Søges: Sample editor ?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Søges: Sample editor ?

Indlæg af SIDwave »

Problem: Cool Edit 2000 er gammel, blev til Adobe Audition, men det virker ikke med ASIO lydkort! - og Audacity er nu fyldt med spyware!

Hvilken sample editor bruger i ?
Den skal virke med ASIO, windows 10

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Wavelab Elements har i mange år været rigeligt til mig. Koster selvfølgelig lidt, men virkelig lækkert og hurtigt når man lærer key commands.

Medlemsavatar
LarsRøv
Medlem
Indlæg: 321
Sted: Dopenhagen

Indlæg af LarsRøv »

Jeg bruger Edison Wave Editor i FL Studio, dog er den lige lovligt pebret i prisen som stand alone vst. Den minder mig lidt om Cool edit.
Selv raket videnskab er ikke raket videnskab!
www.assrecords.dk

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jeg er selv vild med Wavosaur. Bruger det altid til trimming og editering af sample biblioteker.

Lille og let, med masser af features. Og selvfølgelig gratis.

Det har ikke ændret sig meget igennem de 10-15 år jeg har benyttet det, men de holder det konstant opdateret.

https://www.wavosaur.com/

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2640
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

SoundForge eller Samplitude er mine typiske valg. Men de koster penge.

Tip: Man skal være lidt heldig med hvornår man køber, for Magix dumper nogen gange prisen helt vildt meget.

Wavosaur ser forresten ud til at være en efterligning af SoundForge 4.5. UI'et ligner og det er de samme velvalgte hotkeys.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg har været på samme rejse med Cool Edit der blev til Audition, og nu hvor det er blevet til en abonnementslicens, så gider jeg ikke mere. Jeg har lært at klare mig uden dedikeret sampleeditor. Logic og Ableton klarer ærterne for mig.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Kommer lidt an på behovet. Jeg klarer mig fint med værktøjerne indbygget i Studio One, men skal det være mere finurligt er der feks Serato Sample, som er relativt simpelt men med mange gode funktioner. Studio One har også en sample editor indbygget, og det mener jeg de fleste DAWs har, feks Simpler i Ableton Live og EXS24 i Logic. Ellers har Battery som en del af NI's Komplete pakke eller bare som stand-alone en del forskellige muligheder.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

I skal have tak for jeres input!
Jeg tror jeg benytter waveosaur indtil et andet behov viser sig; skal blor bruge det til at trimme..

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Yeeees 🤘🤘🤘 Jeg vandt! 😅

Nyt svar