LOGIC: channel strip settings

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Sted: Farum

LOGIC: channel strip settings

Indlæg af mikkels »

Hej kloge folk

Efter jeg har installeret Logic X 10.5 på min stationære, er alle logics medfødte channel strip settings væk. Altså, hvis man trykker på Settiings på sin kanal, går ned på Legacy i bunden, plejer man at kunne vælge mellem Logic og Garageband, og så kommer der en masse presettede signalkæder, man kan vælge imellem. Nu står der kun Garageband, og jeg kan kun vælge imellem de basale Garageband settings.

Jeg har prøvet at gå i Logic Pro X -> Sound Library -> Download all available sounds, men det lader ikke til at hjælpe på det.

Er der en voksen, der kan hjælpe mig?

Medlemsavatar
mikkels
Medlem

Indlæg af mikkels »

UPDATE: De ligger i Library. Men jeg kan ikke tilgå dem via dropdownmenuen i kanalen. Kun igennem Library. Så det er vel en workaround....

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Prøv at trække Logics .pref-fil ud på skrivebordet. Den hedder com.apple.logic10.plist og findes i userlib>preferences.
Genstart Logic, hvorved Logic så automatisk vil generere en ny .pref-fil. Dit problem kan nemlig skyldes, at den nuværende er blevet ødelagt.
Hvis det ikke hjælper, kan du bare smide den gamle .pref-fil tilbage igen.
iMac i7 3.4Ghz 32 Gb · MacBook Air · Apollo Twin · Adam A7X · Logic / Studio One · Vintage Design M73D MKll · RNC 1773

Medlemsavatar
mikkels
Medlem

Indlæg af mikkels »

Tak. Faktisk har det på vanlig computermystisk vis løst sig selv. Da jeg tændte computeren igår, var alle Channel strips der pludselig. Nok fordi jeg havde downloadet alle lyde og genstartet.

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Godt at problemet er løst :-)
iMac i7 3.4Ghz 32 Gb · MacBook Air · Apollo Twin · Adam A7X · Logic / Studio One · Vintage Design M73D MKll · RNC 1773

Nyt svar