Attack Mag top 5 AI-assisterede plugins

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Attack Mag top 5 AI-assisterede plugins

Indlæg af Christoffer I. N. »

@Mike-air m.fl. vil nok finde det interessant. Har i skrivende stund ikke tid til at lave en ordentlig tråd.
Her er artiklen, som jeg ikke har læst:
https://www.attackmagazine.com/reviews/ ... t-plugins/

Jamahook lyder som en interessant idé, det med at spotte samples der kunne passe ind i det man arbejder med.
Algonaut Atlas ér nævnt for længst herinde, mindes den blev kraftigt sammenlignet med XLN Audio XO, eller nærmere den anden vej rundt.
Adaptiverb har jeg selv, hvad der reelt er AI ved jeg ikke, det kan man vist læse i artiklen.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Fedt du deler dette Christoffer! :-) Super interessant at se hvordan de første AI løsninger er implementeret. AI er et stort felt som spænder over mange forskellige metoder - og der er faktisk flere apps (eks. danske ProChords) som har implementeret simpel AI, før vi fik det store gennembrud indenfor deep learning.

Appropos Hexachords:
Jeg har selv leget med midi-generering via deep learning. Helt konkret trænede jeg et LSTM neuralt netværk på en masse gratis midifiler fra nettet, for så at bruge modellen som en generator: Et random step bliver genereret, og modellen predikerer næste step. Nogen husker sikkert 'Absolute midi 97'. Hvis ikke, så er der et cherry-picked eksempel her:

Jeg håber vi kan holde denne tråd kørende, og måske opdatere den hver gang vi støder på nyheder :thumbup:

Nyt svar