Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Re: Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev: ons 4. aug 2021 20:45 Thanks, tester lige et lille kursus på coursera.org
De har også en iphone/android app, så du kan tage kursus imens du er på tønden. Skide smart.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jeg har lige set første afsnit af Top Secret UFO Projects Declassified på Netflix (Project Blue Book).

Jeg synes det er for vildt til at undvige min skepsis. De påstår at den amerikanske regering fik forskere mfl. til at benægte UFO-rapporteringer, og med vilje finde på mere eller mindre søgte forklaringer, for at få befolkningen til at tro på at der ikke være noget at rapportere.

Samtidig fortæller de vilde historier om hvordan rumvæsner/tidsrejsende har besøgt Jorden i 50'erne frem til idag.

Nu undrer jeg mig over, at jeg ikke kan finde "Top Secret UFO Projects"-DEBUNKED nogen steder...?
Hvorfor er der ingen på det store internet, der har lidt skepsis, og har sat sig for at debunke denne netflix-"dokumentar"-serie?

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

mediumaevum skrev: lør 7. aug 2021 19:48 Jeg har lige set første afsnit af Top Secret UFO Projects Declassified på Netflix (Project Blue Book).

Jeg synes det er for vildt til at undvige min skepsis. De påstår at den amerikanske regering fik forskere mfl. til at benægte UFO-rapporteringer, og med vilje finde på mere eller mindre søgte forklaringer, for at få befolkningen til at tro på at der ikke være noget at rapportere.

Samtidig fortæller de vilde historier om hvordan rumvæsner/tidsrejsende har besøgt Jorden i 50'erne frem til idag.

Nu undrer jeg mig over, at jeg ikke kan finde "Top Secret UFO Projects"-DEBUNKED nogen steder...?
Hvorfor er der ingen på det store internet, der har lidt skepsis, og har sat sig for at debunke denne netflix-"dokumentar"-serie?
Dem som har prøvet bor sammen med Edward Snowden ovre i Moskva :dollargrin:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev: lør 7. aug 2021 19:48 Jeg har lige set første afsnit af Top Secret UFO Projects Declassified på Netflix (Project Blue Book).

Jeg synes det er for vildt til at undvige min skepsis. De påstår at den amerikanske regering fik forskere mfl. til at benægte UFO-rapporteringer, og med vilje finde på mere eller mindre søgte forklaringer, for at få befolkningen til at tro på at der ikke være noget at rapportere.

Samtidig fortæller de vilde historier om hvordan rumvæsner/tidsrejsende har besøgt Jorden i 50'erne frem til idag.

Nu undrer jeg mig over, at jeg ikke kan finde "Top Secret UFO Projects"-DEBUNKED nogen steder...?
Hvorfor er der ingen på det store internet, der har lidt skepsis, og har sat sig for at debunke denne netflix-"dokumentar"-serie?

Nu skal jeg slet ikke lege UFO-ekspert, for det er ikke et emne jeg har sat mig grundigt ind i.

Men jeg er dog igennem de senere år stødt på flere og flere seriøse dokumentarer, Youtube-videoer mm, og for ikke at tale om de ting, der er kommet frem i den senere tid fra Pentagon... og lignende er tidligere kommet frem fra andre landes militær osv... Altsammen bragt i seriøse medier. Selv Obama har offentligt sagt ligeud, at "der flyver altså et eller andet rundt her..." Det korte af det lange er vel, at der efterhånden er et ret stort kor af - skal vi kalde det indicier der peger i retning af, at vi ikke er alene, og at homo sapiens 2021 måske ikke er den højeste livsform i universet. (At dette så kan være en svær pille at sluge for vores arrogante selvovervurderende art, der foretrækker rollen som øverste herre i huset, er så en anden sag).

Men på et eller andet tidspunkt skal man jo overveje, hvor sandsynligt det er, at flere tusinde mennesker bare hallucinerer, lyver, ikke kan skelne mellem fantasi/drømme og virkelighed - herunder seriøse autoriteter som Obama, efterretningsofficerer osv... at adskillige journalister er gået totalt galt i byen...

mediumaevum skrev: lør 7. aug 2021 19:48 Nu undrer jeg mig over, at jeg ikke kan finde "Top Secret UFO Projects"-DEBUNKED nogen steder...?
Hvorfor er der ingen på det store internet, der har lidt skepsis, og har sat sig for at debunke denne netflix-"dokumentar"-serie?

Nu har jeg ikke set det pågældende program... Den umiddelbart enkleste forklaring er vel, at der ikke er noget at debunke...? Har du overvejet den mulighed?

Eller programmet er så nyt, at ingen endnu har nået at gå det efter i sømmene...?
Senest rettet af Mr. Soundman lør 7. aug 2021 21:19, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev: lør 7. aug 2021 19:48 Jeg synes det er for vildt til at undvige min skepsis. De påstår at den amerikanske regering fik forskere mfl. til at benægte UFO-rapporteringer, og med vilje finde på mere eller mindre søgte forklaringer, for at få befolkningen til at tro på at der ikke være noget at rapportere.

Jeg synes også det giver anledning til skepsis, når det hævdes, at regeringer med så stor ihærdighed skal have forsøgt at hemmeligholde viden om UFO'er og aliens. Man hævder, at det har været for at undgå panik og massehysteri. Men hallo - homo sapiens har altså til alle tider troet på højere magter... endda farlige af slagsen... der er vel ikke noget, vi er mere vandt til at håndtere, end den slags forestillinger. Så at det pludselig skulle være tvingende nødvendigt at beskytte os mod den slags idéer for at undgå panik... hmmmm.... :? Så ja - der skal naturligvis ringe en klokke her. Og dette er vel nok også min væsentligste indvending imod "UFO-hypotesen", om jeg så må kalde det. Jeg ser ganske enkelt ikke hvad grunden skulle være til fra myndigheders side at konspirere i sådan en grad og igennem snart 100 år imod den store brede befolkning, som UFO-fortalere hævder, at der er blevet gjort.
Senest rettet af Mr. Soundman lør 7. aug 2021 22:04, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Havde super ondt i maven imorges, drak lidt vand, men lå stadig og vred mig.. Så kom jeg i tanke om at vi havde cola i køleskabet og det nogle gange hjalp når jeg var syg som barn.

Tog en enkelt mundfuld, og økeblikkeligt fik jeg det bedre. Efter et helt glas var det væk.

Hvad er det dog cola gør som hjælper på den slags?!

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mike-air skrev: lør 7. aug 2021 20:51 Hvad er det dog cola gør som hjælper på den slags?!

Læste om det, for nogle år siden... husker det ikke helt nu. Jeg mener jeg læste, at der intet er i Cola, som burde hjælpe på maven. Husker ikke, om der til gengæld har været det engang i den oprindelige opskrift for mange år siden...

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det skulle være en myte. Det eneste cola hjælper på er at undgå racermave, hvis man drikker cola i stedet for vand, når man er i usanitære lande.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Mr. Soundman skrev: lør 7. aug 2021 20:20Selv Obama har offentligt sagt ligeud, at "der flyver altså et eller andet rundt her..."
Har du en kildehenvisning til en udtalelse lignende det her? For det vil højne Netflix-dokumentarens troværdighed gevaldigt, for mit vedkommende, hvis Obama har sagt bare noget nær i retning af det her, i relation til rumvæsner.

Jeg er godt klar over at Pentagon har frigivet dokumenter. Men mig bekendt er der blot tale om, at de har frigivet dokumenter om at de har beretninger med mangelfulde detaljer, der gør at de har svært ved at analysere nærmere på fænomenerne. Lidt ligesom hvis jeg siger "der fløj ét eller andet rundt uden for mit vindue... men jeg kunne ikke se det, fordi der var mørkt!"

- Men derfra og til at konkludere "derfor rumvæsner!" - dér er langt!

Og hvordan i alverden skulle rumvæsner/tidsrejsende kunne bryde fysikkens love?

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Mike-air skrev: lør 7. aug 2021 20:51 Havde super ondt i maven imorges, drak lidt vand, men lå stadig og vred mig.. Så kom jeg i tanke om at vi havde cola i køleskabet og det nogle gange hjalp når jeg var syg som barn.

Tog en enkelt mundfuld, og økeblikkeligt fik jeg det bedre. Efter et helt glas var det væk.

Hvad er det dog cola gør som hjælper på den slags?!
Det er syre - så hvis din mavepine stammer fra noget basisk, så udligner det forskellen.
--
Robert

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev: lør 7. aug 2021 22:36
Mr. Soundman skrev: lør 7. aug 2021 20:20Selv Obama har offentligt sagt ligeud, at "der flyver altså et eller andet rundt her..."
Har du en kildehenvisning til en udtalelse lignende det her? For det vil højne Netflix-dokumentarens troværdighed gevaldigt, for mit vedkommende, hvis Obama har sagt bare noget nær i retning af det her, i relation til rumvæsner.

Fra NBC:
https://www.nbcnews.com/science/weird-s ... re-rcna963

Fra CNN:
https://edition.cnn.com/2021/05/19/poli ... index.html

Fra Fox:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Nåååååå for søren. Det giver da mening. Kunne godt være tilfældet.

Havde hverken pistolskid eller opkast, bare ondt. Så det lyder plausibelt ud fra reaktionen på en enkelt tår.

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

mediumaevum skrev: lør 7. aug 2021 22:36
Mr. Soundman skrev: lør 7. aug 2021 20:20Selv Obama har offentligt sagt ligeud, at "der flyver altså et eller andet rundt her..."
Har du en kildehenvisning til en udtalelse lignende det her? For det vil højne Netflix-dokumentarens troværdighed gevaldigt, for mit vedkommende, hvis Obama har sagt bare noget nær i retning af det her, i relation til rumvæsner.

Jeg er godt klar over at Pentagon har frigivet dokumenter. Men mig bekendt er der blot tale om, at de har frigivet dokumenter om at de har beretninger med mangelfulde detaljer, der gør at de har svært ved at analysere nærmere på fænomenerne. Lidt ligesom hvis jeg siger "der fløj ét eller andet rundt uden for mit vindue... men jeg kunne ikke se det, fordi der var mørkt!"

- Men derfra og til at konkludere "derfor rumvæsner!" - dér er langt!

Og hvordan i alverden skulle rumvæsner/tidsrejsende kunne bryde fysikkens love?
Det er blandt andet film, der er frigivet. Optagelser fra kameraer på amerikanske jagerfly. Men se serien færdig - så får du nogle bud på svar på mange af dine spørgsmål, herunder hvorfor regeringer og selskaber ikke altid er ivrige for at dele info - og såmænd også om Obama. Og du får en hel masse nye spørgsmål at stille i stedet :)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mediumaevum>

Her er et par videoer om emnet...:

Fra 60 minutes:


Fra CNN:


Fra The Washington Post - interview med Luis Elizondo:

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jamen det ser jo umiddelbart troværdigt ud... hvis man kan sige sådan noget om UFO'er ;)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

I min verden skelner jeg nu ikke meget mellem troværdige og utroværdige emner som sådan. I min verden giver det mere mening at skelne mellem troværdige og utroværdige personer/kilder (hvilket for øvrigt kan være en ret vanskellig opgave) - og man kan skelne mellem gode og dårlige argumenter, stærke/svage ræsonnementer, stærke og svage indicier/beviser osv. :wink:

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

mediumaevum skrev: søn 8. aug 2021 09:48 Jamen det ser jo umiddelbart troværdigt ud... hvis man kan sige sådan noget om UFO'er ;)
At der er noget, som menneskehjernen med sine mange begrænsninger ikke kan identificere og kategorisere, gør det vel ikke utroværdigt - for så er der godt nok mange utroværdige ting og sager i universet ;)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg kan undre mig over den måde man blærer sig med OL-medaljer på.
USA siger man ligger som nr. 1
Ja skulle de så ikke sammenlignes med EU?

Iflg. en anden tabel, beregnet i forhold til befolkning ligger de nr. 60, og f. eks. DK som nr. 13.

Kig selv hvis du gider;

https://www.dr.dk/sporten/ol/hvem-har-v ... stat-i-top
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Med den nye klimarapport, så undrer det mig at af alle løsninger der nævnes på at sænke vores CO2-udledning, endnu aldrig er kommet den ellers meget simple løsning, der koster 0 kr.:

Gør planlægt forældelse ULOVLIG!
https://da.wikipedia.org/wiki/Planlagt_for%C3%A6ldelse

Når vaskemaskinen, komfuret osv. går i stykker, er det oftest fordi producenten har planlagt at efter X antal gange (eller timer)'s forbrug, skal det gå i stykker. Og sjovt nok har producenten aldrig reservedele på lager, idet produktet er udgået af sortimentet, men der findes en helt ny model... som sjovt nok har dimensioner som den forrige, men på de afgørende steder ikke passer ind på dimensionerne på det gamle udstyr. Og det vel at mærke UDEN at producenten har tilføjet afgørende ny teknologi eller gjort noget, der er anderledes, andet end at skrue på steder, så der er detaljeforskelle, ikke de store detaljer, men nok til at det gamle og nye ikke er kompatibelt med hinanden.

Eksempel: Et køleskab. Har dimensionerne X højde og bredde. Du kan få et nyt køleskab, en ny model fra samme firma. Samme dimensioner, men hylder og skuffer som passer til det nye køleskab, kan "sjovt nok" ikke passe ind på den gamle.

Hvorfor nævner man ALDRIG det som en mulighed, at standardisere køleskabe, frysere, vaskemaskiner, opvaskemaskiner osv. - på samme måde som vi heller ikke har 127 forskellige stikdåser? Vi har i Danmark/EU én slags stikdåse, og alle producenter er forpligtet til at levere til denne standard, ellers må de ikke sælge i EU.

Hvorfor ikke implementere EU-standarder over hele linjen? Det vil nedsætte vores forbrug. Og det vil gøre det billigere at være at være en almindelige borger.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev: tirs 10. aug 2021 19:49 Med den nye klimarapport, så undrer det mig at af alle løsninger der nævnes på at sænke vores CO2-udledning, endnu aldrig er kommet den ellers meget simple løsning, der koster 0 kr.:

Gør planlægt forældelse ULOVLIG!

Jeg mener, jeg har læst noget i medierne indenfor de allerseneste år om, at der har været tale om at ulovliggøre den slags... jeg tror det var indenfor computer/telefon-teknologi... men jeg husker ikke præcis, hvad der blev sagt. Men jo, det er nu vidst en problematik, der har været kigget på.

Og når nu det er en lydmaskine, så har jeg engang læst noget om, at producenter af lydteknisk udstyr bevidst indbygger lydforringelse i mindre dyre produkter, for at folk skal have incitament til at købe de meget dyre produkter - hvis jeg mindes ret, var det vidst sådan noget som preamps. :roll:

Og apropos køleskabe... Jeg står sjovt nok også lige og mangler en reservedel til mit køleskab - (håndtag til lugen til fryseren inden i køleskabet), og det virker som om, det slet ikke er til at få fat i længere. Det ender nok med, at jeg bliver nødt til at købe et helt nyt køleskab.

Jeg tror gerne, at producenter lægger "tidsbomber" af forskellige slags ind i deres produkter, og for min skyld må de gerne lovgive imod det. Udover det miljømæssige aspekt, så er det også bare et generelt dagligdags irritationsmoment.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mr. Soundman skrev: ons 11. aug 2021 04:58 Og når nu det er en lydmaskine, så har jeg engang læst noget om, at producenter af lydteknisk udstyr bevidst indbygger lydforringelse i mindre dyre produkter, for at folk skal have incitament til at købe de meget dyre produkter - hvis jeg mindes ret, var det vidst sådan noget som preamps. :roll:
Det lyder spændende :lol:

Det kan ikke have noget at gøre med, at bedre kvalitet er dyrere at producere? :-D

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mike-air skrev: ons 11. aug 2021 19:36
Mr. Soundman skrev: ons 11. aug 2021 04:58 Og når nu det er en lydmaskine, så har jeg engang læst noget om, at producenter af lydteknisk udstyr bevidst indbygger lydforringelse i mindre dyre produkter, for at folk skal have incitament til at købe de meget dyre produkter - hvis jeg mindes ret, var det vidst sådan noget som preamps. :roll:
Det lyder spændende :lol:

Det kan ikke have noget at gøre med, at bedre kvalitet er dyrere at producere? :-D

Nu går der lige et par uger, før jeg er hjemme... men jeg kan til den tid finde det frem i en mappe derhjemme og citere præcis hvordan det blev fremlagt. Det indgik i læsestoffet den gang jeg tog et (selvstudie)kursus i lydteknik og musikproduktion.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Et godt design, og komponenter som trafoer, rør, osv. er jo alt sammen ting der koster. På den måde bliver kvalitet automatisk dyrere.

Men det er naturligvis muligt at lave to billige produkter, og sabotere det ene, for at kunne sælge det andet efterfølgende. I så fald må kvaliteten på begge jo bare være god før sabotagen, og de må være priset tæt på hinanden, så skifte omkostninger hos kunden er lave.

Men det er jo en risikabel strategi: Hvem siger kunden vælger samme brand igen? Og så er der risikoen for at blive kendt som et dårligt brand, hvilket vil skade markedsandel (og dermed antal enheder der kan sælges). For at det hele skal kunne lade sig gøre, må man også have kapacitet for masseproducering til meget lave omk., da strategien er baseret på antal enheder og lave marginer.

Jeg tror ikke jeg ville anbefale det :-)

Edit:
Behringer er sikkert de eneste der kunne ‘pull it off’ - men køber folk et behringer produkt, for derefter at købe et dyrere behringer produkt (særligt preamps)?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Behringer flasher jo ordet Midas-preamps så ofte de kan, men selv om jeg bruger Behringers preamps til tracking, mangler jeg ikke rigtig noget. Skal det være fancy i studiet er det igennem min Focusrite Scarlett, men jeg kan ikke nævne en forskel sådan lige.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Da jeg selv startede med at indspille ting tilbage i 2003 fik jeg fat i en behringer preamp, som jeg så brugte i en lang periode fordi den faktisk klarede sig OK til demo tracks. I 2008 købte jeg så et TC konnekt som levede ca. 8 år. Og nu har jeg et SSL 2 lydkort.

Når man tænker på hvordan omkostninger, produktionsplanlægning, og markedskræfter hænger sammen, så giver konceptet/teorien her altså ikke så meget mening. Det er billigere at sælge noget lort, end det er at sabotere noget godt for at sælge det som noget lort. Det er 1) ineffektivt 2) representerer et værditab. Jeg kan godt gå mere i detaljer hvis det har interesse.

Nyt svar