Starte Mac Mini fra keyboard?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Telstar
Forum Donator
Indlæg: 354

Starte Mac Mini fra keyboard?

Indlæg af Telstar »

Er der en måde jeg kan starte min Mac Mini udelukkende fra mit Magic Keyboard?
Er bare blevet træt af hele tiden at skulle om bag ved alt mit rod for at trykke på power knappen.
Så tænkte det kunne være smart, hvis jeg kunne starte Mac Mini'en direkte fra mit keyboard. :-)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nej, det er ikke muligt med nye Macs og trådløse keyboards.

Men du kunne jo lade din Mac gå i sleep mode i stedet for at lukke helt ned. Så kan du vække den op med keyboardet.

Jeg slukker den helt hver nat pga. varmen. Min iMac og andre Macs i privaten står tændt/sleep.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Min kører 24/7 så den altid er klar når jeg har 15-25 minutter. Ellers skulle jeg også ned og kravle for at få den tændt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Telstar
Forum Donator
Indlæg: 354

Indlæg af Telstar »

Holger skrev: ons 7. jul 2021 17:15 Jeg slukker den helt hver nat pga. varmen.
Jeg gør det samme. Mit studie er ikke hjemme, og der kan gå flere dage før jeg vender tilbage. Så derfor er det ikke en mulighed at lade Mac'en stå tændt, når jeg ikke er der.
Må vel bare få placeret min Mac et mere praktisk sted. :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Du kunne også smide den i en stikdåse med tænd/sluk knap og så placere den et sted der er nemmere tilgængeligt.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det ville ikke rigtig ændre noget, så vidt jeg kan se. Du kan ikke tænde/slukke en Mac fra en stikdåse eller kontakt.

En Mac skal tændes lokalt på maskinen, hvis den har været lukket egentligt ned.

En løsning kunne være at flytte Mac'en og bruge en forlængerledning, men en stikdåse med tænd/sluk ville ingen fordel have her.

Man kan selvfølgelig cutte strømmen til en Mac og aktivere "automatisk tænd efter strømafbrydelse" i macOS, men det ville være potentielt katastrofalt for hard disken/indekseringen at bare cutte strømmen.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Når jeg bygger PC´er bruger jeg ofte en hjemme konstrueret "fjernbetjening" til on/off. da alt andet er besværligt.

I en alm PC er det blot 2 poler som kortsluttes, og så kører den, autoriseret.
Hvis din Mac ikke mere har garanti, hvis du tør at åbne den, kan du finde de 2 poler som on/off knappen aktiverer, og forbinde dem med kabelsko til en lang ledning til en trykknap.

Jeg fralægger mig et hvet ansvar for dette råd hvis du ikke ved hvad du gør. Få en til det som har for stand på det evt.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
DanniM
Medlem
Indlæg: 20
Sted: Aarhus

Indlæg af DanniM »

Alternativt kan du bruge en Smart Button Pusher. En lille boks som fysisk trykker på en knap, når den får besked på det over wifi.
Eksempel her: https://www.amazon.com/SwitchBot-app-co ... B07B4D9KVX

Jeg har aldrig selv brugt dem. Umiddelbart connecter de alle til en smartphone, men mon ikke man kan finde en, som er parret med en simpel knap, som kan ligge ved siden af dit keyboard eller have en mere spion agtig position under skrivebordet.

Blot et forslag. Jeg har i hvert fald selv overvejet det, da vejen til min tændknap også er lidt bøvlet.
- Daniel | Lydnørd | Co-founder af Audome


Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Nårh ja, jeg tror jeg så dem eller noget lignende på en Kickstarter, det gjorde det muligt at automatisere ældre ting uden at skulle udskifte dem.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hald skrev: tirs 13. jul 2021 11:09 Nårh ja, jeg tror jeg så dem eller noget lignende på en Kickstarter, det gjorde det muligt at automatisere ældre ting uden at skulle udskifte dem.
Skal lige have installeret et par stykker af dem i eltavlen... så kan man tænde for strømmen efter HPFI relæerne er røget under tordenvejr, mens man ikke er hjemme.

Gerne en af den her slags:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hehe..
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Fandt du en løsning på dette problem Telstar?

Jeg sidder pt i min sofa og ville gerne tænde min mac mini, men jeg gider ikk

Nyt svar