Apple har alle dage (i hvert fald siden starten af 0'erne) gået efter at lave noget der rammer ind i 95% af deres brugeres behov. Det er de ret gode til. De sidste 5% sælger de så. Måske er du en af dem.the songcabinet skrev: ↑søn 13. dec 2020 15:21Arh, jeg vil gerne op i 128gb ram. Bruger en del tunge virtuelle instrumenter, og mix kræver også mere og mere synes jeg. Og så kan man selv opgradere både plads og ram, hvilket der nu er brug for med 2-3 års mellemrum. Apple systemet er simpelt hen blevet for ufleksibelt og ustabilt for mig nu, og det er blevet til en dealbreaker.Pastorius skrev: ↑søn 13. dec 2020 14:38
Det eneste der er at være skuffet over, er at Apple er lidt længe om at opdatere deres PRO-modeller, men altså hvis det er musikbrug så er en max'ed out mini 2018 vel stadig alt rigeligt?
Hvilken software ser du som buggy? Her kører Logic og alt andet klippestabilt. Det eneste jeg har haft problemer med, var Apple homekit, men de problemer forsvandt, da jeg fik opgraderet mit hjemmenetværk.
Catalina har været buggy på mit system med Studio One, og jeg savner i/o på mac mini’en. Apple går slet ikke i den rigtige retning for mig, så jeg tager de næste 10 år på windows, og så må vi se hvor Apple er til den tid. Det er farvel for nu.
Muligvis beholder jeg en iPad fordi den er god til video, men kunne måske også fristes der af en Surface Pro for at have optimal fleksibilitet i det samlede system.
Det største problem ved være på Mac, er at så mange af dem der laver plugins eller dobbeltplatform-software er længe om at blive klar. Big Sur fungerer godt her (men det gjorde Catalina også).
Held og lykke down under - eller hvad jeg nu skal kalde den anden side