MOK / Media Overkill Miniraze synthesizer

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

MOK / Media Overkill Miniraze synthesizer

Indlæg af Christoffer I. N. »

Om det bare er et "reskin" af Waverazor (viewtopic.php?f=1&t=72810), eller om der er noget decideret nyt, ved jeg ikke. Udkommer i Oktober, så der er lige 1-2 måneder...
https://mok.com/miniraze.php





Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Sidste dag i oktober, og den er ikke launchet. Tilgengæld er der kommet denne video:




Så måske handler det bare om nogle stacked voices og detuning.... Taiho skriver i kommentarerne, at man kan stacke 16 voices.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

OK, nu gider de at skrive en release dato, nemlig 9. November.

I denne post følger de resterende nedtællingsvideoer, da jeg ikke (potentielt) laver en ny post til hver af dem hver dag.










Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg har Waverazor, men jeg synes den mangler fylde. Lydene er tynde og digitale i det, hvilket jeg synes er svært at udnytte. Måske er det en smagssag. Men de her videoer har lidt samme sound, synes jeg.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Joachip skrev: man 1. nov 2021 22:14 Jeg har Waverazor, men jeg synes den mangler fylde. Lydene er tynde og digitale i det, hvilket jeg synes er svært at udnytte. Måske er det en smagssag. Men de her videoer har lidt samme sound, synes jeg.
Jeg synes også den lyder af Waverazor.
Jeg har tilgode at dykke ordentligt ned i Waverazor. Det vil iøvrigt nok tage et par ugers daglig halv-intensivt brug, nu den er så dyb. Jeg ser dog stadig frem til at få det gjort. Så får man også lært de mange filtre m.m. at kende, og kan så tage effekt-udgaven i brug.

Miniraze virker på mig som om de gerne vil bringe noget "analog kontrol"(????!?......?) ind over Waverazor konceptet. Nå, vi bliver nok klogere i løbet af en uges tid..

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Ja, wave razor har en uhyggelig mængde undersektioner, men jeg må indrømme at den fesne lyd har gjort mig mindre motiveret til at bruge vildt lang tid på at blive god til at bruge den.

Jeg har mange andre synth'er (både software og hardware) der har færre knapper, og samtidigt bringer mig meget mere i mål på kortere tid.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ligner at den er launchet nu.
Produktside:
https://mok.com/miniraze.php
Manual:
https://mok.com/assets/pub_downloads/mi ... Manual.pdf


Taiho skriver sådan her i kommentarerne til den seneste video, om forskellen mellem Miniraze og Waverazor:
I think of Waverazor as a modular experience, where you can build complex sounds with 128 LFOs, 24 simultaneous filters, and 48 effects, but like a modular, it takes some time to craft your patch. Miniraze is more like a classic hardware synth, with a streamlined top panel, making sound creation fast and fun. It's like having a Minimoog next to your Eurorack... Aside from the user interface, Miniraze offers three key features that Waverazor doesn't have. First, both filters can receive audio rate modulation from oscillator 3 for filter FM on the 4-pole ladder and 2-pole state variable, as well as AM on the generative filters, like the wavefolder and saturator. Second, Ring Math (our 21 algorithm Ring Mod module) is fed by oscillators 2 and 3, which are both 2-slice razor oscillators, whereas Waverazor routes the entire filter input signal against a normal oscillator imbedded within the module. Finally, Miniraze has the Bob Moog Foundation 15th Anniversary Sound Bank, allowing people to enjoy wonderful presets crafted by some the world's top sound designers and artists, while simultaneously supporting the archival and educational work of the foundation. I hope that helps, and thanks for giving me the opportunity to share this information!

Nyt svar