SD II til WAV i Logic's Sampler (EXP24)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
TueRoeh
Medlem
Sted: Vanløse

SD II til WAV i Logic's Sampler (EXP24)

Indlæg af TueRoeh »

Hey

Håber der er nogen der kan spare mig for en masse besvær her:)

Logic vil ikke afspille mine SD II filer i sampleren mere, vist nok fordi Apple ikke understøtter fil- formatet mere(?).

Alle gamle tracks jeg åbner mangler nu deres lyde fra sampleren. Jeg HAR konverteret alle lydene til WAV, og lagt i samme mappe som de oprindelige, men det kan sampleren åbentbart ikke forstå, da extension jo skal være SD og ikke WAV. Er der en måde man kan få sampleren til at finde filerne som WAV, eller skal jeg ind og hente hver lyd med extension WAV?
MacBook Pro Retina 15" 2013 - UAD Twin+Apollo - Logic Pro X - NS10M - Genelec 8050A - Focurite 430 II - TLM103 -

Medlemsavatar
TueRoeh
Medlem

Indlæg af TueRoeh »

….hmmmm. UPDATE!

Det gælder åbentbart også for visse WAV og AIFF filer, så det har intet med filformat at gøre. Noget er gået galt i en upgrade så Sampler ikke vil spille samples. Jeg kan endda klikke på en sample i "File" og vælge "Open in Audio File editor", og lyden kan afspilles derinde. Men Sampler vil ikke trigge den……WTF!

Hvad gør jeg forkert?
MacBook Pro Retina 15" 2013 - UAD Twin+Apollo - Logic Pro X - NS10M - Genelec 8050A - Focurite 430 II - TLM103 -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Har du checket at filerne har et "efternavn" i form af .wav eller .aiff og at det matcher med den reelle type?

Medlemsavatar
TueRoeh
Medlem

Indlæg af TueRoeh »

Ja de filer jeg har konverteret fra SD II har ".wav" endelser. Men Sampler leder jo kun efter filen med en sd extension. Samme lyd ligger i mappen, men med wav extension, men den spiller den ikke. Burde den det, eller er der en setting hvor man beder den om det? Alle filer som Sampler tidligere har kendt som sd extension, nu skal hedde wav.

Et andet issue er at også wav filer ikke spiller, selvom de ligger i Sampler med waveform og det hele. Først når jeg vælger "Reverse" og spiller lyden, loader den den og den spiller så. Kan godt være det er det nye design der forvirrer mig, men det virker som om det er en bug…..

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Har du forsøgt at gen-pege på en fil? Hvis extensionen er ændret, så kan EXS24 ikke finde filen.

Medlemsavatar
TueRoeh
Medlem

Indlæg af TueRoeh »

Ja hvad mener du med gen-pege? Altså i Zone trykker jeg på samplingen (dens navn står der, der er bare ingen waveform i waveform vinduet) og må så gå ind og finde dens wav version i min mappe for drum samples. Det tager bare en del tid hver gang jeg åbner et gammelt track. Havde måske håbet der var en hurtigere løsning:)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Virker (afspiller) filen ude fra Finderen? Så der er kun tale om at den ikke kan finde filerne indtil du manuelt har peget på hver enkelt?

Så vidt jeg ved, så benytter EXS24 macOS' indbyggede Spotlight indeksering til at finde filer, så tror jeg ikke du kan komme udenom en manuel genpegning på samtlige filer, når extensionen ikke længere matcher.

Håber du finder en automatisk løsning, men jeg kender den ikke.

Nyt svar