IK Multimedia - syvdobbelt op

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

IK Multimedia - syvdobbelt op

Indlæg af TJJ »

EDIT: Det er ingen anbefaling - jeg kender dem ikke. Men måske brugbart for nogen alligevel.
——

Hvis der er nogen, der har overvejet at købe noget fra IK, er de nu nået op på at smide 7 x software instrumenter eller andre plugins oveni hatten - venter man lidt, er der nok endnu flere.

https://www.ikmultimedia.com/25gb/
Senest rettet af TJJ fre 27. aug 2021 12:55, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

TJJ skrev: fre 27. aug 2021 08:04 Hvis der er nogen, der har overvejet at købe noget fra IK, er de nu nået op på at smide 7 x software instrumenter eller andre plugins oveni hatten - venter man lidt, er der nok endnu flere.

Smart markedføring, men altså det kunne da godt være en god deal. Er selv fristet af Miroslav Philharmonik, men skal sådan ser ikke bruge det til noget, så jeg bør jo nok lade være 😄..

https://www.ikmultimedia.com/25gb/
Med en lidt dyrer ting som Miroslav bliver det svært at fylde på med øvrige emner til passende pris

Men de mindre enheder som Tracks effekter, eller instrumenter til Sampletank og Syntronik giver mening

Røvsygt firma på mange måder ,.. men nogle af deres ting er brugbare og prisen værd når de kommer ned på 10-15 pct af normalen
/Dub

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Kender dem ikke.
Men den billige udgave af Miroslav sammen med ditto Modo drums, Modo Bass og Sampletank + de to T-Racks og et sample-library til 150 euro samlet lyder billigt.

Det kan selvfølgelig være ligemeget, hvis det er noget skrammel :)

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Hvis deres forretningmodel er det samme som for nogle år siden, så er det et mareridt at være en del af.

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Morten Bjørn skrev: fre 27. aug 2021 12:46 Hvis deres forretningmodel er det samme som for nogle år siden, så er det et mareridt at være en del af.
Godt at vide, tak.

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Morten Bjørn skrev: fre 27. aug 2021 12:46 Hvis deres forretningmodel er det samme som for nogle år siden, så er det et mareridt at være en del af.
Er det noget du kan uddybe lidt?
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Både her og på KVR er der talrige posts om misbehag ved IK ,... det bliver en individuel afvejning

Unødvendig tungt at dykke ned i ,.. hvert svar har det med at åbne nye spørgsmål

Jeg er blevet pragmatisk, og siger nu blot: "så skal det i det mindste være billigt", køber kun "on the dip" ;-)

(men har selv siddet med skum i mundvigende af raseri)

Bemærk en del T-racks er fint, men tudse-gammelt, mener f.eks. Holger brugte CSR for 10-20 år siden :lol:

-------------------------

Faldt over denne løsning på KVR ,..

Så kan f.eks. suppleres op med Syntronic instrumenter som før nævnt for 35 øvro istedet for 60 øvro, incl moms

Den første bliver så selvfølgelig Fulltone Collection, men syntes faktisk heller ikke at denne er uinteressant :)

Ser den også som yderst brugbar i ren studie-sammenhæng

https://www.ikmultimedia.com/products/f ... collection


quietzone skrev: fre 27. aug 2021 20:53 For anyone thinking of joining the IK Multimedia group buy or going in a second time, Music Store (German shop) has:

Fulltone Collection for 29.40€ / $34.59 excl. VAT
https://www.musicstore.com/en_US/USD/IK ... 016423-000
this gets you 7 freebies right now (up to 24 potentially) each priced $59.99 or less from those listed at https://www.ikmultimedia.com/25gb/

Fender Collection for 49.60€ / $58.36 excl. VAT
https://www.musicstore.com/en_US/USD/IK ... 016421-000
this gets you 7 freebies right now (up to 24 potentially) each priced $99.99 or less from those listed at https://www.ikmultimedia.com/25gb/

Discussion on the group buy: https://www.kvraudio.com/forum/viewtopi ... 3&t=568853





/Dub

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Jeg har selv CSR og T-Racks bundle og amplitube hendrix i fysiske udgaver... Det er jo fra en anden tid, nu har jeg dem selvfølgelig bare digitalt på min profil hos ik multimedia...

Jeg er opretigtigt interesseret, det er ikke nogle plugins jeg rigtig bruger mere nogle af dem, men var da ganske udemærket tilfreds med dem dengang...

Jeg syntes ikke mine søge evner giver så mange resultater hvad skal jeg søge på for at finde ngoet?
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

AnotherDan skrev: lør 28. aug 2021 13:02 Jeg syntes ikke mine søge evner giver så mange resultater hvad skal jeg søge på for at finde ngoet?
1. Her på stedet har Sustainerplayer og mig været inde over en del af disse posts, søgning måske blot på "plugnavn"
2. På KVR kommer emnet normalt til live under/efter udsalg ,.. samt release af f.eks. nye ting. Sampletank er i dyb beta ved hver ny release
3. Deres kryptiske univers med managere, handel inde i CS, udsalg, og Jampoints der er værdiløse for europæere ift til handel via JRR elle AD
4. Kombinationen af problemer og voldsom mangel på generel support ,.. og opfølgning på hængepatier
5. Som udgangspunkt er det meste voldsomt overpriced ,.. og bliver så evt foræret bort dagen efter du har købt, uden du dispenseres
6. Sampletank, fin i ver 1, men nu et CPU-hungrende uhyre, først virkende delvist mange måneder efter hver ny release, uinspirerende lyde
7. Mister du et lydbibliotek, så skal du liiiiige betale en afgift for at få adgang til det du allerede har betalt for en gang
8. Gamle lydbiblioteker er pludselig umulige eller besværlige at importere i nye playerer
9. Der loves 64 bits support ,.. men det kommer aldrig før næste version ,... der skal betales
10. Meget af koden af som basis antik, f.eks. til CSR ,.. måske 20 år gammel ,.. uden rewrite
11. Da T-racks omsider blev scalerbar ,... så krævede det liiiiige at eksisterende brugere skulle købe en version 5 suite før det blev aktivt
12. Osv, osv, osv,..
Senest rettet af DUBTEMPLE lør 28. aug 2021 15:17, rettet i alt 4 gange.
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Har iøvrigt med succes købt i Musicstore som nævnt, samt registreret hos IK
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fik lige lyst til at dykke lidt tilbage i arkiverne herinde. Det ligner at CSR er omkring 15 år gammel. :)
viewtopic.php?f=2&t=815


Apropos IK Multimedia, så har jeg en ven der bruger nogle af deres T-Racks moduler. Han er glad for den gule Classic Clipper, og Stealth limiteren. Til visse ting.
Classic Clipper var vist et af de aller allerførste T-Racks moduler, så endnu ældre end CSR.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Stealth limiteren har fået meget ros ,... har aldrig prøvet den

CSR blev i sin tid annonceret til Q3 i 2005 ,... men blev selvfølgelig forsinket :-)

https://www.kvraudio.com/forum/viewtopi ... =6&t=98267

Jeg finder første review august 2006

https://www.soundonsound.com/reviews/ik ... dio-reverb

Så, ja, det er så 15 år ret præcist


Mangler nu 38 personer til 8 gratis ,... gætter på vi når 9 eller 10
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev: lør 28. aug 2021 15:52 Fik lige lyst til at dykke lidt tilbage i arkiverne herinde. Det ligner at CSR er omkring 15 år gammel. :)
viewtopic.php?f=2&t=815
Interessant tråd på flere måder ,.. tænk at det er danske Martin Lind fra Relab der stå bag CSR :-)
/Dub

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

DUBTEMPLE skrev: lør 28. aug 2021 16:09
Mangler nu 38 personer til 8 gratis ,... gætter på vi når 9 eller 10
… og hvis den kommer op på 10 i august, bliver de åbenbart ved op til 25 - så det gør den jo nok. For det virker som om, at de virkelig, virkelig gerne vil af med noget software :-D

Jeg hopper over, kan jeg se af denne tråd :)

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Tak @DUBTEMPLE - en del af det kan jeg godt se kan være problematisk, totalt shady med sample libraries.

Lige opdaget at det var faktisk var IK der er bag et af mine faste plugins: AmpliTube SVX bass amp, havde glemt det var "amplitube" brandet...

Det er først nu jeg har fået 64bit DAW så må vi se hvilke udfordringer jeg for, den vil jeg nødigt undvære, men man vil nemt kunne finde alternativer...

Hele deres in-app purchase værk er noget udnerligt noget det er jeg helt enig i - jeg har ikke noget problem med sådan et product installer/manager slags software for hvad man har på sin profil.
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

AnotherDan skrev: lør 28. aug 2021 19:31 ...

Lige opdaget at det var faktisk var IK der er bag et af mine faste plugins: AmpliTube SVX bass amp, havde glemt det var "amplitube" brandet...

Det er først nu jeg har fået 64bit DAW så må vi se hvilke udfordringer jeg for, den vil jeg nødigt undvære, men man vil nemt kunne finde alternativer...

...
Det tror jeg ikke du får noget problem med. Da jeg skulle ha' noget af deres gratis Amplitube for flere år siden, var det netop kun muligt at få 64 bit.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

TJJ skrev: lør 28. aug 2021 18:38 Jeg hopper over, kan jeg se af denne tråd :)
Fornuftigt :thumbup:

Jeg får så lavet mig en lille håndplukket Syntronic-collection for 36 Øvro ,..

Det er OK for mig ,... rygrad som en regnorm :lol:
AnotherDan skrev: lør 28. aug 2021 19:31 Tak @DUBTEMPLE - en del af det kan jeg godt se kan være problematisk, totalt shady med sample libraries.
Jeg var måske lidt studs, sorry, men har bare haft emnet oppe så mange gange

Kommer det igen kan jeg nu bare linke hertil :)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Så tikkede den over 10000 ,.. og 10 gratis plugs

Det skulle give en måned ekstra ,.. men hastigheden tager selvfølgelig af


10001.JPG
10001.JPG (15.11 KiB) Vist 1055 gange
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Status:

1. Ser ud til vi lige har rundet 11 gratis produkter
2. Førnævnte genvej til yderligere rabat via Musicstore ser nu ud til at være lukket
3. Lidt status over egne køb her:

viewtopic.php?f=1&t=83027&p=724778#p724778
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

12 :thumbup:

Ser ud til jeg får alle tape-emuleringer og måske Miroslav 2 CE


https://www.ikmultimedia.com/25gb/


ik.JPG
ik.JPG (30.47 KiB) Vist 921 gange
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

13

Og hastigt på vej mod 14

Jeg opjusterer min forventning som var 16 ;-)
/Dub

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Pas nu på GAS-håndtaget :-D :-D :-D

Medlemsavatar
KennethA
Medlem
Indlæg: 1732
Sted: Aarhus

Indlæg af KennethA »

Det begynder oprigtigt talt at blive svært for mig at finde noget interessant jeg mangler derinde i de priskategorier jeg har købt (199 EUR) :-)

KennethA
KennethA

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

14 :)

Så er alle tape-emuleringer også i hus ,..

Next up, Compexxor, SVX-1 ,... og Miroslav CE
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Så nåede vi til 15

Lidt Status på mine 2 entryes ,..

En del store ting til over 199 blev muligt via crossgrade options


High Entry 199 (reelt 139 euro)

00. Sample Tank 4 (Upgrade)
01. Mixbox (cross)
02. Modo Drum (cross)
03. Modo Bass (cross)
04. Sampletron 2 (cross)
05. Hammond B3X (cross)
06. Amplitube 5 collection
07. Tracks Space Delay
08. Syntronik collection ,.. (MAX niveau, 23 instrumenter via low-entry)
09. Lursen Mastering Console
10. Tracks Sunset Reverb
11. Miroslav CE
12. Tape Machine 440
13. Tape Machine 80¨
14. Tape Machine 99
15. Tape Machine 24
16. Amplitube SVX-1
17. Amplltube Fender™ Collection
18. T-RackS Master EQ 432
19. AmpliTube Jimi Hendrix Anniversary Collection

Low Entry 59 (reelt 36 euro)

00. Amplitube Fulltone Collection
01. Amplitube SVX2 upgrade
02. Fractured Piano
03. Shipwrecked Piano
04. Malletopia
05. Malletension
06. Tracks Linear Phase EQ
07. Hitmaker: Synthwave
08. Hitmaker - Trap
09. Hitmaker - Reggaeton
10. Syntronik VCF3 supplement
11. Syntronik Modulum supplement
12. Tracks CSR Hall
13. Tracks CSR Inverse
14. Tracks CSR Plate
15. Tracks CSR Room
16. Wurly Model 120
17. Electric Piano Bass
18. Stage 73 Mark V
19. Electric Grand C70P
Senest rettet af DUBTEMPLE tirs 28. sep 2021 21:12, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Nyt svar