Windows Update

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
RapIdo
Medlem
Sted: Melomani studiet, Nørrebro

Windows Update

Indlæg af RapIdo »

Hej lydmaskinistre,

Jeg tænker det snart må være på tide at rykke fra Windows 7 til Windows 10 pga cubase updates, men er lidt bekymret ved tanken og hvor tidskrævende det vil være at rykke.
Er der nogen der kender til en stabil metode at lave en fuld backup af alt på en ekstern hd så man kan rulle tilbage hvor alt bare spiller som det gjorde før man opdaterede ved et klik?

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem

Indlæg af MrBacon »

Det behøver du ikke alle mulige 3. parts programmer til - der er en funktion i Windows 10 (indstillinger -> genoprettelse), hvor du har muligheden for at rulle tilbage til windows 7. Jeg kan ikke se, hvorfor du skulle ville det dog - det spiller, som det skal .

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Xp havde det også -- systemgendannelse

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Du har self. dine musikfiler på seperate diske.
Køb en ny go´ SSD. Det plejer jeg at gøre, da de alligevel bliver langsomme med tiden.
Installér Win 10. Installér al din softtware, og det kører.
Så har du den gamle disk som backup, både med system og filer.
Den kører som slave hvis tilslutter den under Win 10, og du kan læse alt i den.
Hvis du sætter den i som nr. 1 kører den som systemdisk.
Når du har den sat til kan du overføre hvad der skal overføres.

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Sted: Odense

Indlæg af Seskho »

Windows 10 overskriver ikke noget. Der bliver bare oprettet en ny system folder på drevet, men du har stadig alle dine gamle filer. Du kan selv vælge under installationen om du vil formatere drevet.

Jeg vil dog kraftigt anbefale at investere i en SSD og installere Win10 dér, da arbejdet med at skulle geninstallere programmer osv vil være det samme, men på en SSD får du markant lavere boot og load tider for programmer.

Nyt svar