Kan ikke finde AU

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Sted: Farum

Kan ikke finde AU

Indlæg af mikkels »

Hej kloge mennesker

Hverken Logic eller Ableton kan finde mine Audio Units på min mac mini. Jeg har lagt dem samme sted som på min macbook (Macintosh HD/Bibliotek/Audio/Plug-Ins/Components, men de bliver ikke scannet. Jeg har prøvet at tage filerne ud og ind af mappen med reboot indimellem. Jeg har prøvet at lægge dem i MAS-mappen. Jeg har prøvet AU manager i Logic.

HVAD SKAL JEG GØRE? Jeg bliver vanvittig...

Kærlig hilsen
Den Frustrerede

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

mikkels skrev:
fre 20. nov 2020 12:26
Hej kloge mennesker

Hverken Logic eller Ableton kan finde mine Audio Units på min mac mini. Jeg har lagt dem samme sted som på min macbook (Macintosh HD/Bibliotek/Audio/Plug-Ins/Components, men de bliver ikke scannet. Jeg har prøvet at tage filerne ud og ind af mappen med reboot indimellem. Jeg har prøvet at lægge dem i MAS-mappen. Jeg har prøvet AU manager i Logic.

Prøv at reparere tilladelserne til mapperne ... med "Diskværktøj"

--sd

Medlemsavatar
mikkels
Medlem

Indlæg af mikkels »

Søren Dyhr skrev:
fre 20. nov 2020 12:37
mikkels skrev:
Hej kloge mennesker

--sd
Hvordan gør jeg det? Skal jeg bare åbne Diskværktøj og trykke på Førstehjælp? Eller er der en mere direkte metode?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hvilket macOS kører du? Der er to steder de kan ligge, jeg gætter på du har lagt dem det forkerte sted.

Mange plug-ins skal installeres via installer, du kan ikke bare copy+paste dem ind selv.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem

Indlæg af Søren Dyhr »

mikkels skrev:
fre 20. nov 2020 12:42

Hvordan gør jeg det? Skal jeg bare åbne Diskværktøj og trykke på Førstehjælp? Eller er der en mere direkte metode?
Ja førstehjælp ... men det er rigtigt som Holger skriver, du skal bruge installere til det.

--sd

Medlemsavatar
mikkels
Medlem

Indlæg af mikkels »

Mojave 10.14.16

Nogle af plugsene er installeret, andre skulle bare placeres i mappen. Det virker som sagt på min macbook pro. Men Logic scanner kun Apples egne AU. Jeg ved til gengæld ikke, hvor de ligger.

HOV; nu fandt jeg en audio-mappe under min bruger. Jeg lagde alle AU ind der, og nu har den fundet nogle af dem, men ikke alle.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem

Indlæg af Søren Dyhr »

mikkels skrev:
fre 20. nov 2020 13:03
HOV; nu fandt jeg en audio-mappe under min bruger. Jeg lagde alle AU ind der, og nu har den fundet nogle af dem, men ikke alle.
Holgers antagelser var så korrekte, du har smidt dem ind "med skovl" ... du skal bruge de installere der fulgte med da du købte plugins'ne :puke:

--sd

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Søren Dyhr skrev:
fre 20. nov 2020 12:37
mikkels skrev:
Hej kloge mennesker

--sd
Jeg har endnu til gode at se et eneste problem der er blevet løst af at reparere disktilladelser. Siden 10.11 har OSX/MacOS haft "System Integrity Protection", som skulle gøre det overflødigt at reparere disktilladelser i de få tilfælde hvor det rent faktisk gav mening.
--
Robert

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Pastorius skrev:
fre 20. nov 2020 22:28
Jeg har endnu til gode at se et eneste problem der er blevet løst af at reparere disktilladelser.
True. At reparere disktilladelser hørte til de tidligere versioner af Mac OS X. Det er ikke længere nødvendigt.
Hvis man endelig har problemer med tilladelser på diverse mapper og filer, kan man rette på dem direkte i Finder.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

AudioUnits kan ligge to steder, og begge steder fungerer fint:

~/Library/Audio/Plug-Ins/Components
/Library/Audio/Plug-Ins/Components

Den lille ~ foran betyder din user folder. Plugins der ligger her kan kun ses af dig selv. Plugins der ligger i systemets Library folder kan bruges af alle der har et login til din mac. Ofte dukker nye plugins ikke op før man har genstartet. Bemærk at der både findes 32 og 64 bit plugins, og der er vistnok (?) ikke særligt mange DAW'er på mac som kan loade begge slags.

Hvis genstart ikke virker, er sidste udvej muligvis at køre disse kommandoer i Terminal:

Kode: Vælg alt

sudo killall -9 AudioComponentRegistrar
rm -r ~/Library/Caches/AudioUnitCache
rm ~/Library/Caches/com.apple.audiounits.cache
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
mikkels
Medlem

Indlæg af mikkels »

Nå, så blev jeg så meget klogere. Tak for hjælpen, alle sammen. Jeg lærte dels, at der er to ens biblioteker på min mac - et for alle brugere og et kun for min brugerprofil (kun for mig kun for mig). Og så lærte jeg, at nogle plugins skal geninstalleres med et installeringsprogram, mens andre bare kan lægges ind i .components mappen.

Men jeg lærte også, at biblioteket i min brugerprofil er skjult, medmindre jeg søger direkte på det under finder -> gå -> gå til mappe og skriver ~/bibliotek. Så mit næste spørgsmål er:

HVORDAN INDSTILLER JEG MIT BIBLIOTEK TIL AT VÆRE VIST SOM DEFAULT?

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

mikkels skrev:
man 23. nov 2020 12:20
Nå, så blev jeg så meget klogere. Tak for hjælpen, alle sammen. Jeg lærte dels, at der er to ens biblioteker på min mac - et for alle brugere og et kun for min brugerprofil (kun for mig kun for mig). Og så lærte jeg, at nogle plugins skal geninstalleres med et installeringsprogram, mens andre bare kan lægges ind i .components mappen.

Men jeg lærte også, at biblioteket i min brugerprofil er skjult, medmindre jeg søger direkte på det under finder -> gå -> gå til mappe og skriver ~/bibliotek. Så mit næste spørgsmål er:

HVORDAN INDSTILLER JEG MIT BIBLIOTEK TIL AT VÆRE VIST SOM DEFAULT?
Command - Shift - punktum i Finder
--
Robert

Medlemsavatar
mikkels
Medlem

Indlæg af mikkels »

Hurra! Tak!

Nyt svar