filer, for så burde de skrive det. Det er meget let og ligetil at lave den slags filer nemlig. OK, måske ikke at lave med en vilkårlig lydkilde. Men at programmere i en synth.
Hvad mener du iøvrigt med simple genkendelige lyde?
Jeg kommer til at lave lydkilder selv, derefter kan de sammenlignes med hvad Zebra outputter.
Jeg har lavet lignende wavetable forsøg, dog i Reaktor. Dog er der ikke demo af hvordan output fra Reaktor lyder, men stol på mig, Toybox Audio wavetable moduler, med mine hjemmelavede wavetable filer, lyder identisk, i modsætning til mine hjemmelavede filer loadet i Serum. Læs evt. her, og forskellige steder på min blog:
viewtopic.php?p=715006#p715006
Bonus-info, som burde være irrelevant for Zebra's import af wav, nu jeg har antaget at de filer den skal bruge er et "unikt/ualmindeligt" format, så kan Sonic Academy Node loade singlecycles i en valgfri framesize, og outputte i den framesize du har brug for. Købte den til black friday, har til gode at prøve den ordentligt af.
https://www.sonicacademy.com/products/node
Yes, det er lige netop 1 periode, som jeg skifter imellem at kalde frame og singlecycle, som en oscillator i Zebra kan rumme 16 af. Disse 16 waveforms kan der så modulates imellem. Oscillatoren har indbyggede parametre for hvor vellydende, detaljeret m.m. interpolation (overgangen) fra frame til frame skal være - læs om Resolution, side 33 og 34 i manualen.
Har ikke viden omkring presets til dem du nævner.Søgaard skrev: ↑fre 18. dec 2020 16:19Er Repro værd at købe, hvis jeg allerede har Arturia Prophet V? Og er Hive værd at købe, hvis jeg allerede har Serum? Og er Hive i så fald bedre end f.eks. Dune 3 eller ANA 2? Serum er min go-to når jeg skal lave en lyd fra bunden, men jeg elsker HQ presets til at kickstarte de kreative kræfter, og kan se Hive kommer med 2000 presets. Spørgsmålet er bare om de er gode og velegnede til pop?
Tak igen, jeg er super glad fordi jeg har forstået det grundliggende noget bedre, vil nok læse ind på det fortsat, mest af ren nysgerrighedChristoffer I. N. skrev: ↑fre 18. dec 2020 03:35Jeg tillader mig at sortere lidt i dit svar.
Yes, det er lige netop 1 periode, som jeg skifter imellem at kalde frame og singlecycle, som en oscillator i Zebra kan rumme 16 af. Disse 16 waveforms kan der så modulates imellem. Oscillatoren har indbyggede parametre for hvor vellydende, detaljeret m.m. interpolation (overgangen) fra frame til frame skal være - læs om Resolution, side 33 og 34 i manualen.
Du vælger så hvilken af de 16 waveforms du vil høre på ved at skrue på Wave parametret, eller modulate det. Wave knappen er forklaret på side 29.
Herunder følger hvad jeg startede ud med at skrive, indtil jeg tænkte jeg hellere måtte forholde mig ordentligt til hvad du skrev..Jeg gider ikke sortere i det på nuværende tidspunkt, så der vil være lidt gentagelser.
1 single cycle, som Zebra2's GeoMorph (evt. også GeoBlend?!... Side 38 i manualen) oscillator kan have op til 16 af, kommer ikke til at indeholde en lang frase, men kan godt gengive noget der kan lyde realistisk. Jeg har fået meget modulation med i mine 64 frames wavetables, men det er så også 4x hvad Zebra kan. Så kan man jo udvælge punkter i sin lyd, klippe en singlecycle, videre til næste, osv.
På plus-siden, så tager det ikke lang tid at klippe 16 frames.
[Det følgende er relativt ligegyldigt for snakken omkring Zebra's wavetable oscillator....]
Jeg laver 1024 samples pr. frame wavetables, ved 44.1kHz. Som skrevet, så er det populære format, som Zebra2 kan eksportere, 2048 samples pr. frame (der står dog ikke noget om samplerate, side 34 i manualen). Galbanums er i 96kHz, og det virker fint i Reaktor, nok fordi Reaktor og det meste fra Native Instruments er vant til at skulle kunne samplerate konvertere.
Den primære grund til at jeg ikke laver 2048 samples pr. frame er, at det bliver alt for dybt, en grundtone omkring 21.5Hz. De 43.0/43.1Hz jeg lander på ved 1024 samples er til at arbejde med, for mig. Men det siger sig selv, at det låser mit arbejde til at handle om waveforms der lyder godt til bass brug. Spil den samme waveform et par oktaver højere, og mængden af overtoner er skingrende vanvittig at høre på, for det meste.
Angående Urs Heckman og wavetables, så har de jo også Hive 2. Og Zebralette, der er gratis, hvis du kan nå at prøve noget af. Jeg kan dog ikke huske import/export funktionerne i Zebralette. Zebra2 og Zebrify er interessant for mig mere generelt, ikke bare pga. wavetables
Tak igen, jeg er super glad fordi jeg har forstået det grundliggende noget bedre, vil nok læse ind på det fortsat, mest af ren nysgerrighedChristoffer I. N. skrev: ↑fre 18. dec 2020 03:35Jeg tillader mig at sortere lidt i dit svar.
Du vælger så hvilken af de 16 waveforms du vil høre på ved at skrue på Wave parametret, eller modulate det. Wave knappen er forklaret på side 29.
Herunder følger hvad jeg startede ud med at skrive, indtil jeg tænkte jeg hellere måtte forholde mig ordentligt til hvad du skrev..Jeg gider ikke sortere i det på nuværende tidspunkt, så der vil være lidt gentagelser.
1 single cycle, som Zebra2's GeoMorph (evt. også GeoBlend?!... Side 38 i manualen) oscillator kan have op til 16 af, kommer ikke til at indeholde en lang frase, men kan godt gengive noget der kan lyde realistisk. Jeg har fået meget modulation med i mine 64 frames wavetables, men det er så også 4x hvad Zebra kan. Så kan man jo udvælge punkter i sin lyd, klippe en singlecycle, videre til næste, osv.
På plus-siden, så tager det ikke lang tid at klippe 16 frames.
[Det følgende er relativt ligegyldigt for snakken omkring Zebra's wavetable oscillator....]
Jeg laver 1024 samples pr. frame wavetables, ved 44.1kHz. Som skrevet, så er det populære format, som Zebra2 kan eksportere, 2048 samples pr. frame (der står dog ikke noget om samplerate, side 34 i manualen). Galbanums er i 96kHz, og det virker fint i Reaktor, nok fordi Reaktor og det meste fra Native Instruments er vant til at skulle kunne samplerate konvertere.
Den primære grund til at jeg ikke laver 2048 samples pr. frame er, at det bliver alt for dybt, en grundtone omkring 21.5Hz. De 43.0/43.1Hz jeg lander på ved 1024 samples er til at arbejde med, for mig. Men det siger sig selv, at det låser mit arbejde til at handle om waveforms der lyder godt til bass brug. Spil den samme waveform et par oktaver højere, og mængden af overtoner er skingrende vanvittig at høre på, for det meste.
Angående Urs Heckman og wavetables, så har de jo også Hive 2. Og Zebralette, der er gratis, hvis du kan nå at prøve noget af. Jeg kan dog ikke huske import/export funktionerne i Zebralette. Zebra2 og Zebrify er interessant for mig mere generelt, ikke bare pga. wavetables
Tak for svaret dude. Jeg tror i virkeligheden bare jeg skal styre min FOMO (igen). Slap heldigvis igennem BF relativt uskadt!Christoffer I. N. skrev: ↑fre 18. dec 2020 16:28Har ikke viden omkring presets til dem du nævner.
Men Hive mangler warp modes som du kender fra mange andre wavetable synths, som f.eks. Serum (Bend, FM from X, Asym, Mirror og mange flere).
Jeg testede den første af Repro modellerne, kan ikke huske hvilken. Siden er der jo kommet endnu en til. Den lød i vanlig stil godt, så du kan jo køre en demo og prøve dem af.Jeg havde Diva og Bazille i forvejen, og var ikke fristet nok til at falde i.
Indlæg af NoSonicLimits »
Tilbage til "Computer & Software"